Gezondheid alle pijlers

kunst gebit enige oplossing ?

15-05-2012 10:09 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi hoi

ik ben hier voor mijn dochter van 17 jaar .

ze heeft een moeilijke periode mee gemaakt dus die tijd poetste ze der tanden heel slecht , ook heeft ze een grote angst voor de tandarts.

vanochtend zijn we naar de narcose tand arts geweest maar zelfs dat hielp niet ze gilde alles bij elkaar en kon niet stilliggen ,

zelfs een dubbele narcose werkte niet (het is geen echte narcose maar je hoort er slaperig van te worden ) nu zij de tandarts dat hij er niet mee kan werken en dat een kunst gebit het beste is.

zij weet het niet wil heel graag mooie tanden maar is gewoon zo bang .

wat nu ?

ik weet het niet meer .
ik had de tandarts ook gevraagd om rustig te beginnen hij vroeg het toen aan me dochter maar zij kon het niet goed aangeven (durft ze denk ik niet ) dus meneer ging gewoon verder het is ook een Duitser geen probleem mee maar hij kan gewoon wat minder goed uitleggen heb even lopen googelen en zal er een paar bellen voor een opinie
Inderdaad een tandarts die verteld wat ze gaat doen is ook erg fijn. Mijn huidige tandarts is echt heel lief en vraagt ook of het goed gaat en verteld als ze bijvoorbeeld een andere boor gebruikt dat het erg kan trillen. Maar laat vooral je dochter zeggen wat ze fijn vind. Misschien vind ze het fijner om oordopjes met muziek in te hebben. Dat heb ik bij de kaakchirurg gedaan toen ik een implantaat kreeg. Dat was namelijk best een lange zit. Als ze niet van aanrakingen houd is hand vast houden niks, maar misschien wil ze wel een knuffel of stressbal ofzo vast houden.

Heel veel sterkt iedergeval voor jullie beide.
Is het, gezien haar ervaringen uit het verleden, ook niet beter om een vrouwelijke tandarts te zoeken? Een tandarts komt toch wel heel 'dichtbij' en ik kan me voorstellen dat dat het voor haar nog moeilijker maakt. Wellicht voelt ze zich bij een vrouw eerder op haar gemak?
quote:minniemouse86 schreef op 15 mei 2012 @ 10:36:

Met narcose ben je helemaal weg en merk je er niks van! En dat kost wel wat meer dan 60 euro! Ik doe het zelf namelijk ook. In alphen ad rijn zit een speciale narcose tandarts!

Je hoeft niet zo te schreeuwen hoor. Je krijgt er niet meer gelijk van.

Ik zou die narcose toch een optie vinden. Met 17 jaar een kunstgebit is ook zo wat. Of wellicht implantaten al moet je daar volgens mij een hypotheek voor afsluiten als je dat allemaal zelf moet bijbetalen.

Kunstgebit zou ik zeker nog niet doen.
Bazinga!
quote:Liselotte4 schreef op 15 mei 2012 @ 10:47:

Ik vind het raar dat er meteen voor de verdoving wordt gekozen. Zo behandel je angst niet.

Lees nu de post van @tara. Dat is precies wat ik bedoel en hoe het volgens mij moet worden opgebouwd.Maar ik kan me voorstellen dat er nu wel snel iets aan het gebit moet gebeuren, bijv. ivm pijn. Dan is voor nu onder narcose behandelen toch een goede optie en daarnaast de angst overwinnen. Al kan ik me ook voorstellen dat voor een autistisch kind (jongedame) dat misschien niet haalbaar is.
Ik ben. 3 weken geleden bij de Amaliakliniek in Kerkrade geweest. Dat is wel een echte narcose geweest hoor die ik daar gehad heb. Ze hebben er ook kaakchirurgen, daar ben ik voor gegaan. Ze werken ook speciaal met bv geestelijk gehandicapten, dementerenden, dus volgens mij zijn ze wel wat gewend. Het was een eind rijden maar ik heb het er absoluut voorzover gehad, succes met je dochter.
bedankt voor alle tips ik ga er mee aan de slag en maar hoopen dat ze ooit over haar angst heen komt
Ik vind het maar raar dat die tandarts meteen over een kunstgebit begint. Dat is nogal wat, helemaal als ze pas 17 is! Ik ken mensen die graag een kunstgebit willen omdat ze zoveel problemen hebben met hun gebit maar dat doet de tandarts niet omdat de tanden verder nog gezond zijn en een kunstgebit heeft ook nadelen.

Ik zou eerst wat aan die angst proberen te doen want als haar gebit zo slecht is nu moet ze toch dagelijks pijn hebben en dat lijkt me ook niet ideaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven