Gezondheid alle pijlers

Lage hartslag

26-03-2018 00:51 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee hallo!

Ik heb regelmatig in rust een (erg) lage hartslag. Nu bijvoorbeeld is ‘ie 49, terwijl ik op m’n zij in bed lig. Tegelijk voel ik me duizelig, misselijk, heb ik een steek in m’n borst en een gespannen gevoel in m’n lichaam. Maar dit is niet altijd zo.

Ben nooit zo van het gelijk naar de huisarts stappen, dus gooi m’n vraag maar even hier neer.

Kan dit kwaad?
Je vraagt om medisch advies, dat mag hier niet gegeven worden. Neem dus even contact op met je huisarts.
Mooi dat je je vraag hier neerplempt, dan kunnen wij je gelijk doorverwijzen naar de huisarts. Maak morgen als je wakker wordt maar gelijk een afspraak.

Welterusten. :)
Roomsterxx schreef:
26-03-2018 00:51
[...]
Ben nooit zo van het gelijk naar de huisarts stappen, dus gooi m’n vraag maar even hier neer.

Kan dit kwaad?
Dit is nu precies een goede reden om juist wél gelijk naar je ha te stappen. Dus straks je ha bellen en een afspraak maken.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Huisarts.
Als jij er last van hebt moet je naar de huisarts gaan, want jij hebt er andere klachten bij.
Een lage hartslag, zonder bijkomende klachten, hoeft niets te betekenen. En zo laag ligt de jouwe in rust nog niet eens.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-03-2018 11:59
Reden: OP quoten
51.96% gewijzigd
Ik heb ook een trage hartslag, ongeveer in rust hetzelfde als jij. Ik laat mijn bloeddruk af en toe meten, en nooit wordt er iets van gezegd. Ook ben ik een paar keer geopereerd en ook toen is er niets van gezegd terwijl ik de laagste hartslag had op de uitslaapkamer. Verder ben ik ook wel duizelig, maar dat kan ook door andere oorzaken komen, zo heb ik erg veel spierspanning in mijn nek en schouders. Om je ongerustheid weg te nemen kun je idd het beste even naar de huisarts gaan. Ik ben wel benieuwd wat die zegt.
lage hartslag in rust is geen probleem, dat hoort.
wat doet je hartslag als je sport??

(https://www.hartstichting.nl/hart-en-va ... slag?tab=2)
Een trage hartslag hoeft geen probleen te zijn, maar kan ook veroorzaakt worden door bepaalde ritmestoornissen. Op naar de HA dus en een hartfilmpje laten maken.
Ik zou naar de dokter stappen; kennelijk let je erg op je hart. Het kan zijn dat je hartslagmeter niet erg nauwkeurig werkt. Hoe dan ook, hij kan je nameten, geruststellen of niet, advies geven of je aanraden niet zo op dat soort kenmerken te letten. Sommigen worden helemaal gek van hun hartslag omdat ze daar steeds op letten. :) Vooral 's nachts is die hoorbaar maar misschien mis je toch een paar slagen als je telt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Heel veel topsporters hebben een lage hartslag, vaak een teken van een gezond een sterk hart. De beroemde Zweedse tennisser Björn Borg had in rust een hartslag van 35 slagen per minuut.

Wat dit voor jou betekent, geen idee of dat jouw klachten met de hartslag te maken heeft of niet. Maar met deze klachten zou ik een keertje naar de huisarts gaan.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Een lage hartslag kan klachten geven, naar de huisarts dus.
Ik heb een vergelijkbaar lage hartslag en geen klachten. Ik vermoed dat het komt door het vele fietsen. Het hoeft dus geen klachten te geven. Maar als je wel klachten hebt zou ik daar mee naar je huisarts gaan.
Heb je ook vaak koude voeten? Dat heb ik wel namelijk, schijnt voor te komen bij lage hartslag. Ik heb verder eigenlijk nooit klachten gehad, alleen de laatste 4 jaar hartkloppingen en duizeligheid. Maar dat kan in mijn geval ook bij overgangsproblemen horen.. :-[
RockOla schreef:
26-03-2018 12:50
Heb je ook vaak koude voeten? Dat heb ik wel namelijk, schijnt voor te komen bij lage hartslag. Ik heb verder eigenlijk nooit klachten gehad, alleen de laatste 4 jaar hartkloppingen en duizeligheid. Maar dat kan in mijn geval ook bij overgangsproblemen horen.. :-[
Ik heb altijd koude voeten.. slaap altijd met sokken aan 🙁
En dat helpt soms niet eens.. :@
Roomsterxx schreef:
29-03-2018 02:30
Ik heb altijd koude voeten.. slaap altijd met sokken aan 🙁
En wat zei de ha?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven