Lange narcose
vrijdag 1 oktober 2010 om 17:55
vrijdag 1 oktober 2010 om 18:06
Ik heb lange narcoses gehad, maar niet zo lang. Ik was misselijk na de operatie en was een maand of twee erg moe. Verder geen last van gehad. Maar denk dat het per persoon verschilt, ken ook mensen die zo fris als een hoentje uit de Verkoever kwamen. Hangt er van af hoe gevoelig je voor narcose bent.
Nog even aan je arts vragen?
Sterkte!
Nog even aan je arts vragen?
Sterkte!
vrijdag 1 oktober 2010 om 18:06
Ik denk dat het voor een deel ligt aan jouw lichamelijke gesteldheid.
Volgens mij kun je deze vraag dan ook beter aan je arts stellen dan hier op het forum. Hier krijg je ervaringen te horen die misschien bij jou helemaal niet van toepassing zijn, juist omdat jouw lichaam anders is en daardoor anders zal reageren.
Volgens mij kun je deze vraag dan ook beter aan je arts stellen dan hier op het forum. Hier krijg je ervaringen te horen die misschien bij jou helemaal niet van toepassing zijn, juist omdat jouw lichaam anders is en daardoor anders zal reageren.
vrijdag 1 oktober 2010 om 18:10
Gelukkig geen ervaring mee, maar zou me zenuwachtiger maken over die hersenoperatie dan over die narcose persoonlijk.
Een paar jaar geleden wel 'n paar korte narcose gehad in 'n aar maanden tijd en daardoor kwam bij mij 'n B12 opname stoornis aan 't licht. Narcose doet je B12 niveau dalen, waardor je allerlei klachten (moeheid, vergeetachtigheid, spierpijn en nog veel meer) kan krijgen. Wellicht kun je sowieso je B12 waarde voor je operatie laten testen en preventief slikken of laten spuiten om dat in elk geval voor te zijn.
Een paar jaar geleden wel 'n paar korte narcose gehad in 'n aar maanden tijd en daardoor kwam bij mij 'n B12 opname stoornis aan 't licht. Narcose doet je B12 niveau dalen, waardor je allerlei klachten (moeheid, vergeetachtigheid, spierpijn en nog veel meer) kan krijgen. Wellicht kun je sowieso je B12 waarde voor je operatie laten testen en preventief slikken of laten spuiten om dat in elk geval voor te zijn.
vrijdag 1 oktober 2010 om 18:14
Veel sterkte sowieso! Van een lange narcose kun je best een aantal dagen van slag zijn. In de zin van slaperig, slaapdronken, wazig, veel dromen, niet alles meekrijgen. Hoe erg dat effect is, is vaak niet te zeggen, dat is bij iedereen anders. Maar het zal best even tijd nodig hebben voordat je bij je positieve bent.
Wordt je niet de eerste tijd slapende gehouden ivm zwellingen etc?
Wordt je niet de eerste tijd slapende gehouden ivm zwellingen etc?
vrijdag 1 oktober 2010 om 19:23
Dankjullie wel voor de reacties!
Ik zal inderdaad even navragen bij mn neurochirurg nog wat de narcose doet. Gek genoeg ben ik voor de operatie op zich niet super bang, meer voor de effecten van de narcose, ik heb geen zin dat ze heel erg lang gaan duren. Al moet ik sowieso nog minstens 6 weken revalideren. Ik ben zo slecht in zolang stil liggen en me vervelen of me altijd vermoeid voelen. Vreselijk vind ik dat. Maar goed, door de operatie ben ik waarschijnlijk wel van de epilepsie af gelukkig, dus liever eventjes moe dan nog meer aanvallen
Ik zal inderdaad even navragen bij mn neurochirurg nog wat de narcose doet. Gek genoeg ben ik voor de operatie op zich niet super bang, meer voor de effecten van de narcose, ik heb geen zin dat ze heel erg lang gaan duren. Al moet ik sowieso nog minstens 6 weken revalideren. Ik ben zo slecht in zolang stil liggen en me vervelen of me altijd vermoeid voelen. Vreselijk vind ik dat. Maar goed, door de operatie ben ik waarschijnlijk wel van de epilepsie af gelukkig, dus liever eventjes moe dan nog meer aanvallen
vrijdag 1 oktober 2010 om 20:02
vrijdag 1 oktober 2010 om 20:23
Begrijp ik nu dat je wakker zal zijn tijdens de narcose? Of ben je bang dat je na de tijd je niet rustig genoeg kan houden? Je merkt het wel als je moe bent hoor. Dan wil je wel rustig aan doen.
Misschien is het verstandig om vóór de operatie nog een gesprek met neuroloog en anesthesist aan te vragen.
Heel veel sterkte en onwijs veel succes met de operatie!
Misschien is het verstandig om vóór de operatie nog een gesprek met neuroloog en anesthesist aan te vragen.
Heel veel sterkte en onwijs veel succes met de operatie!
vrijdag 1 oktober 2010 om 20:45
Ik heb een paar maanden last gehad van de narcose toen ik 1 1/2 uur geopereerd was. Ik was gewoon echt doodmoe en mijn conditie was heel slecht.
Ik heb toen de tip gekregen om de dagen voor en de weken na de operatie een hoge dosis vitamine C te slikken. Dat zou moeten zorgen voor een snellere afbraak van de narcosemiddelen in je lijf en de na-effecten ervan moeten verminderen.
Succes met je operatie, fijn vooruitzicht om van je epilepsieaanvallen af te zijn!!
Ik heb toen de tip gekregen om de dagen voor en de weken na de operatie een hoge dosis vitamine C te slikken. Dat zou moeten zorgen voor een snellere afbraak van de narcosemiddelen in je lijf en de na-effecten ervan moeten verminderen.
Succes met je operatie, fijn vooruitzicht om van je epilepsieaanvallen af te zijn!!
vrijdag 1 oktober 2010 om 20:54
Ik heb een aantal keer een narcos van 4 uur gehad. Erna duurde de moeheid en het gevoel slappe spieren te hebben nog best lang. Maar ja, dat zal ook de nasleep van de operatie zelf zijn denk ik. Ik zou als ik jou was er maar niet op rekenen dan je na 6 weken topfit bent. En moet je dat willen? Geef jezelf ook de kans te herstellen, het is voor een heel goed doel. Veel succes!
vrijdag 1 oktober 2010 om 21:51
quote:milobiyu schreef op 01 oktober 2010 @ 20:55:
draakje hoe bedoel je wakker tydens narcose? lijkt me vrij lastig Narcose bestaat uit meerdere delen; 1tje is de spierverslapper, dan kun je je niet meer bewegen, een deel pijnstiller en een deel waarvan je gaat slapen/ nock out ben zeg maar. Daar komen ook die horrorverhalen vandaan van mensen die alleen het deel spierverslapper hebben gekregen maar wel alles meemaakten en voelden. Kan dus wel. En bij hersenoperaties zijn mensen vaak bij bewustzijn zodat ze kunnen testen of ze niet een millimetertje te veel naar links of rechts gaan zodat iemand ineens niet meer kan praten oid.
draakje hoe bedoel je wakker tydens narcose? lijkt me vrij lastig Narcose bestaat uit meerdere delen; 1tje is de spierverslapper, dan kun je je niet meer bewegen, een deel pijnstiller en een deel waarvan je gaat slapen/ nock out ben zeg maar. Daar komen ook die horrorverhalen vandaan van mensen die alleen het deel spierverslapper hebben gekregen maar wel alles meemaakten en voelden. Kan dus wel. En bij hersenoperaties zijn mensen vaak bij bewustzijn zodat ze kunnen testen of ze niet een millimetertje te veel naar links of rechts gaan zodat iemand ineens niet meer kan praten oid.
zaterdag 2 oktober 2010 om 09:32
Eens met Elninjoo..
Vergis je niet mer narcose, en zeker 12uur narcose!!!!
Je kan er maanden lang last van hebben. Of langer.
Zelf heb ik 2 heftige operaties achter elkaar gehad. Welliswaar geen 12uur.
Anderhalf jaar lang last gehad van de narcose.
Uiteraard ook herstellen van de operatie's.
De chirurg zei dat het niet kon zo lang last van de narcose. De narcotiseur sprak at tegen.
Ik heb mijn eigen conclusie getrooken.
Veel sterkte gewenst..
Vergis je niet mer narcose, en zeker 12uur narcose!!!!
Je kan er maanden lang last van hebben. Of langer.
Zelf heb ik 2 heftige operaties achter elkaar gehad. Welliswaar geen 12uur.
Anderhalf jaar lang last gehad van de narcose.
Uiteraard ook herstellen van de operatie's.
De chirurg zei dat het niet kon zo lang last van de narcose. De narcotiseur sprak at tegen.
Ik heb mijn eigen conclusie getrooken.
Veel sterkte gewenst..
zaterdag 2 oktober 2010 om 11:06
Het is sowieso voor iedereen verschillend. En dan denk ik ook nog dat ieder ziekenhuis zijn eigen narcosemiddel gebruikt? Ik ben in een half jaar tijd twee keer geopereerd in twee verschillende ziekenhuizen. Na de eerste narcose had ik erg veel last van haaruitval, na de tweede van vergeetachtigheid. Maar ben beide keren niet extra moe geweest.