Gezondheid alle pijlers

Langdurige EEG-registratie Heemstede

14-06-2011 20:02 19 berichten
Aankomende donderdag krijg ik een langdurige EEG. Ik moet 1 nachtje blijven slapen. Het is in Heemstede via Stichting Epilepsie Instellingen Nederland (SEIN).

Heeft iemand hier ervaring mee? Tips voor me hoe ik de tijd door moet komen? Mag je je mobiel bij je houden?

Ik zie er een beetje tegenop. Ik weet dat het een pijnloos onderzoek is, maar ik zie een beetje op tegen de tijd dat ik alleen ben.
Is het alleen een nacht of ook een dag? 'S nachts slaap je dus dat is zo voorbij.
Alle reacties Link kopieren
quote:'sNachts slaap je dus dat is zo voorbij.Precies! En neem een boek/tijdschrift mee en tv hebben ze ook wel op de kamer. Je vermaakt je heus wel.
Het is een 24 uurs registratie. Moet me 's ochtends om 9 uur melden.
Ja, je kan tv kijken, je mobiel of laptop (mits je hem niet bedient terwijl hij aan de stroom hangt) meenemen, lezen... en in Zwolle bij SEIN kan je iig ook een praatje maken met de anderen. Je komt je tijd wel door. Heel toevallig zit ik op dit moment in een ziekenhuis in de VS voor een langdurige (1-2 weken) registratie van mijn zoon. Hier is het veel saaier. We mogen de kamer niet uit.
Oh jee yette, dat lijkt me helemaal waardeloos als je de kamer niet af mag! Sterkte!

Begreep ook dat je rekening moet houden met je kleding.
Ik heb het pas gehad. Ik mocht wel gewoon naar huis (zag er niet uit met zoveel elektroden op mijn hoofd en lijf en een kastje om.

Je moet rekening houden met je kleding ja, kleding aandoen waarin je ook gaat slapen, want niks kan meer uit of aan.

Mobiel telefoneren mocht ik gewoon. Verder gewoon alles, behalve natuurlijk douchen enzo
Ja douchen.... Nog niet eens over na gedacht. Dat kan natuurlijk niet. En een petje voor de volgende dag, want mijn haar ziet er niet uit dan!
Ho, ho! Kleding kan wel aan en uit! Je moet gewoon kleren aandoen/meenemen met knoopjes van voren, tot helemaal beneden. Een broek en een bloes bijvoorbeeld, of een doorknoop of omslagjurk, en natuurlijk een pyjama met knoopjes. .

Heb je deze info niet gewoon van SEIN gekregen? Die hebben hele mooie brieven en folders die je krijgt over wat je kan verwachten.
Ja die folder heb ik gehad. Vandaar dat ik wist van wijde kleding of met voorsluiting. Die pyjama heb ik niet eens. Draag soms een t-shirt maar meestal niets.

Vond de folder wel wat gedateerd, ze hadden het over dat je videobanden of cassettes mee kan nemen...
Nou ja, je begreep de boodschap toch?

Ik zou trouwens wel iets aantrekken 's nachts, als er een electrode loslaat komen ze die snel nog even vastzetten.
Ja. Wilde ook vooral weten of mijn mobiel mee mocht en wat ervaringen van andere zijn. Oplossing voor de nacht heb ik ook al. Trek een overhemd van mijn vriend aan.
Maatje28,

Moet je er voor dit EEG zijn voor kijken wat voor aanvallen je hebt..? Slik je al medicatie dan...??
Ik begrijp je laatste bericht niet echt, maar het hangt ervanaf wat ze willen met die EEG.

Op een EEG kan je zien of je epileptische activiteit hebt, en zo ja, waar die precies zit. Dat kan helpen met het bepalen van de behandeling. Maar je kan met een EEG ook controleren of de behandeling werkt, of er nog epileptische activiteit is die kan leiden tot epileptische aanvallen.
Yvette,

Maar op een EEG is niet altijd wat te vangen op het EEG, zeker niet als het dieper zit...

Maatje,

Wanneer krijg je de uitslag van het EEG? En bij welke neuroloog ben je onder controle dan...? Is het voor epilepsie of zit je in de begin fase om te kijken wat er aan de hand is...?? Dat ze misschien nog niet weten om wat voor soort aanvallen het gaan.

(zelf bekent met partiele complexe aanvallen en slik Tegretol en Topamax.)
Sorry voor mijn late reactie.

Ik zit inmiddels onder de plakkers. Ik heb mijn aanvallen in mijn slaap. Geen controle meer over mijn lijf, luid gekraak in mijn hoofd. Soms urine verlies. Weet niet precies hoe lang de aanvallen duren. Ik ben op mijn 20e gediagnostiseerd slik sindsdien depakine. Was altijd goed onder controle maar mijn grootste probleem is dat ik aanvallen krijg als ik overdag een uurtje wil liggen. En dat is vreemd en erg vervelend gezien ik door mijn schildklierafwijking vaak moe ben.

@yette welk laatste bericht snap je niet?

@hendrina. Ik zit bij de neuroloog in mijn ziekenhuis. Streekziekenhuis. Rest van je vragen heb ik beantwoord zo denk ik. Oh en uitslag over een maand.

Ik heb vanmiddag even geslapen. Wel een paar wegtrekkers gehad. Maar niet de aanvallen die ik thuis heb. Ik moet nu wakker blijven tot half 2 en dan word ik morgen vroeg gewekt. En dan morgen middag nog even slapen.

Ik hoop zo dat het lukt en dat ik een aanval krijg!
Maatje,

Werkte de depakine niet meer goed dat je een langdurig EEG zou krijgen...?? Of heb je tevaak de aanvalletjes...??

Ik hoop dat ze een beetje wat hebben kunnen vangen op het langdurig EEG.

Krijg je de uitslag van je eigen neuroloog of van een neuroloog aldaar vanuit het epilepsiecentrum?? Heb je trouwens ook hyves misschien dat je vrienden wil worden op hyves zijn ook groepen over epilepsie.
Ja de depakine werkt wat minder. Heb vooral als ik overdag even wil liggen kleine aanvallen. Hoop achter elkaar ensoms 's nachts ook. Vannacht had ik gelukkig een aanval. Straks nog even een uurtje liggen. Kijken of er dan ook wat gebeurt. Heb wel een beetje een raar hoofd nu.

Ik krijg de uitslag van mijn eigen neuroloog.

Ja ik heb hyves. Waar kan ik me aanmelden dan?
Maatje

Je kunt hier eens kijken epilepsie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven