Gezondheid alle pijlers

Kramp in kuit

08-01-2013 11:18 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forummers,

Ik heb sinds twee dagen al kramp en soort van spierpijn in m'n kuit. Voor de mensen die wel eens van die akelige "nacht krampen" hebben gehad: het voelt dus als het gevoel wat je ná die akelige kramp hebt. Alleen heb ik dus de afgelopen tijd geen nachtkramp meer gehad. Weet niet waar het nu dus opeens vandaan komt, maar als ik sta is het echt pijnlijk, als ik loop ook, kortom het enige wanneer het nog ok te noemen is als ik zit (maar ook dan voel ik het tintelen).

Iemand een oplossing hiervoor? Ik hoorde al over magnesium tabletten, maar misschien wat anders wat het een beetje verhelpt?
Water drinken, vochttekort is bij mij de oorzaak van kramp.

En even huisarts vragen of die nog iets weet, want twee dagen vind ik lang!
ik zou ook even de huisarts bellen!
Ik sluit me aan bij de eerdere reactie's. Ik heb ook wel eens gehoord dat een magnesium tekort een oorzaak kan zijn.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik zou even de huisarts bellen voor een afspraak, om uit te sluiten dat het geen trombose oid. is.
To is je kuit ontspannen als je ligt met 1 been wat gebogen en voetzool op het bed?

Ik bedoel al je de kuit dan aanraakt, is het dan los of hard?

Bel de huisarts als dat niet zo is.

En anders: heb je de afgelopen dagen iets anders gedaan? Ver gewandeld, begonnen met sport. Andere schoenen... Kunnen oorzaken zijn.

Vocht is erg belangrijk. Drink genoeg gedurende dag.
Ik zou even langs de huisarts gaan. Zeker als je kuit ook rood en warm is.. want dan kan het ook trombose zijn.. en geloof me, daar moet je zo snel mogelijk bij zijn. Sterkte!
quote:LaDy76 schreef op 08 januari 2013 @ 11:34:

To is je kuit ontspannen als je ligt met 1 been wat gebogen en voetzool op het bed?

Ik bedoel al je de kuit dan aanraakt, is het dan los of hard?

Bel de huisarts als dat niet zo is.

En anders: heb je de afgelopen dagen iets anders gedaan? Ver gewandeld, begonnen met sport. Andere schoenen... Kunnen oorzaken zijn.

Vocht is erg belangrijk. Drink genoeg gedurende dag.Ja dan is het los als ik dat doe...
bij weinig eten of lijnen komt dat vaak voor. Ook bloedsomloop is een factor evenals ongewone lichaamsbeweging. Maar vaak zijn het meerdere factoren tegelijk.
it's a big club and you ain't in it
Inderdaad even langs de huisarts. Bij een zweepslag kan het ook zo voelen.
Ik wist het! Dit topic moest van jou zijn.

Heb je al een idee n.a.v. bovenstaande punten die genoemd zijn? Weinig eten en/of drinken klinkt wellicht bekend?
http://mens-en-gezondheid ... kun-je-er-tegen-doen.html

Misschien heb je iets aan bovenstaande info

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven