Lange menstruatie
maandag 14 maart 2016 om 13:42
Ik zit al halverwege de derde week... zou fijn zijn als ik nu eens klaar was met menstrueren maar dat lijkt er niet op, wat is dit?!
Even wat feiten:
- ik ben 35
- twee kinderen, jongste is 4
- slik sinds 9 jaar geen pil meer
- gebruik geen andere anticonceptie
- zwanger zijn is gezien mijn relatie niet mogelijk
- ik heb geen pijn of zo
- ik was/ben altijd heel stipt met menstrueren en ben er doorgaans met een week weer vanaf.
Heeft iemand van jullie een vergelijkbare ervaring?
Even wat feiten:
- ik ben 35
- twee kinderen, jongste is 4
- slik sinds 9 jaar geen pil meer
- gebruik geen andere anticonceptie
- zwanger zijn is gezien mijn relatie niet mogelijk
- ik heb geen pijn of zo
- ik was/ben altijd heel stipt met menstrueren en ben er doorgaans met een week weer vanaf.
Heeft iemand van jullie een vergelijkbare ervaring?
maandag 14 maart 2016 om 14:52
aan een huisarts had ik eerlijk gezegd echt nog niet gedacht, het is wel vreemd, maar afgezien van lastig is er verder niets aan de hand. Ik dacht dat ik gewoon iets over het hoofd zag dat voor een ander heel gewoon is, zeg maar zoals je na bevallingsgeweld niet meer zo op je bekkenbodemspieren kunnen rekenen als je gaat springen of zo. Toen ik dat hoorde, was dat voor mij al een veel minder groot probleem.
Ik zat al met het probleem: wanneer geef ik me dan op voor het bevolkingsonderzoek? Maar misschien dan maar eerder eens langs gaan.
Ik zat al met het probleem: wanneer geef ik me dan op voor het bevolkingsonderzoek? Maar misschien dan maar eerder eens langs gaan.
donderdag 17 maart 2016 om 07:14
donderdag 17 maart 2016 om 07:58
Veel bloedverlies en enorm pijnlijke menstruatie, weet nu toch wel een beetje
hoe barensweeën moeten voelen...brrrr
En mag een dagje in het ziekenhuis liggen , wordt voor einde vd maand verwijderd...
Ben je nu nog niet langs de huisarts geweest????
Niet mee wachten hoor...
hoe barensweeën moeten voelen...brrrr
En mag een dagje in het ziekenhuis liggen , wordt voor einde vd maand verwijderd...
Ben je nu nog niet langs de huisarts geweest????
Niet mee wachten hoor...
escape to the country met jonnie irwin, allistair, jules , nikki, denise 16 hr bbc1
donderdag 17 maart 2016 om 12:15
Schoenmaat40, klinkt vervelend! Heb je er al vaker last van gehad?
Huisarts is twee weken op vakantie. Assistent wist het verder ook niet, zei uiteindelijk: nou, anders wacht je dit toch af en kijk je of het bij de volgende cyclus weer zo is? Tja. Echtgenoot en m'n vader vinden dat ik direct een afspraak moet maken (maar dan dus met een andere huisarts, niet heel handig) en m'n moeder vond het niet zo spannend allemaal. Ik heb ook totaal geen pijn of zo, dus de urgentie ontbreekt in mijn hoofd daardoor denk ik. Mijn vader zei echter (terecht): beter nu een bezoek voor iets onbelangrijks dan er mee blijven lopen en later een groot probleem hebben. Hm, zal zo toch nog maar een keer bellen dan.
Huisarts is twee weken op vakantie. Assistent wist het verder ook niet, zei uiteindelijk: nou, anders wacht je dit toch af en kijk je of het bij de volgende cyclus weer zo is? Tja. Echtgenoot en m'n vader vinden dat ik direct een afspraak moet maken (maar dan dus met een andere huisarts, niet heel handig) en m'n moeder vond het niet zo spannend allemaal. Ik heb ook totaal geen pijn of zo, dus de urgentie ontbreekt in mijn hoofd daardoor denk ik. Mijn vader zei echter (terecht): beter nu een bezoek voor iets onbelangrijks dan er mee blijven lopen en later een groot probleem hebben. Hm, zal zo toch nog maar een keer bellen dan.
donderdag 17 maart 2016 om 16:18
de laastse twee maanden pas zo pijnlijk én belachelijk veel gevloeid, maar wist wel dat er een grote vleesboom zat van een eerder onderzoek ( vanwege een spiraaltje dat zoek was )
en had dus al te horen gekregen dat als ik er last van kreeg ik ff aan de bel moest trekken...
dus aan de bel getrokken ...
dank voor het medeleven, jij ook veel sterkte, laat wat weten wanneer je meer weet..
en had dus al te horen gekregen dat als ik er last van kreeg ik ff aan de bel moest trekken...
dus aan de bel getrokken ...
dank voor het medeleven, jij ook veel sterkte, laat wat weten wanneer je meer weet..
escape to the country met jonnie irwin, allistair, jules , nikki, denise 16 hr bbc1
vrijdag 1 april 2016 om 10:46
op het moment dat ik dit topic open loopt die menstruatie eindelijk op z'n eindje, lekker toevallig. Maar, inmiddels is het 6 weken na het begin en ik heb nog geen nieuwe menstruatie, terwijl ik altijd een nette cyclus heb gehad van 28 dagen. Ook geen symptomen die ik het laatste jaar heb ontwikkeld (gespannen borsten, puistjes). Ik snap er geen hout van. Dinsdag afspraak bij de huisarts (voor wat anders), eens vragen wat zij er van denkt.
Schoenmaat40, hoe is het in het ziekenhuis gegaan, viel het mee? Ik hoop dat je nu van je klachten verlost ben. Kan zo'n vleesboom nog terugkomen?
Schoenmaat40, hoe is het in het ziekenhuis gegaan, viel het mee? Ik hoop dat je nu van je klachten verlost ben. Kan zo'n vleesboom nog terugkomen?
vrijdag 1 april 2016 om 10:55
Beste vriendin heeft een vleesboom gehad, gaat niet vanzelf weg als ik me niet vergis, ze moest een kleine operatie ondergaan (soort van curretage dacht ik, maar is nooit in detail getreden).
Waar het mij aan doet denken (sorry dit ga je niet graag horen) is aan wat m'n moeder meemaakte toen ze 38 was: vervroegde overgang. Ze had plots heel onregelmatige cycli, zonder pijn (normaal heeft ze heel veel last van haar menstruatie) en ook gespannen borsten en een onrustige huid... Het is héééééééél uitzonderlijk dus ik zou je geen zorgen maken, maar het toch even nakijken bij de arts/gyne - onder het motto better safe than sorry.
Waar het mij aan doet denken (sorry dit ga je niet graag horen) is aan wat m'n moeder meemaakte toen ze 38 was: vervroegde overgang. Ze had plots heel onregelmatige cycli, zonder pijn (normaal heeft ze heel veel last van haar menstruatie) en ook gespannen borsten en een onrustige huid... Het is héééééééél uitzonderlijk dus ik zou je geen zorgen maken, maar het toch even nakijken bij de arts/gyne - onder het motto better safe than sorry.
vrijdag 1 april 2016 om 13:15
Overgang, daar heb ik idd ook aan gedacht en mijn echtgenoot begon er ook over. Nagevraagd, mijn moeder was rond de 50 bij de overgang, dus toch wel zo'n 15 jaar ouder. Anyway, zoals mijn man zei: misschien niet leuk, maar dan ben je er hopelijk wel snel vanaf en we hebben al twee mooie kinderen, dus het is ook niet zo dat het voor ons zo'n groot probleem is.
Maar hoe kan een arts dat dan vaststellen? (eventjes hè, voordat ik per ongeluk een nr. 3 op de wereld ga zetten omdat ik me 'veilig' acht )
Maar hoe kan een arts dat dan vaststellen? (eventjes hè, voordat ik per ongeluk een nr. 3 op de wereld ga zetten omdat ik me 'veilig' acht )
vrijdag 1 april 2016 om 13:24
Even een copy-paste:
"Meer zekerheid biedt een bloedtest bij de huisarts waarbij niet alleen het FSH maar ook de eierstokhormonen worden gemeten.
Een recente ontwikkeling is een bloedtest waarbij de hoeveelheid Anti-Mullerian Hormoon (AMH) in het bloed wordt gemeten. De hoeveelheid AMH daalt bij vrouwen vanaf een bepaalde leeftijd met een constante snelheid. Op basis van AMH afname (en FSH stijging) kan een voorspelling worden gemaakt wanneer de menopauze kan worden verwacht. "
Door een bloedtest, dus. Mijn mama is toen opnieuw de pil beginnen nemen om het 'uit te stellen' (de klachten, symptomen,...) en dat heeft ze zo heel lang kunnen volhouden! Maar het hoeft absoluut niet eh, misschien zijn je hormonen in de war door iets heel anders
"Meer zekerheid biedt een bloedtest bij de huisarts waarbij niet alleen het FSH maar ook de eierstokhormonen worden gemeten.
Een recente ontwikkeling is een bloedtest waarbij de hoeveelheid Anti-Mullerian Hormoon (AMH) in het bloed wordt gemeten. De hoeveelheid AMH daalt bij vrouwen vanaf een bepaalde leeftijd met een constante snelheid. Op basis van AMH afname (en FSH stijging) kan een voorspelling worden gemaakt wanneer de menopauze kan worden verwacht. "
Door een bloedtest, dus. Mijn mama is toen opnieuw de pil beginnen nemen om het 'uit te stellen' (de klachten, symptomen,...) en dat heeft ze zo heel lang kunnen volhouden! Maar het hoeft absoluut niet eh, misschien zijn je hormonen in de war door iets heel anders