lamp tegen winterblues?

dinsdag 19 januari 2010 om 08:56
Ik merk dat ik iedere winter minder energie heb.
Ik eet gezond, kom regelmatig buiten en slaap voldoende.
Maar voel me toch niet helemaal je van het. Uit bloedonderzoek bleek alles goed te zijn.
Nu heb ik ergens gelezen dat je de zon kan missen en dit kunt compenseren door een lamp die als het ware de zon nabootst. Als je een half uurtje per dag achter die lamp gaat zitten ga je je beter voelen.
Wie weet wat dit is, heeft er ervaring mee (zowel goed als slecht) en weet waar ik zo'n lamp kan kopen?
en zijn er meer mensen met deze klachten?
Ik eet gezond, kom regelmatig buiten en slaap voldoende.
Maar voel me toch niet helemaal je van het. Uit bloedonderzoek bleek alles goed te zijn.
Nu heb ik ergens gelezen dat je de zon kan missen en dit kunt compenseren door een lamp die als het ware de zon nabootst. Als je een half uurtje per dag achter die lamp gaat zitten ga je je beter voelen.
Wie weet wat dit is, heeft er ervaring mee (zowel goed als slecht) en weet waar ik zo'n lamp kan kopen?
en zijn er meer mensen met deze klachten?
dinsdag 19 januari 2010 om 09:31
Half Nederland schijnt te kampen met dit probleem, maar door de sneeuw (waardoor licht wordt weerkaatst is het wat minder erg dan anders)
Google eens op 'winterdepressie' en erg gaat een wereld voor je open!
Aangezien ik er zelf geen last van heb (niet in extreme mate, somber word je toch wel van dit prutweer) heb ik geen idee van ervaringen met zo'n lichtlamp, bewegen, veel naar buiten, gezond eten, genoeg slaap schijnt ook al een stuk te helpen.
Google eens op 'winterdepressie' en erg gaat een wereld voor je open!
Aangezien ik er zelf geen last van heb (niet in extreme mate, somber word je toch wel van dit prutweer) heb ik geen idee van ervaringen met zo'n lichtlamp, bewegen, veel naar buiten, gezond eten, genoeg slaap schijnt ook al een stuk te helpen.

dinsdag 19 januari 2010 om 10:42
En kijk anders even op www.lichttherapiewinkel.nl Daar verkopen ze niet alleen lampen, maar daar geven ze ook info over het gebruik ervan. Voor de lampen kun je vervolgens alsnog zelf rondshoppen natuurlijk.
dinsdag 19 januari 2010 om 11:18
Grappig, dat bericht over de sneeuw. Ik merkte inderdaad dat na de kerst het ineens erg somber was toen de sneeuw even weg was. Nu eigenlijk heel januari doorgekomen met een smile (en dat was in november wel anders).
De lamp: ik vind hem heel fel, ben bang voor koppijn. Maar ik doe hem toch maar aan in die donkere maanden. Na december is het niet meer nodig geweest dus hij staat nu opgeslagen tot volgend jaar.
De lamp: ik vind hem heel fel, ben bang voor koppijn. Maar ik doe hem toch maar aan in die donkere maanden. Na december is het niet meer nodig geweest dus hij staat nu opgeslagen tot volgend jaar.
zaterdag 30 januari 2010 om 17:48
Ik heb hele goede resultaten met die lamp. Ik heb de energielight van Phillips en ook een lichtwekker. Bij mij is de ergste periode wanneer de herfst begint en het weer vroeger donker wordt enzo. Dus ik zit er in november al achter.
Met die lamp, en de lichtwekker voel ik me een stuk energieker, minder moe en meer geconcentreerd. Het blijft wel winter, en oh wat heb ik een hekel aan de winter...maar het gaat wel beter.
Met die lamp, en de lichtwekker voel ik me een stuk energieker, minder moe en meer geconcentreerd. Het blijft wel winter, en oh wat heb ik een hekel aan de winter...maar het gaat wel beter.
maandag 1 februari 2010 om 11:12
Heb zelf 3 maanden geleden een Philips Golite Blue aangeschaft.
Is de allernieuwste therapielamp van Philips. Klein en overal mee naar toe te nemen, oplaadbaar ook erg handig.
Ik moet zeggen dat het mij enorm geholpen heeft. Heb een stuk meer energie en voel me veel beter en slaap ook beter. Hij is wel prijzig maar dat had ik graag voor over en ik vind het het geld dubbel en dwars waard http://www.lichttherapiewinkel.nl/golit ... c-177.html daar vekopen ze de lamp was bij mij de volgende dag al binnen!
Is de allernieuwste therapielamp van Philips. Klein en overal mee naar toe te nemen, oplaadbaar ook erg handig.
Ik moet zeggen dat het mij enorm geholpen heeft. Heb een stuk meer energie en voel me veel beter en slaap ook beter. Hij is wel prijzig maar dat had ik graag voor over en ik vind het het geld dubbel en dwars waard http://www.lichttherapiewinkel.nl/golit ... c-177.html daar vekopen ze de lamp was bij mij de volgende dag al binnen!