Gezondheid alle pijlers

Krentenbaard...

12-10-2011 16:28 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
En wat is de inbucatietijd bij een krentenbaard, dan kan ik daarop letten, hopen dat de kids het niet krijgen....?
Krentenbaard is heel erg besmettelijk! Van een koortslip weet ik het niet zo, geen ervaring mee.
koortslip is heeeeel gevaarlijk bij babys onder de 3 maanden, (die je in de kdv weinig tegekomt gelukkig,) niet knuffelen, kussen of mond-hand-kind aanrakingen. ik draag op t werk (kdv) altijd een patch als ik een koortslip heb.

krentenbaard is minder gevaarlijk maar veeeel besmettelijker. kinderen waar wij van vermoeden kb te hebben moeten direct naar dokter, bij een diagnose moeten ze eerst 24uur! een antibiotica kuur gestart zijn voor ze weer mogen komen.

natuurlijk mag je ervan uitgaan dat een volwassene beter op overdrachts hygiene let, maar dan nog zou ik een bezoek aan ha met een diagnose en antibiotica eissen.
quote:2june2 schreef op 12 oktober 2011 @ 16:37:

koortslip is heeeeel gevaarlijk bij babys onder de 3 maanden, (die je in de kdv weinig tegekomt gelukkig,) niet knuffelen, kussen of mond-hand-kind aanrakingen. ik draag op t werk (kdv) altijd een patch als ik een koortslip heb.

krentenbaard is minder gevaarlijk maar veeeel besmettelijker. kinderen waar wij van vermoeden kb te hebben moeten direct naar dokter, bij een diagnose moeten ze eerst 24uur! een antibiotica kuur gestart zijn voor ze weer mogen komen.

natuurlijk mag je ervan uitgaan dat een volwassene beter op overdrachts hygiene let, maar dan nog zou ik een bezoek aan ha met een diagnose en antibiotica eissen.

Wilde even iets aanpassen en hoppa alles weg, dus ga het eventjes weer beetje algemeen uittypen...

weet jij toevallig ook wat de incubatietijd bij een krentenbaard is..?
Incubatietijd

De incubatietijd is de tijd tussen de eigenlijke besmetting en de uiting van de eerste klachten. In deze tijd kan een infectieziekte al wel besmettelijk zijn. De incubatietijd bij Krentenbaard duurt totdat de blaasjes zijn ingedroogd. Het vocht in de blaasjes is namelijk zeer besmettelijk. Als de Krentenbaard behandeld wordt met antibiotica duurt de incubatietijd nog tot 48 uur na het begin van deze behandeling.

Google is je vriend
Het is ook besmettelijk naar jezelf. Als je met je vingers aan de eigen krentenbaard zit, en vervolgens aan je knie bvb., dan kan het ook dáár ontstaan. Heb dit gezien bij de kinderen van mijn zus. Die zaten op een bepaald moment helemaal onder.
even fucidine halen bij de huisarts dan is het zo weg.

Antibiotica is niet nodig, zalf is meestal afdoende.

Je kind thuishouden zolang de blaasjes nog intact zijn, even melden op school/kdv/bso. Het is heel besmettelijk
Alle open blaasjes afplakken, niet aan de blaasjes komen en handen wassen, handen wassen, handen wassen en handen wassen.

Het vocht uit de blaasjes is besmettelijk, de huisarts kan je een zalfje geven om op de blaasjes te smeren.
is spuug ook besmettelijk (een heel stom voorbeeld) maar als je bijvoorbeeld met wat consumptie praat of lacht bijvoorbeeld en dit komt op het gezicht van iemand?..

dit is dan namelijk niet het vocht uit de blaasjes.
Volgens mij is het alleen het vocht uit de blaasjes wat besmettelijk is. Het afplakken helpt tegen het besmettingsgevaar, dus ik denk niet dat het in spuug zit.
quote:pop1980 schreef op 12 oktober 2011 @ 17:38:

Volgens mij is het alleen het vocht uit de blaasjes wat besmettelijk is. Het afplakken helpt tegen het besmettingsgevaar, dus ik denk niet dat het in spuug zit.Ja precies, want een collegaatje van mij zei dat zels spuug ook besmettelijk is maar dat lijkt mij onzin aangezien het om de vocht uit blaasjes gaat waar de bacterie in zit..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven