Gezondheid alle pijlers

Langere/heftigere menstruatie na dooslikken pil

29-09-2013 21:33 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben hier nieuw en heb gelijk een vraagje. Ik slik mijn pil al een jaar 3 maand door en las dan een stopweek in, volgens de HA kon dit geen kwaad. Maar nu na de afgelopen 3 maanden ben ik ineens veel langer ongesteld dan normaal (4-5dagen) en nu langer dan een week. Ook heb ik ineens veel stolsels, het bloedverlies valt mee nu de laatste paar dagen, Heeft iemand enig idee hoe dit kan? Is het verstandig om naar de huisarts te gaan? Ik slik nu ook weer van een nieuwe strip maar het help niks.

Bij voorwaard dank!
Wat wordt opgebouwd moet er ook weer uit he.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Het gekke is dat ik hier eerder (nog) geen last van had.. snap niet waarom nu ineens wel.
quote:endjoisch schreef op 29 september 2013 @ 21:36:

Het gekke is dat ik hier eerder (nog) geen last van had.. snap niet waarom nu ineens wel.JE lichaam is geen atoomklok, je wordt ouder, zoveel redenen die onschuldig izjn.
quote:Fame schreef op 29 september 2013 @ 21:35:

Wat wordt opgebouwd moet er ook weer uit he.Als je de pil doorslikt word er niets opgebouwd, dat is echt een fabel.
quote:Penelope_ schreef op 29 september 2013 @ 21:55:

[...]

Als je de pil doorslikt word er niets opgebouwd, dat is echt een fabel.

Tuurlijk wel. Slijmvlies, alleen veel minder als niet de pil slikken.

Als er niets wordt opgebouwd, wat verlies je dan tijdens de ontrekkingsbloeding? Je baarmoeder zelf?
De ongesteldheid tijdens een stopweek is ook niet "echt" dus toch is het raar.
quote:Fame schreef op 29 september 2013 @ 21:56:

[...]

Tuurlijk wel. Slijmvlies, alleen veel minder als niet de pil slikken.

Als er niets wordt opgebouwd, wat verlies je dan tijdens de ontrekkingsbloeding? Je baarmoeder zelf?Ik bedoel het anders; er word niks meer opgebouwd dan normaal. Het is dus niet zo dat als je de pil doorslikt, je nadien meer bloed of slijmvlies verliest. Niet omdat het na verloop van tijd ophoopt iig.
Hier geen last van, ik slik hem ook 3 strippen door. Bij mij is het juist minder heftig dan anders.

En idd, het hoopt niet van 3 ongesteldheden op.
quote:Penelope_ schreef op 29 september 2013 @ 22:41:

[...]

Ik bedoel het anders; er word niks meer opgebouwd dan normaal. Het is dus niet zo dat als je de pil doorslikt, je nadien meer bloed of slijmvlies verliest. Niet omdat het na verloop van tijd ophoopt iig.

Volgens de folder van de (vroegere )rutgerstichting hier is het normaal dat je bij pil doorslikken bij de menstruatie meer bloed verliest.

Zolang je oestrogeen in je bloed hebt zitten dooe pil of lichaam zelf, bouw je meer baarmoederslijmvlies op.
Misschien maar permanent doorslikken dan? Kan net zo goed namelijk en dat bespaart je dit gedoe weer. Er is zelfs een pil zonder stopweek.
Ik zou hem gewoon blijven doorslikken, nergens voor nodig een stopweek. Tenzij je het zelf prettiger vind, maar lichamelijk is het niet nodig.
Nou? Zit in de 6e strip inmiddels maar heb een zware doorbraakbloeding. Dus altijd doorslikken garandeert geen menstruatievrij leven. Jammer wel.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 29 september 2013 @ 22:52:

Misschien maar permanent doorslikken dan? Kan net zo goed namelijk en dat bespaart je dit gedoe weer. Er is zelfs een pil zonder stopweek.Die pil zonder stopweek heeft een aantal placebo-tabletten in die periode word je dus gewoon ongesteld. Het idee van die pillen is meer dat je hem dan niet vergeetn, omdat je er dagelijks 1 in moet nemen ipv een week te stoppen tussendoor.
Enigste pil waarbij je nooit meer ongesteld wordt is Cerazette.Maar die bevat dan ook alleen progestageen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven