Gezondheid alle pijlers

Lang last van narcose, kan dat?

14-01-2013 20:04 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 3 weken geleden geopereerd aan mijn baarmoeder. In principe een relatief 'kleine' ingreep (duurde een goed uur) die met een ruggeprik gebeurde. Echter verdoofde de ruggeprik niet alleen onder de navel, maar ook een gedeelte van de longen waardoor ademhalen bemoeilijkt werd.

Toen ben ik met propofol onder narcose gebracht en hebben ze maatregelen genomen tegen de benauwdheid (achteraf hoorde ik dat ik vier verschillende medicijnen toegediend gekregen heb).

Na de narcose was ik moeilijk wakker te krijgen en enorm misselijk. Ik had wel het braakreflex, maar in verband met al een dag nuchter zijn, kwam er niets omhoog. Ze hebben me toen medicijnen (dexamethason) toegediend tegen de misselijkheid. Dit hielp goed.

Echter een dag later, toen ik naar huis mocht, duizelde me het enorm. Ook werd ik opnieuw misselijk. Ik heb twee dagen koorts gehad en in bed gelegen met paracetamol. Daarna ging het wel weer. Maar nu is het drie weken later, en heb ik nog steeds om de dag een paar keer zo'n vreemde duizeling. Mijn bloeddruk is verder goed (115/65) en ik ben gezond. Kunnen deze klachten te maken hebben met de narcose van 3 weken geleden?

Iemand ervaring?
Wat ik heb gehoord, en weet uit ervaring, is dat een narcose sosm nog lang een vreemd effect op je kan hebben.

Waarom neem je niet eens contact op met huisarts of ziekenhuis?

Die kunnen je allicht meer vertellen. Toch?
Ja
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Een anesthesioloog heeft mij wel eens uitgelegd dat het officieel niet kan, maar dat hij in de praktijk verhalen hoorde van patiënten die soms wel een paar maanden last hadden van de narcose. Dat ging dan vooral over vermoeidheid.
Ik weet niet of het verschil maak tussen kinderen en volwassenen maar mijn zoon is een aantal keer onder volledige narcose geweest en heeft alle keren tot wel 6 weken lang klachten gehad. Koorts, misselijk, hangerig gewoon niet lekker.
quote:secondhandsuus schreef op 14 januari 2013 @ 20:07:

Wat ik heb gehoord, en weet uit ervaring, is dat een narcose sosm nog lang een vreemd effect op je kan hebben.

Waarom neem je niet eens contact op met huisarts of ziekenhuis?

Die kunnen je allicht meer vertellen. Toch?

Ik kan even geen huisarts/ziekenhuis meer zien

Maar als dit aanhoudt ga ik zeker even contact opnemen. Bedankt voor je reactie!
quote:Kokolientje schreef op 14 januari 2013 @ 20:09:

Ik weet niet of het verschil maak tussen kinderen en volwassenen maar mijn zoon is een aantal keer onder volledige narcose geweest en heeft alle keren tot wel 6 weken lang klachten gehad. Koorts, misselijk, hangerig gewoon niet lekker.Aw, wat zielig, vooral voor zo'n kleine knul.
Je kunt nog wel een half jaar last hebben van narcose. Senioren zelfs wel een jaar. Hoe ouder je bent hoe langer je er last van kunt houden.
Ik heb ooit begrepen dat elk uur narcose een maand klachten kan geven. Dan zou het bij jou bijna over moeten zijn.....

Sterkte in ieder geval!
Heb na een kleine ingreep zeker twee maanden last gehad van de narcose. Ik was een kwartiertje onder zeil, maar bleef moe moe en moe met zware armen en benen. Mijn hele lijf voelde moe. En als ik in slaap viel, was ik binnen een seconde van wakker naar diep in tuk. Raar toch, meestal heb ik eerst een tijdje doezelen en dan zo langzaam wegdrijven, maar nee, ik deed mijn ogen dicht en ik was weg.

Het korte antwoord is dus: ja, het kan.
Wat eten we vanavond?
Volgens mij kan dat echt wel, al is de meest voorkomende klacht vermoeidheid. Ik ben eens 4 uur onder narcose geweest en dat merkte ik daarna ook nog heel goed. Ik ben wel een week of 6 erg moe en duizelig geweest.
Overigens heeft hij bij de laatste operatie een andere middel gekregen en was hij de volgende dag zo fris als een hoentje en nergens last van gehad. Dit kreeg hij omdat ik aangegeven had dat hij de vorige keren iedere keer zo lang niet lekker was.

Geen idee wat het was maar mocht hij nog een keer onder narcose gaan dan vraag ik er weer om.
Ja hoor heerlijk 6 weken van de rel. Duizelig, veel hoofdpijn en moeeeee

succes ermee!
Ook de combinatie ruggenprik met narcose kan vervelende bijwerkingen geven. Het kan wel een paar maanden duren voor je er geen last meer van hebt. Sterkte.
Natuurlijk, het is niet niks wat er gebeurd is.
I believe in good
Ik heb ook veel last gehad van mijn narcose, niet misselijk maar ik ben heel lang heel erg moe geweest. (ik had een knobbeltje in mijn borst, die werd weggehaald) Echt zijn vermoeidheid dat je lichaam er zeer van deed. heel erg rot gevoel. Ik heb toen steeds goed mijn rust gepakt en na een poosje merkte ik dat het weer beter ging.
Pluk de dag voor je in een vaas eindigt.
Ik ben in mijn leven al een aantal keer geopereerd en heb gelukkig nooit last van de narcose.

De laatste keer was een knieoperatie. Ik durf geen ruggeprik dus algehele narcose. Een goed halfuur na de operatie was ik alweer op weg naar huis.

Maar de verpleegkundige zei wel dat dit echt uitzonderlijk was. Veel mensen hebben net als jij echt nog een tijd last van de narcose. Sommige een paar dagen anderen weer veel langer.

Dus ja het kan echt.

Beterschap.
Kunnen deze klachten niet gewoon complicaties zijn van de operatie ipv narcose? Ik neem aan dat je nog een vervolg consult heb gehad?
Iedereen bedankt voor de reacties!

Ik heb over 3 weken een nacontrole bij de poli gynaecologie, dan ga ik mijn klachten zeker aankaarten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven