Gezondheid alle pijlers

Koortslip.

20-07-2019 19:59 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog nooit een koortslip gehad. Partner en kind ook niet.

Sinds vandaag heb ik "opeens" een koortslip. Ik vraag mijzelf alleen af; HOE DAN!? Baal er echt zo van.....

Geen wereldramp, maar toch bah.

Mijn weerstand is afgelopen half jaar niet best geweest. Was net weer wat opgeknapt, alleen deze week toch weer "ziek". Buikgriepachtige toestanden en hoesten/verkouden.

Afijn, maar hoe loop je nu zo iets op? Dat kan toch niet via een winkelkarretje :cheers: ? Ik las net wat zaken via Google, maar ik deel geen glazen/bestek met anderen, zoen niet met anderen en gebruik m'n eigen Dopper.

Er zijn echt veel ergere dingen hoor, maar vraag mij echt af hoe dit nu opeens kan.
ik deel geen glazen/bestek met anderen, zoen niet met anderen en gebruik m'n eigen Dopper.


Nooit gedaan ook? Je kan nl jaren geleden al het virus opgelopen hebben zonder dat het ooit tot uiting is gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
20-07-2019 20:02
ik deel geen glazen/bestek met anderen, zoen niet met anderen en gebruik m'n eigen Dopper.


Nooit gedaan ook? Je kan nl jaren geleden al het virus opgelopen hebben zonder dat het ooit tot uiting is gekomen.

Aaaaah shitshitshit!
Ja o vast. Studententijd enzo. He, gadverdamme nou! :thunder:
Alle reacties Link kopieren
Hè, dat is rot. Je doet er ook niet veel aan. En je komt er niet meer vanaf. Als het nu actief wordt, is de kans aanwezig dat je het vaker gaat krijgen.

Sommigen slikken L-Lysine om het te voorkomen en dat helpt, bij mij doet het niks en ik vind het nare grote tabletten.

Enige wat bij mij helpt als ik het op voel komen, is de echinea-lipbalsem van dr Vogel.
Als ik het eenmaal heb, niet aankomen, veel vit C en afwachten.
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
20-07-2019 20:12
Hè, dat is rot. Je doet er ook niet veel aan. En je komt er niet meer vanaf. Als het nu actief wordt, is de kans aanwezig dat je het vaker gaat krijgen.

Sommigen slikken L-Lysine om het te voorkomen en dat helpt, bij mij doet het niks en ik vind het nare grote tabletten.

Enige wat bij mij helpt als ik het op voel komen, is de echinea-lipbalsem van dr Vogel.
Als ik het eenmaal heb, niet aankomen, veel vit C en afwachten.
Bedankt voor de tips.
Ja baal er echt van...., niks aan te doen.
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk blijft het beperkt. Ik heb het eens per twee a drie maanden heel heftig, maar ik ken ook iemand die het niet eens een keer per jaar heeft.
Alle reacties Link kopieren
O dat is wel heftig! Heb je dat al lang? Alleen bij je mond of ook op andere plekken?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook af en toe, bij verminderde weerstand en/of stress. Toevallig nu 2 x achter elkaar! Bij mij helpt smeren met Sorefix, verkrijgbaar bij de Etos en apotheek. Succes en toch ook een beetje sterkte! Ik vindt het altijd vervelend. :cry:
het kan zo zijn dat je al jaren geleden besmet bent geraakt
Alle reacties Link kopieren
Heeft je moeder wel eens een koortslip? Of het waar is weet ik niet, maar ik heb ooit eens ergens gelezen dat de meeste mensen besmet raken met het virus via de moeder.

Ik kreeg altijd koortsblaren die opzwollen tot maat golfbal. En een hele grote, vieze plak gele blaasjes en korsten om het nog mooier te maken. Maar als ik nu een blaasje heb, slik ik een dubbele dosis L-Lysine en het blijft beperkt tot een klein beetje zwelling en wat blaasjes. Het doet wel verschrikkelijk pijn, ik voel het meestal tot in mijn oogkas. En mijn wang voelt alsof ik bij de tandarts ben geweest en de verdoving uitgewerkt is. Maar goed, er zijn ergere dingen, binnen twee weken is het meestal wel genezen.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
patchouli_ schreef:
20-07-2019 20:31
Hopelijk blijft het beperkt. Ik heb het eens per twee a drie maanden heel heftig, maar ik ken ook iemand die het niet eens een keer per jaar heeft.
Oh wat vaak zeg! Lijkt me heel vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Blauwkleedje31 schreef:
20-07-2019 20:37
O dat is wel heftig! Heb je dat al lang? Alleen bij je mond of ook op andere plekken?
Alleen bij mijn mond. Wel met heftige aangezichtspijn erbij.
Tsja, het is niet anders. Er is weinig aan te doen. Als ik er op tijd bij ben kan ik het beperken met die genoemde lipbalsem, maar als het doorbreekt, is het gewoon uitzitten.
Alle reacties Link kopieren
L-lysine slikken. Sinds ik dat slik komt het nog amper voor bij mij. (Eens in de x aantal jaar en dan klaart het snel op.)
https://www.volkskrant.nl/de-gids/smere ... gle.com%2F
Alle reacties Link kopieren
Bij mij helpt het als ik het voel opkomen om er meteen zovirax op te smeren. Dan wordt het geen enorm pijnlijke zwelling maar droogt het snel in. En L-lysine elke dag slikken heeft bij mij wel heel goed geholpen. Eerst vier keer per jaar een koortslip, nu al tien jaar niet meer!
Alle reacties Link kopieren
Gebruik een zalf waar sowieso aciclovir in zit, zodra je het eerste kriebeltje of blaasje voelt opkomen. Helpt als een tierelier. (en wel elke 4 uur of zo even smeren).
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips nog! Door de drukke zondag niet meer gereageerd!
Alle reacties Link kopieren
Jee wat balen zeg. Mag ik vragen hoe oud je bent? Ik ken iemand die het voor het eerst op z'n dertigste kreeg.

Bijna iedereen in mijn omgeving heeft er regelmatig last van. Ik denk altijd maar dat ik het vast niet meer krijg, maar het zou nog steeds kunnen dus.

Hopelijk blijft het beperkt tot een enkele keer. Wat ik van mijn omgeving weet helpt ter voorkoming: l-lysine, regelmatig en gezond leven, geen caffeïne, goede nachtrust.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gemerkt dat propolis mij helpt om de koortslip niet door te laten zetten, het pure spul, kost bijna niks, maar doet goed werk.
Groenkroontje schreef:
23-07-2019 00:04
Jee wat balen zeg. Mag ik vragen hoe oud je bent? Ik ken iemand die het voor het eerst op z'n dertigste kreeg.

Bijna iedereen in mijn omgeving heeft er regelmatig last van. Ik denk altijd maar dat ik het vast niet meer krijg, maar het zou nog steeds kunnen dus.

Hopelijk blijft het beperkt tot een enkele keer. Wat ik van mijn omgeving weet helpt ter voorkoming: l-lysine, regelmatig en gezond leven, geen caffeïne, goede nachtrust.
Echt? Ik ken helemaal niemand in mijn directe omgeving die last heeft van een koortslip. Ik wist niet dat het zoveel voorkwam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven