Gezondheid alle pijlers

Kramp onderbuik na (lichte) inspanning

29-06-2013 20:09 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Sinds donderdagmiddag heb ik een soort van menstruatiepijn onderin mijn buik met uitstraling naar de rug en bovenbenen nadat ik mij heb bewogen. Dit kan heel simpel zijn van de trap op en af tot een stukje fietsen. Zodra ik me dan weer rustig houd is het na een minuut ook weer weggetrokken. Het komt ook niet als ik rustig zit, alleen als ik licht heb bewogen. Kan dit een voorteken zijn van dat de menstruatie op er aan komt? Of is het iets anders? Ik heb trouwens ook redelijk veel afscheiding sinds gisteren.

Misschien handig om te vertellen:

Ik heb twee jaar achtereen de pil doorgeslikt op advies van de gynaecoloog. Daarvoor slikte ik de pil al 8 jaar met elke week een stopweek. Sinds een maand ben ik met de pil gestopt en heb ik een gewoonlijke onttrekkingsbloeding gehad. Ik heb dus geen idee wat mijn cyclus is/wordt.

Ik heb overigens geen klachten qua ontlasting, dat gaat allemaal zoals altijd.

Herkent iemand er iets in of kan iemand mij geruststellen? Wat ik op internet lees gaat allemaal over innestelen en zwangerschap en dat kan niet het geval zijn.
Hahaha, ik dacht ook als eerste: bandenpijn!

Kan je verder niet helpen. Ben je gestopt om zwanger te raken? Ik zou maandag de huisarts even vragen. Klinkt niet heel prettig!
Nee heb nog nooit een poging gedaan tot zwanger raken. En dat mag nu ook echt niet gebeuren, ik moet nog een half jaar tot ik afgestudeerd ben.

Ik weet dus ook niet wanneer ik over tijd ben, want ik heb nog geen normale cyclus.
Kun je zwanger zijn?
Sinds donderdag, dat is pas 2 dagen. Iedereen heeft wel eens een pijntje hier en daar dat niet te verklaren is en dat 9 van de 10 keer binnen een week weer weg is. Maak je niet druk en wacht eerst eens af of het vanzelf overgaat. 2 dagen is wel erg kort.
Misschien heb je trouwens wel een (late) eisprong. Die kan je ook goed een paar dagen voelen.
Ik denk dat het je eisprong is. Daar heb ik soortgelijke klachten van.
Nee kan niet. Ja woensdagavond hebben we nog wat gerotzooid maar hij is niet in mij geweest. Dan zou het van voorvocht moeten zijn. Maar het zal toch niet dat ik er de dag erna al last van heb? Verder geen seks gehad sinds ik met de pil ben gestopt.
Die pijn die jij beschrijft, heb ik ook tijdens mijn eisprong. Pijn houdt echter niet zo lang aan bij mij, hooguit 2 dagen.

Volgens mij kan jouw pijn ook liggen aan slappe buikspieren of misschien obstipatie?
Hmm eisprong. Duurt dat 3 dagen? En kan dat echt zo zeer doen dat je helemaal ineengedoken moet zitten?
[quote]Isasue schreef op 29 juni 2013 @ 20:57:

Hmm eisprong. Duurt dat 3 dagen? En kan dat echt zo zeer doen dat je helemaal ineengedoken moet zitten?[/quote]

Bij mij wel. Ik heb er echt ontzettend veel last van. Alleen duurt het bij mij wat minder lang (kan wel 2 dagen en TO heeft het vanaf donderdagmiddag).

TO, heb je al wat geslikt voor de pijn (bv paracetamol).
quote:Isasue schreef op 29 juni 2013 @ 20:57:

Hmm eisprong. Duurt dat 3 dagen? En kan dat echt zo zeer doen dat je helemaal ineengedoken moet zitten?

Bij mij kan dat best wel eens flink zeer doen. Ik heb er niet altijd dezelfde klachten van. Soms wat jij beschrijft, soms gewoon een enorm opgeblazen buik, soms alleen een flinke steek. Verschilt hier echt per maand, ook hoe lang het aanhoudt.

Van voorvocht kun je wel zwanger raken, maar na een dag al symptomen, daar geloof ik niet in.
Bij mij duurt het ook wel een dag of 2. Soms is het een uur ofzo heel hevig, dan kan ik amper mijn been optillen omdat de kramp doortrekt naar mijn rug. Ik stel me altijd voor dat dat het moment is dat het ei echt 'springt'

Als je het maandag nog hebt, zou ik even naar de huisarts gaan voor de zekerheid.
Geen obstipatie, wel slappe buikspieren maar dat heb ik al jaren.

Nee ik heb niks geslikt. Ik heb namelijk alleen even hele hevige pijn na bewegen en dat is na een minuut weer weg en dat vond ik net te doen. En ik wilde niks slikken omdat ik het juist wilde voelen om erachter te komen wat het zou zijn. Niet gelukt dus...

Ik zal het nog even aankijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven