Gezondheid alle pijlers

Koukleum die niet tegen de hitte kan

04-06-2013 17:33 5 berichten
Kan idd door een te trage schildklier komen. Die zorgt voor je lichaamstemperatuur. Als dat niet optimaal werkt, heb je het dus erg koud in de winter en erg warm in de zomer. Andere symptomen van een trage schildklier zijn: trage spijsvertering, gemakkelijker aankomen in gewicht, weinig zweten, broze nagels,... en een soort "traagheid" over jezelf hebben, in tegenstelling tot hyper-typjes, die dan vaak weer een te snelle schildklier hebben.

Maar goed, dit KAN zo zijn, er zijn vast nog wel meer mogelijke oorzaken... Een zonneslag in het verleden lijkt ook wel eens te zorgen voor een misselijkheidsreactie later bij veel zon (al is daar misschien sprake van de kip of het ei, want mensen die er al slecht tegen kunnen, lopen gemakkelijker een zonneslag op natuurlijk...)

Nou denk ik wel dat er veel mensen zijn die bij 25 graden de koelte opzoeken, dus dat is gewoon een kwestie van er wat rekening mee te houden (tijdens de middaguren niet te veel buiten, niet zonnebaden, niet naar warme landen in de zomer etc...) Maar als je echt elke keer ziek wordt als de thermostaat omhoog gaat, zou ik toch eens naar de dokter gaan.

"Geniet nog van het mooie weer" is hier niet zo'n goede afsluiter, maar toch ;)
Nee herken het niet.

Ik ben echt een hele erge koukleum, de winter is dus helemaal niets voor mij maar nu in de zomer bloei ik op.

Heerlijk, een shirt of jurkje kan ik pas bij 20 graden + aan want alles eronder vindt ik nog te koud.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het 's nachts altijd koud, ook al is het 20 graden in mijn kamer. Maar ik heb het verder altijd heel snel warm. In de afgelopen winter heb ik maar weinig mijn winterjas dicht gehad of een sjaal om gehad. Dat deed ik pas wanneer het kouder dan -5 graden was. In de zomer heb ik het al helemaal warm. Zit 'm in de familie trouwens, alle vrouwen hebben hier last van.
Heel herkenbaar... Het is eigenlijk nooit goed :-)

Denk niet dat ik last heb van mn schildklier (herken symptomen niet), wel van heeeeeele dunne bloedvaatjes. Ben wel benieuwd of je er iets aan kunt doen.
Alle reacties Link kopieren
Is het niet gewoon een slechte doorbloeding? Ik heb er ook last van.

Bij mij helpen wisseldouches en laagjes kleding :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven