Gezondheid alle pijlers

Kriebelhoestje en Otrivin ( en allergie?)

31-01-2013 18:25 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wekenlang ben ik ziek geweest; Keelonsteking,

aften, slijmhoest etc. Nu lijkt de slijmhoest dus over

te zijn gegaan in een chronish aanhoudend kriebelhoestje.

Dus ik vandaag naar de drogist. Ik heb me daar Otrivin laten verkopen, de Otrivin NoscapineHCL, een stroopachtige hoestdrank.

De buisluiter vermeldt mogelijke overgevoeligheid mbt de huid en de slijmvliezen en sufheid en duizeligheid. Voor de duidelijkheid: Ik heb met dit middel geen ervaring.

Nu ben ik (helaas) een overgevoelig persoon. Heb in 2011 een nachtje in het ziekenhuis doorgebracht nadat ik een Ola Swirl ijsje had gegeten, allergische reactie, galbulten. Ze wisten het niet in het ziekenhuis, maar vermoedelijk kwam dat door de houdbaarheidsmiddelen in het ijsje en de rode kleurstof. Ik weet 100% zeker dat het door het ijsje kwam, want ik heb maanden later (toen ik dat nog niet wist) nog 1 Swirl gehad, en in mindere mate weer hetzelfde verhaal.

Ik ga ervan uit dat ik dat van Otrivin niet krijg, maar toch ben ik een beetje huiverig. Voor zover ik weet ben ik niet allergisch voor noscapinehydrochlodride Heeft iemand ervaring met dit drankje?

Ik zou in jouw geval niet zomaar iets achterover klokken.

Misschien is het slim om een miniscuul kleine hoeveelheid op de binnenkant van je lip te smeren en een minuut of twintig afwachten of er wat gebeurt. Gaat dat goed, kan je er denk ik wel vanuit gaan dat je meer kan gebruiken.

Dit pas ik zelf ook vaak toe op dingen, ik ben ook erg allergisch aangelegd.
Bevat methylparahydroxybenzoaat, hetgeen allergische reacties kan veroorzaken. In uitzonderlijke gevallen bronchospasme (luchtpijp verkrampt en knijpt af)

Ik denk dus inderdaad dat ik of het niet neem, of die liptactiek ga proberen. :-)
Het ergste wat er dan gebeurt is een jeukende lip!
Niks gebeurd, afgezien dan dat het spultje erg vies naar nepframboos smaakt! :P

Dus veilig in te nemen voor mij.
Fijn, hopen dat het helpt.
Methylhydroxybenzoaat (MOB) zit in heel veel middeltjes als conserveermiddel.

Bovendien is, als niet eerder vastgesteld is welke stof je allergische reactie heeft veroorzaakt, het niet te voorspellen of je op een middel we-of-niet een reactie zal krijgen.
Sorry, verkeerd gelezen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven