Gezondheid alle pijlers

Lage weerstand sinds de bevalling

07-01-2014 12:04 9 berichten
Ik ben in april 2013 bevallen, en ben sindsdien om de haverklap verkouden. Herkent iemand dit?

Mijn kindje gaat naar een gastouder, en komt daardoor in contact met andere kindjes die natuurlijk allerlei bacillen bij zich hebben. Hij is zelf ook regelmatig verkouden, en daardoor word ik het ook. Sinds oktober ben ik af en aan verkouden, buikgriep gehad, voorhoofdsholteontsteking gehad, en nu zijn mijn keel- en neusamandelen weer dik. Ik word er helemaal gek van!

Wie herkent dit? En wat is er aan te doen? Gewoon maar uitzitten?
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Bij beide kinderen het eerste jaar net zoveel verkouden en ziek geweest als de kinderen.

Niets aan te doen.

Misschien kan je je weerstand wat helpen door multivitamines?
Ah, gelukkig. Een nurse in the house

Dat is een goed idee ja, ik zal weer eens beginnen met vitaminen slikken. Ik hoop dat het helpt, het is echt om gek van te worden onderhand. Bedankt!
Ja, heb ik ook. Merk het nu alweer, mijn jongste is nu drie weken oud. Snotterig, een wondje dat niet genezen wil, kleine suffe dingetjes, rare pijntjes, maar elke keer na de bevalling. Over een half jaar oid zal het weer beter gaan. Uitrusten, extra vitamines, gezond eten en zo goed mogelijk slapen helpt een beetje. Maar alleen het gezond eten en de extra vitamines lukken hier :-). Wachten tot het weer mooi weer wordt.
Ik had het ook 3 keer, na een maand of 9 was ik er weer zo'n beetje.
Vitaminen, check (bij Appie zijn de kiwi's in de Bonus)

Mooi weer, check

Maand of 9, ben ik ook al bijna, check

Vanaf nu moet het beter gaan dus. Het lijkt of het al werkt, ik voel mijn keel al slinken
Ik had 't ook na de geboorte van de eerste. Had elke maand wel een of ander virusje. Was heeeel vervelend. Heeft -schrik niet- 2,5 jaar geduurd. Na de geboorte van de tweede had ik 't gelukkig niet.
Jeetje Nelladella, 2,5 jaar! Ik moet er niet aan denken... Mijn dikke amandelen van maandag, dinsdag en woensdag zijn inmiddels over. Nou zijn we weer terug bij hoesten tot ik spuug, en verstopte holtes. Somebody shoot me....
Ik heb het sinds ik kinderen heb. Om de haverklap ziekig. Helemaal gek word ik er van. Ik eet heel gezond met heel veel groente en fruit, fiets en loop veel. Daar kan het dus niet aan liggen. Ik kom ook meer buiten dan voor de kinderen er waren en gebruik daarnaast ook multivitamine. Het enige wat echt anders en slechter is, is mijn slaap. De eerste was een huilbaby en dat eerste jaar en de zwangerschap hebben mij genekt. Het is tot op heden, ruim 6 jaar! niet meer goed gekomen. Ik heb de hoop opgegeven. Ik kwakel rustig verder. Als iemand de gouden tip heeft, krijgt zij tipgeld!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven