Gezondheid alle pijlers

Koperspiraal

14-10-2013 19:06 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag meiden,

Ik denk dat jullie advies 'ga naar de huisarts' gaat zijn, toch zou ik graag van jullie horen of dit erbij hoort of dat het abnormaal is.

In april heb ik een koperspiraaltje laten plaatsen bij de huisarts. Het plaatsen zelf is me meegevallen, alleen op de dag zelf deed het behoorlijk zeer. Daarna een week of drie later ongesteld geworden. Allemaal geen probleem, zo lijkt het, maar tussen mijn periodes verlies ik bloed. Niet heel veel, maar wel genoeg dat het me niet lekker zit.

Met dit probleem ben ik bij de huisarts geweest. Hij wist ook niet precies waardoor het kon komen en heeft een echo laten maken in het ziekenhuis. Het spiraaltje zat op de goede plaats, daar ligt het dus niet aan. Ik gerustgesteld, maar intussen bloed ik al ruim twee weken. Niet meer zo hevig als in mijn ongesteldheidsweek, maar toch genoeg dat het me een beetje zorgen baart.

Nu weet ik wel dat jullie er niets over kunnen zeggen en dat ik langs de huisarts moet. Mijn vraag is of dit vaker voorkomt.

Alvast bedankt!
Waarom baart het je zorgen? Dit is volgens mij iets wat heel veel voorkomt bij spiraaltjes.
Met een koperspiraaltje zou je niet tussentijds moeten 'spotten'. Ik dacht dat dat was voorbehouden aan hormoonhoudende spiraaltjes. In plaats van naar de huisarts zou ik een doorverwijzing vragen naar de gynaecoloog, die hebben toch wat meer ervaring met spiralen en kunnen precies vertellen wat normaal is en wat niet. Zelf heb ik nooit tussentijdse bloedingen gehad met mijn koperspiraal. Wel de eerste 1 a 2 maanden wat zwaardere menstruatie, maar verder geen rare dingen.
Ja, bekend. Ik heb er ook een, helaas tegen mijn wil

en zeer oncomfortabel.

Bloedverlies tussendoor is gebruikelijk bij een koperspiraal is mij verteld, en heb het inderdaad ook lang gehad. Sinds twee dagen gelukkig weer wat minder.
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
Naar de gyn idd..
Van mijn schoonmoeder heb ik gehoord dat je ongesteldheid juist heviger kan worden met een koper spiraal. En mijn schoonmoeder is er zonder gekheid echt niet eentje die maar wat raak kletst op dat gebied. Ze is een echte ervaringsdeskundige. Met diploma op zak. Dus als je t mij vraagt dan lijkt me dit niet zo heel vreemd. maar, als het je zorgen baat dan moet je er toch maar gewoon even mee ( en daar komt ie) langs de huisarts!!!
quote:demagnumvanellen schreef op 14 oktober 2013 @ 20:03:

Van mijn schoonmoeder heb ik gehoord dat je ongesteldheid juist heviger kan worden met een koper spiraal. En mijn schoonmoeder is er zonder gekheid echt niet eentje die maar wat raak kletst op dat gebied. Ze is een echte ervaringsdeskundige. Met diploma op zak. Dus als je t mij vraagt dan lijkt me dit niet zo heel vreemd. maar, als het je zorgen baat dan moet je er toch maar gewoon even mee ( en daar komt ie) langs de huisarts!!!Ik ben inderdaad een stukje heviger ongesteld, daar had ik me ook op voorbereid. Tot nu toe is dat nog wel te behappen, wat ik raar vind, is dat ik ook een stuk langer ongesteld ben (ik bloed nu al zo'n twee weken).
Ik heb er ruim een jaar een gehad en van ellende laten verwijderen, denk dat ik meer dagen wel aan het spotten was dan niet.

Off-topic, Em1985, hoe heb jij er een tegen je wil dan?
Mijn Wikipedia-pagina is langer, dus ik ben belangrijker!
quote:evelinepien schreef op 14 oktober 2013 @ 20:28:

Ik heb er ruim een jaar een gehad en van ellende laten verwijderen, denk dat ik meer dagen wel aan het spotten was dan niet.

Off-topic, Em1985, hoe heb jij er een tegen je wil dan?Dat vroeg ik me ook al af.
quote:lasagna schreef op 14 oktober 2013 @ 20:26:

[...]

Ik ben inderdaad een stukje heviger ongesteld, daar had ik me ook op voorbereid. Tot nu toe is dat nog wel te behappen, wat ik raar vind, is dat ik ook een stuk langer ongesteld ben (ik bloed nu al zo'n twee weken).Ik bloedde met de koperspiraal wel 3 weken. Heb hem er ook na 2 maanden uit laten halen. Ook omdat de pijn niet te houden was tijdens de eerste dagen van de ongesteldheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven