Langdurig menstrueren
zaterdag 16 februari 2019 om 18:13
Hallo allemaal.
Ik heb sinds een paar maanden een veranderde cyclus.
Ipv 28 dagen word ik om de 23 a 34 dagen ongesteld en dan duurt het van het begin van vloeien tot het eind 10 dagen.
Wie heeft hier ook ervaring mee?
De gynaecoloog laatst had het over het verbranden van het baarmoederslijmvlies. Of eventueel de minipil
Ivm hoge bloeddruk en de leeftijd (43)weet ik niet of ik wel aan de pil moet gaan met al die hormonen.
Ik hoor graag jullie ervaringen.
Ik heb sinds een paar maanden een veranderde cyclus.
Ipv 28 dagen word ik om de 23 a 34 dagen ongesteld en dan duurt het van het begin van vloeien tot het eind 10 dagen.
Wie heeft hier ook ervaring mee?
De gynaecoloog laatst had het over het verbranden van het baarmoederslijmvlies. Of eventueel de minipil
Ivm hoge bloeddruk en de leeftijd (43)weet ik niet of ik wel aan de pil moet gaan met al die hormonen.
Ik hoor graag jullie ervaringen.
zaterdag 16 februari 2019 om 18:34
Ik heb dat ook, al is mijn cyclus dan wel regelmatiger,
Ik vind het vreselijk, voel me ook echt slecht die dagen, maar huisartsen vonden/vinden er niet zoveel van, aangezien mijn bloedwaardes altijd netjes zijn.
Minipil was drama hier. Toen vloeide ik om de week een week. Toen ik stopte 3 maanden non-stop. Dus die nooit meer.
Microgynon werkt hier gelukkig prima.
Ik vind het vreselijk, voel me ook echt slecht die dagen, maar huisartsen vonden/vinden er niet zoveel van, aangezien mijn bloedwaardes altijd netjes zijn.
Minipil was drama hier. Toen vloeide ik om de week een week. Toen ik stopte 3 maanden non-stop. Dus die nooit meer.
Microgynon werkt hier gelukkig prima.
zaterdag 16 februari 2019 om 18:44
zaterdag 16 februari 2019 om 20:22
Zonder spiraal of pil menstrueer ik 14 dagen en dan 5 á 7 dagen niet. Met spiraal menstrueerde ik 10 dagen en een week niet. Nu slik ik de pil door... ik menstrueer een paar dagen als ik een stopweek in las, dit doe ik eens in de 3 maanden ofzo.
Bijwerkingen: ben zo’n 5 kg kilo gegroeid, krijg ze er niet meer af. En mijn A-cup is in een C-cup veranderd.
Bijwerkingen: ben zo’n 5 kg kilo gegroeid, krijg ze er niet meer af. En mijn A-cup is in een C-cup veranderd.
zaterdag 16 februari 2019 om 20:24
Dat kan niet getest worden. Althans, je kunt die waarden wel laten prikken maar het zegt helemaal niks.FarFarAway schreef: ↑16-02-2019 18:44Ik ben 40 en sinds een paar maanden is mijn cyclus ook van 28 naar 24 dagen gegaan. Wel nog steeds 5 dagen bloedverlies.
Zelf denk ik dat het gewoon de leeftijd is en misschien het eerste teken van de nakende overgang. Heb je daar al naar gevraagd? Volgens mij kan dat getest worden.
https://www.thuisarts.nl/overgang/ik-ben-in-overgang
Kopje onderzoek
zaterdag 16 februari 2019 om 21:38
zondag 17 februari 2019 om 09:06
Bij de laatste inwendige echo zag alles er goed uit. Gelukkigfriezinnetje2014 schreef: ↑16-02-2019 18:40Heb het ook wel gehad, maar dan nog wel langere periodes. Ik had een vleesboom(pje). Die is er weggehaald en toen was het zo goed als over. Weet niet of de gyn daar al naar gekeken heeft?