Gezondheid alle pijlers

koortsuitslag

25-01-2013 16:43 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb weer eens koortsuitslag. En nou krijg ik het meestal niet op m'n lip maar op m'n 'snor', niets aan te verbloemen dus. Vandaag is het wel heel erg, zo hevig heb ik het nog nooit eerder gehad. Afgezien van het feit dat het pijnlijk is, ziet het er ook niet uit natuurlijk. Het lijkt wel of ik m'n bovenlip heb geharst wat helemaal fout is gegaan. Voor dat alles weer redelijk toonbaar is ben ik minimaal een dag of 10 verder.

En het stomme is, m'n weerstand is op zich helemaal niet slecht.

Maar afgelopen dinsdag ben ik ontzettend 'verkouden' geweest en dat was woensdag weer helemaal over. Dat is dus een allergische reactie op het een of ander geweest maar geen idee op wat precies.

En uit ervaring weet ik dat ik, als ik zo'n nies-, snotter- en snuitdag achter de rug heb, ik een paar dagen later weer met koortsuitslag loop.

Mijn vraag aan jullie is: wie herkent dit en wat doen jullie er aan om het "leed" tot een minimum te beperken? Oh ja, Zovirax helpt niet bij mij.
Zinkzalf smeren. Het ziet er niet mooi uit, maar het droogt de uitslag zsm in.

Of een snor laten groeien
quote:Yvonne77 schreef op 25 januari 2013 @ 16:45:

Zinkzalf smeren. Het ziet er niet mooi uit, maar het droogt de uitslag zsm in.

Of een snor laten groeien
Het heeft volgens mij ook te maken met het weer want ik heb er ook last van. Ik gebruik van die pads zodat ik er wel lippenstift over heen kan doen.
Dat zou ik ook wel willen waterplant maar bij zit het dus echt pal onder m'n neus, echt op m'n "snor". Als ik daar lippenstift ga aanbrengen kan ik zo bij de Cliniclowns
Zovirax werkt bij mij ook niet, is aciclovir.

Fenistil werkt wel, is penciclovir. Oranje tubetjes.
Huts!
Bella bedankt voor de tip. Ik heb net even op de de site van Fenistil gekeken maar daar hebben ze het over een gekleurde zalf zodat het minder opvalt. Dat zal bij mij niet helemaal het geval zijn dus weet jij of er ook gewone zalf is? Dan ga ik het morgen meteen halen!
Kokosolie kan ook helpen. Kun je bij de Tuinen halen.
Hoi Techniek, die van mij is gewone witte koortslipcreme. Die gekleurde toelie vind ik ook niet fijn. Verder heb ik op dit forum de tip Carmex gehoord, maar zelf nog niet uitgeprobeerd.

Hopelijk helpt het je, het kan zo verdomd pijnlijk zijn!
Huts!
Hoi Bella, ik ga morgen even kijken. En het doet echt pijn! Heb net even gekeken en het is verdorie gewoon een plek van 1,5 bij 1,5 cm op m'n bovenlip, vol met blaasjes. Het is echt bizar dit keer en krijg nu ook nog een plek op m'n onderlip.

Ik ben zielug!
Ik ben n enorme koortslip-iemand, ook koortsneuzen als ik verkouden ben geweest, t enige wat echt helpt is fenistil. Rest niet. Hoop voor jou ook, koortssnor lijkt me reusachtig vervelend en pijnlijk. Sterkte!!
Dagelijks biergist pillen eten. Alleen als mijn weerstand héél slecht is, weinig slaap en slecht eten, krijg ik nog wel eens een koortslip. Hooguit

nu 1 of 2 keer per jaar. Was daarvoor denk ik wel 1 keer in de maand.
Ik had dit laatst en toen bleek het krentenbaard te zijn.
Stressed is just desserts spelled backwards

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven