Lage bloeddruk
woensdag 18 februari 2015 om 00:25
Nou las ik net het onderwerp hoge bloeddruk.
Maar hoe zit het dan met een lage bloeddruk?
Ik heb een bloeddruk van 90/50.
En ik voel mij daar dus waardeloos bij.
Bijkomende klachten zijn:
Versnelde hartslag
Kortademig
Extreem moe
Duizelig
Soms hele koude handen en voeten.
Zodra ik een activiteit doe,bijv stofzuigen, dan breekt het zweet mij uit, en gaat mijn hart op hol, althans zo voelt dat.
Wat zegt de huisarts?
Eet maar een soepje extra, of miss de overgang.
Nu heb ik daar de leeftijd wel voor, maar ergens geloof ik niet dat dat het is..iets met mijn intuitie zeg maar.
Het is ook continu,de hele dag door.
Donderdag moet ik weer heen, want ik voel mij echt heel slecht hier bij.
Meer forummers die een (te) lage bloeddruk hebben?
Maar hoe zit het dan met een lage bloeddruk?
Ik heb een bloeddruk van 90/50.
En ik voel mij daar dus waardeloos bij.
Bijkomende klachten zijn:
Versnelde hartslag
Kortademig
Extreem moe
Duizelig
Soms hele koude handen en voeten.
Zodra ik een activiteit doe,bijv stofzuigen, dan breekt het zweet mij uit, en gaat mijn hart op hol, althans zo voelt dat.
Wat zegt de huisarts?
Eet maar een soepje extra, of miss de overgang.
Nu heb ik daar de leeftijd wel voor, maar ergens geloof ik niet dat dat het is..iets met mijn intuitie zeg maar.
Het is ook continu,de hele dag door.
Donderdag moet ik weer heen, want ik voel mij echt heel slecht hier bij.
Meer forummers die een (te) lage bloeddruk hebben?
woensdag 18 februari 2015 om 00:37
Die klachten kunnen bij jou natuurlijk ook een andere oorzaak hebben.
Ik zou het sowieso nog een keer met je huisarts bespreken. Een bloeddruk van 90/50 is behoorlijk laag.
O, je hebt alweer een afspraak met je huisarts.
Ik zou het sowieso nog een keer met je huisarts bespreken. Een bloeddruk van 90/50 is behoorlijk laag.
O, je hebt alweer een afspraak met je huisarts.
anoniem_213291 wijzigde dit bericht op 18-02-2015 00:44
Reden: niet goed gelezen
Reden: niet goed gelezen
% gewijzigd
woensdag 18 februari 2015 om 00:48
Ik heb een bloeddruk van 80/120,de klachten die jij noemt heb ik ook.
Altijd al een lage bd gehad dus het ligt niet aan de overgang waar ik inzit.Maar iedereen is anders en bij jou kan het dus wel van de overgang komen.
Pas geleden had ik een onderzoek in het zh,daar vonden ze hem veeel te laag,ja en ik leef er al jaren mee.
Wat ik doe is het rustig aan doen(ik kan dat ik ben vutter),als ik duizelig ben neem ik een druivesuiker of een beetje cola.
Ik heb het gelukkig niet continu,met fietsen heb ik het ook dan gaat m,n hart vreselijk te keer.
Heel naar he ik wens je sterkte en laat je het donderdag even weten hoe het bij de ha ging?
Altijd al een lage bd gehad dus het ligt niet aan de overgang waar ik inzit.Maar iedereen is anders en bij jou kan het dus wel van de overgang komen.
Pas geleden had ik een onderzoek in het zh,daar vonden ze hem veeel te laag,ja en ik leef er al jaren mee.
Wat ik doe is het rustig aan doen(ik kan dat ik ben vutter),als ik duizelig ben neem ik een druivesuiker of een beetje cola.
Ik heb het gelukkig niet continu,met fietsen heb ik het ook dan gaat m,n hart vreselijk te keer.
Heel naar he ik wens je sterkte en laat je het donderdag even weten hoe het bij de ha ging?
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
woensdag 18 februari 2015 om 06:56
Lage bloeddruk kan ook zwaar vervelend zijn.....
Zelf nu bloeddruk van 60/110 (laatste keer bij verloskundige). Niet extreem laag, maar wel zo dat ik vaak hartkloppingen heb, moe en duizelig ben. Hopelijk na zwangerschap weer wat beter!
Zou echt huppakee terug gaan nd huisarts, vooral als het je in het dagelijkse leven belemmert. Dan helpt een cup a soupje alleen zeker niet, sterkte!
Zelf nu bloeddruk van 60/110 (laatste keer bij verloskundige). Niet extreem laag, maar wel zo dat ik vaak hartkloppingen heb, moe en duizelig ben. Hopelijk na zwangerschap weer wat beter!
Zou echt huppakee terug gaan nd huisarts, vooral als het je in het dagelijkse leven belemmert. Dan helpt een cup a soupje alleen zeker niet, sterkte!
woensdag 18 februari 2015 om 07:35
quote:jamadi52 schreef op 18 februari 2015 @ 00:48:
Heel naar he ik wens je sterkte en laat je het donderdag even weten hoe het bij de ha ging?120/80 is een heel normale gemiddelde bloeddruk, die zelfs als ideaal wordt aangehouden. Suiker zoals cola heeft er geen invloed op, die laat alleen je bloedglucosespiegel stijgen.
Heel naar he ik wens je sterkte en laat je het donderdag even weten hoe het bij de ha ging?120/80 is een heel normale gemiddelde bloeddruk, die zelfs als ideaal wordt aangehouden. Suiker zoals cola heeft er geen invloed op, die laat alleen je bloedglucosespiegel stijgen.
woensdag 18 februari 2015 om 08:26
quote:Pelikaan schreef op 18 februari 2015 @ 07:35:
120/80 is een heel normale gemiddelde bloeddruk, die zelfs als ideaal wordt aangehouden. Suiker zoals cola heeft er geen invloed op, die laat alleen je bloedglucosespiegel stijgen.Dit dus. Jamadi heeft de klok horen luiden, maar is de klepel helemaal kwijt.
120/80 is een heel normale gemiddelde bloeddruk, die zelfs als ideaal wordt aangehouden. Suiker zoals cola heeft er geen invloed op, die laat alleen je bloedglucosespiegel stijgen.Dit dus. Jamadi heeft de klok horen luiden, maar is de klepel helemaal kwijt.
woensdag 18 februari 2015 om 08:39
woensdag 18 februari 2015 om 09:16
woensdag 18 februari 2015 om 09:36
Dank voor jullie reacties
Jamadi
Ahh lief, dank voor de knuffel, soms even nodig.
Creed
Volgens mij kun je mij nu wel een ob sturen
Artesia
Ik heb ook te maken met een verwaarloisde wihplash met tevens myofascinale pijnen.
Ik weet sinds kort dat je hartritmestoornissen kan krijgen door triggerpoints.
Die hebbik door bovengenoemde in mijn hele lijf zitten en ook in de borststreek.
Goed mogelijk dat dat ook n boisdoener kan zijn voor de snelle hartslag.
Ik word wekelijks behandeld middels dry needling en massage.
De borstomgeving zijn we vorige week mee begonnen.
Lage bloeddruk heb ik altijd wel gehad, maar nog nooit zo laag.
Ijzer tekort heb ik aan gedacht
Hebbik laten controleren, het is laag maar kan net.
Zegt niks over mijn opname ivm chronische darmziekte die wel al jaren rustig is, maar ik neem slecht voeding en bouwstoffen op (ben wel gecompliceerd he)
Ben sinds eergister toch maar aan het ijzer gegaan.
Jamadi
Ahh lief, dank voor de knuffel, soms even nodig.
Creed
Volgens mij kun je mij nu wel een ob sturen
Artesia
Ik heb ook te maken met een verwaarloisde wihplash met tevens myofascinale pijnen.
Ik weet sinds kort dat je hartritmestoornissen kan krijgen door triggerpoints.
Die hebbik door bovengenoemde in mijn hele lijf zitten en ook in de borststreek.
Goed mogelijk dat dat ook n boisdoener kan zijn voor de snelle hartslag.
Ik word wekelijks behandeld middels dry needling en massage.
De borstomgeving zijn we vorige week mee begonnen.
Lage bloeddruk heb ik altijd wel gehad, maar nog nooit zo laag.
Ijzer tekort heb ik aan gedacht
Hebbik laten controleren, het is laag maar kan net.
Zegt niks over mijn opname ivm chronische darmziekte die wel al jaren rustig is, maar ik neem slecht voeding en bouwstoffen op (ben wel gecompliceerd he)
Ben sinds eergister toch maar aan het ijzer gegaan.
woensdag 18 februari 2015 om 10:40
woensdag 18 februari 2015 om 12:26
Heb altijd bloedruk tegen het flauwvallen gehad en hoorde bij mijn leeftijd omdat ik een jong meisje ben (nu inmiddels 21) ik had toen altijd zoute dropjes mee want die helpen super goed heb er nu nog best wel vaak last van maar het went wel joh zou het graag hebben ipv de pijn die ik elke dag heb.
never give up.
donderdag 19 februari 2015 om 11:30
quote:nadanni schreef op 18 februari 2015 @ 12:34:
Nou ik denk niet dat dit went, daar zijn de klachten te heftig voor.
Tevens weet ik wat het is om pijn te hebben.
Ik sla liever beide over.
Stress is natuurlijk een killer.
Maar ik heb geen stress, dan was het voor mij duidelijk geweest.ja sorry was niet zo bedoeld hoor. Leef dagelijks met pijn van een onbekende ziekte ben 21 jaar en zit hierom thuis niet veel mensen begrijpen dat, Ik sla ook beide over weet wat een lage bloeddruk is en zoute drop kan welleens helpen.. Maar door mijn ziekte (pijn) kan ik niet werken.. en denk als ik alleen een lage bloeddruk had beter vol te houden is dus het is niet lullig bedoeld hoor
Nou ik denk niet dat dit went, daar zijn de klachten te heftig voor.
Tevens weet ik wat het is om pijn te hebben.
Ik sla liever beide over.
Stress is natuurlijk een killer.
Maar ik heb geen stress, dan was het voor mij duidelijk geweest.ja sorry was niet zo bedoeld hoor. Leef dagelijks met pijn van een onbekende ziekte ben 21 jaar en zit hierom thuis niet veel mensen begrijpen dat, Ik sla ook beide over weet wat een lage bloeddruk is en zoute drop kan welleens helpen.. Maar door mijn ziekte (pijn) kan ik niet werken.. en denk als ik alleen een lage bloeddruk had beter vol te houden is dus het is niet lullig bedoeld hoor
never give up.
vrijdag 20 februari 2015 om 09:22
Ik begrijp wel dat het niet zo bedoeld was hoor..
Ik weet hoe het is om pijn te hebben en niet weten waar het vandaan komt, is onzeker.
Dan wil je alles wel wat maar geen pijn geeft.
Gelukkig weet ik het na jarenlang zoeken wat het wel is.
Ik zou deze week naar de HA..
Is ze ziek, kan natuurlijk naar een vervangende arts.
Maar no way dat ik dat doe, heb nou genoeg malloten gezien.
Volgende week heeft ze vakantie, best balen.
Dus over anderhalve week kan ik pas terecht.
Ik weet hoe het is om pijn te hebben en niet weten waar het vandaan komt, is onzeker.
Dan wil je alles wel wat maar geen pijn geeft.
Gelukkig weet ik het na jarenlang zoeken wat het wel is.
Ik zou deze week naar de HA..
Is ze ziek, kan natuurlijk naar een vervangende arts.
Maar no way dat ik dat doe, heb nou genoeg malloten gezien.
Volgende week heeft ze vakantie, best balen.
Dus over anderhalve week kan ik pas terecht.