Gezondheid alle pijlers

Kramp?

08-11-2011 21:39 15 berichten
Ik ben benieuwd of de volgende klacht iemand bekent voorkomt.

Ik heb sinds een paar dagen krampen, het lijkt precies op menstruatiekrampen alleen dan niet zo hevig, en ik heb sinds gisteren ook bruine afscheiding ( ). Ik moet alleen helemaal niet ongesteld worden, ben het ongeveer anderhalve week geleden geweest en heb ook gewoon trouw de pil geslikt.

Komt iemand dit bekend voor? Moet ik me zorgen maken, of stelt het waarschijnlijk niks voor? Is het overdreven om hiermee naar de huisarts te gaan?

Bedankt voor de antwoorden, heb geen idee of ik hier mee naar de huisarts zou moeten gaan of dat iedereen dit wel herkent.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de kramp komt door het groeien van je eicel. Ik voelde dat ook altijd. Na de eisprong is de kramp ook weg.
Hoort daar ook bruine afscheiding bij? Heb het nog nooit eerder gehad..
TO slikt de pil, dus laten we maar hopen dat het niet haar eisprong is.....

TO; het zou een doorbraakbloeding kunnen zijn, soms heb je daar wat krampen bij.
Is er een kansje dat je zwanger bent geraakt?
Ik slik trouwens de pil, dan heb je toch helemaal geen eisprong?
Het zou namelijk ook een innesteling kunnen zijn geweest.

Verder blijft het gissen, als je klachten houdt kun je toch beter de huisarts bellen.
Helene, ik kan het me bijna niet voorstellen. Slik gewoon elke dag de pil met hoogstens een paar uur tijdsverschil. Dat verhoogt het risico toch niet?
Bibi, doorbraakbloeding zou op zich kunnen inderdaad.

Helene, ja zal het de komende dagen in de gaten houden, als het over een paar dagen niet over is zal ik naar de huisarts gaan.
Of zal ik eerst een testje doen thuis? Zou me wel dom voelen als dat het is als ik bij de dokter aankom.
De pil beperkt alleen maar de kans op een zwangerschap. Jouw verschijnsel klinkt als "spotting", dan is er niet genoeg hormoon aanwezig om het slijmvlies helemaal in stand te houden maar de kramp kan ook op ovulatie duiden. In dat geval zie je vaak een heldere afscheiding.
Het is best donker en heel weinig en heb hier heel goed gekeken of het helder was of niet haha. Maar zal opletten, dank voor je reactie
Als het goed is heb je inderdaad geen eisprong van de pil. Het zou inderdaad gewoon een doorbraakbloeding kunnen zijn.
quote:knagertje schreef op 08 november 2011 @ 21:59:

Helene, ik kan het me bijna niet voorstellen. Slik gewoon elke dag de pil met hoogstens een paar uur tijdsverschil. Dat verhoogt het risico toch niet?

Dat zou niet moeten kunnen. Toch gebeurt het soms dat je wel een eisprong hebt. De kans is echter zeer klein hoor.

De meeste gevallen van zwanger door de pil heen betreffen onjuist gebruik (pil vergeten, antibiotica of St. Janskruid gebruikt).
quote:helene31 schreef op 08 november 2011 @ 22:27:

[...]

Dat zou niet moeten kunnen. Toch gebeurt het soms dat je wel een eisprong hebt. De kans is echter zeer klein hoor.

De meeste gevallen van zwanger door de pil heen betreffen onjuist gebruik (pil vergeten, antibiotica of St. Janskruid gebruikt).Denk dat het een doorbraakbloeding is, het is vandaag iets erger geworden. Heb het normaal nooit en heb ook niet de pil langer doorgeslikt, dan kan het wel eens voorkomen namelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven