Gezondheid alle pijlers

koortsuitslag

15-07-2010 11:11 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb soms last van koortsuitslag, niet op mn lip zoals volgens mij de meeste mensen, maar onder mn neus.

smeer er altijd gelijk zovirax op op het moment dat ik de tinteling voel maar toch word t altijd zo lelijk. Nu zit er dus iets van een korstje op, ben dus gestopt nu met de zovirax.

heeft iemand tips hoe dit uitslag zsm weggaat? vind t nl zo'n ongezond gezicht

Dank
bij mij werkt het juist om er niks op te smeren. Het is dan even een paar dagen vervelend, maar het is sneller weg dan met welk smeersel ik ooit geprobeerd heb.
Ik smeer er om de zoveel tijd Akolip op en blijf er verder vanaf. Mocht ik de koortsuitslag toch aanraken dan was ik direct mijn handen. Ziet er nog steeds niet mooi uit, maar zo houd ik het nog enigzins binnen de perken en het gaat vrij snel weer weg.
Ik slik preventief zink/selenium tabletjes hiertegen.

Helpt!
Een koortslip wordt door het herpesvirus veroorzakkt. Als je daar drager van bent dan blijf je dat, je komt er nooit meer vanaf.

Aciclovir, wat in Zovirax zit, is de beste remedie. Er zijn ook andere merken in de handel, die een verzorgend stofje in de zalf hebben, waardoor de genezing bevorderd zou worden. Je zou er in de apotheek eens naar kunnen vragen.

Zelf heb ik goede ervaringen met Vectavir, maar iedereen reageert anders op andere zalfjes en er zijn er heel veel dus het is ook een kwestie van uitproberen.

Het allerbeste is je conditie op peil te houden, pas als je 'kwetsbaar' bent (stress, ziekte) dan komt het naar buiten en krijg je weer plekjes.

Succes!
Zovirax doet bij mij niets. Vectavir wel. En anders zou je er ordinaire zinkzalf op kunnen smeren, dat droogt het ook wat uit.
Preventief L lysine tabletten
ik zet een kop kamillie thee en zet het kopje in de buurt en elke keer als ik langs dat kopje thee loop, dan dep ik wat thee op mijn koortslip. Binnen een dag is hij ingedroogd en de dag later bijna weg..

het proberen waard..
Kijk ns aan, je kan ook preventief iets slikken ervoor joh, dat wist ik dus niet. ga morgen ns kijken bij de apotheek/drogist.

tip van kamille thee is ook een goede.

en het voorkomen van stress of mindere weerstand is mij bekend, helaas heb ik van beide veel last op het moment dus dat ik er last van heb nu is wel te verklaren maar wil er vanaf. gelukkig is er make up

Bedankt allemaal
Ik slik ook preventief elke dag 1 tablet L-Lysine. Sindsdien bijna geen koortslip meer
echinaforce
quote:Yamuna schreef op 15 juli 2010 @ 11:43:

Preventief L lysine tabletten

Dit inderdaad!

Die dingen werken echt goed! (En niet alleen preventief, ook als je al een koortslip hebt, mag je er 6 per dag ofzo)
Ik gebruik van die koortslippleisters, die werken bij mij veel beter dan zovirax en je ziet er minder van.

overigens wordt koorslip (ook buiten je lip) bij de meeste mensen na verloop van tijd minder. Ik heb er nu al maanden geeneen gehad, toen ik het nog maar net had iedere maand. Vreselijk!
Ik stip het vaak aan met echinae force druppels. Dat ontsmet goed. Verder vooral niet aan zitten en laten drogen! Vet houden als je bang bent dat het open gaat..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven