Lage weerstand sinds de bevalling

dinsdag 7 januari 2014 om 12:04
Ik ben in april 2013 bevallen, en ben sindsdien om de haverklap verkouden. Herkent iemand dit?
Mijn kindje gaat naar een gastouder, en komt daardoor in contact met andere kindjes die natuurlijk allerlei bacillen bij zich hebben. Hij is zelf ook regelmatig verkouden, en daardoor word ik het ook. Sinds oktober ben ik af en aan verkouden, buikgriep gehad, voorhoofdsholteontsteking gehad, en nu zijn mijn keel- en neusamandelen weer dik. Ik word er helemaal gek van!
Wie herkent dit? En wat is er aan te doen? Gewoon maar uitzitten?
Mijn kindje gaat naar een gastouder, en komt daardoor in contact met andere kindjes die natuurlijk allerlei bacillen bij zich hebben. Hij is zelf ook regelmatig verkouden, en daardoor word ik het ook. Sinds oktober ben ik af en aan verkouden, buikgriep gehad, voorhoofdsholteontsteking gehad, en nu zijn mijn keel- en neusamandelen weer dik. Ik word er helemaal gek van!
Wie herkent dit? En wat is er aan te doen? Gewoon maar uitzitten?

dinsdag 7 januari 2014 om 13:02
Ja, heb ik ook. Merk het nu alweer, mijn jongste is nu drie weken oud. Snotterig, een wondje dat niet genezen wil, kleine suffe dingetjes, rare pijntjes, maar elke keer na de bevalling. Over een half jaar oid zal het weer beter gaan. Uitrusten, extra vitamines, gezond eten en zo goed mogelijk slapen helpt een beetje. Maar alleen het gezond eten en de extra vitamines lukken hier
. Wachten tot het weer mooi weer wordt.

zondag 12 januari 2014 om 17:06
Ik heb het sinds ik kinderen heb. Om de haverklap ziekig. Helemaal gek word ik er van. Ik eet heel gezond met heel veel groente en fruit, fiets en loop veel. Daar kan het dus niet aan liggen. Ik kom ook meer buiten dan voor de kinderen er waren en gebruik daarnaast ook multivitamine. Het enige wat echt anders en slechter is, is mijn slaap. De eerste was een huilbaby en dat eerste jaar en de zwangerschap hebben mij genekt. Het is tot op heden, ruim 6 jaar! niet meer goed gekomen. Ik heb de hoop opgegeven. Ik kwakel rustig verder. Als iemand de gouden tip heeft, krijgt zij tipgeld!