Gezondheid alle pijlers

Laser eye surgery

26-03-2014 13:43 13 berichten
Is er hier misschien iemand die laser eye surgery heeft gehad? Ik ben op zoek naar een kliniek in de omgeving Almere of Amsterdam. Hoe lang duurt het voor je ogen hersteld zijn van de ingreep en wanneer moet je op controle komen?
Alle reacties Link kopieren
Heel toevallig gisteren een vriendin gebracht en gehaald naar de Optical Express kliniek in Amsterdam.

De operatie is erg goed gegaan, snel en netjes. Ze heeft de hele middag met haar ogen dicht moeten doorbrengen (dat is beter én ze willen ook niet meer open haha). Om de paar uur een paar verschillende druppels moeten toedienen en dat moet ze nog een week blijven doen.

Na een paar uur werd het eigenlijk met de minuut beter. Aan het einde van de dag had ze weinig last meer van pijnlijke ogen en was de zwelling fors afgenomen.

Vanochtend kon ze goed zien en nu mag ze zelfs weer autorijden enzo. Ze blijft een weekje thuis om rustig te herstellen, daarna zou ze gewoon moeten kunnen werken en alles.

De komende weken kan het zicht wat variëren, maar dat hoort. Over een half jaar gaan ze kijken wat het daadwerkelijke resultaat is.

Zij is er blij mee. Ze vond het best spannend en heftig, maar achteraf is ze blij dat ze van half blind naar goed zien gegaan.

Voorafgaand aan de operatie is ze op een intake geweest waarbij ze hebben getest of ze geschikt zou zijn, want dat is niet altijd zo. Deze kliniek had trouwens ook een mooie aanbieding op het moment dat zij de operatie vastlegde, weet niet of ze dat nog steeds hebben, maar dat scheelde een heleboel geld!

Goeie ervaring dus en relatief snel resultaat en herstel!
Okee dank je wel. Dat klinkt heel erg goed!! Ik woon in het buitenland maar ik denk er over om het in Nederland te laten doen, omdat het best scheelt in prijs met hier en ik toch een tijdje naar Nederland ga.
Optical Express zit hier trouwens ook
Prima te doen, als je een weekje hebt om in NL te herstellen, dan zou je daarna ook weer mogen vliegen/reizen.

Spannend! Heel knap wat ze kunnen, en ook zo snel.

Ik klink nu als een soort reclamebord, maar dat is meer omdat het toevallig gisteren was en ik nogal onder de indruk was
Heb je al een oogonderzoek gehad überhaupt? Wat veel mensen niet weten, is dat je hoornvlies een bepaalde dikte moet hebben om te kunnen laseren. Heb je dat niet, dan kom je niet in aanmerking.

Een andere mogelijkheid is dan het plaatsen van lens implantaten. En die heb ik Anderhalf jaar geleden laten doen bij de Rijnzicht Oogkliniek in Oegstgeest. Zij laseren overigens ook en zij zijn een van de besten op dit gebied.

Ik ben in ieder geval zeer tevreden!
de kliniek die tante jo noemt kan ik van harte aanbevelen.

mijn zoon ging van -6 naar geen bril.

hij heeft wel inderdaad eerst allerlei onderzoeken gedaan, na het laseren een week moeten drupplen en regelmatig op controle terug. hij is geholpen in 2008.

Hij is er nog steeds heeeeel blij mee. Het was toen wel heel duur, zo'n 1600 euro per oog. Geen idee wat het nu kost.
@ Volcom ik kan het me voorstellen. Het is geweldig dat het kan.

@ Tantejo. Nee, dat wist ik dus helemaal niet!! Ik zit nog even te lezen en te twijfelen of ik het in NL of de UK laat doen. Als ik tenminste in aanmerking kom.

Mijn vriend heeft het onlangs laten doen.

Bij visus oogkliniek in Rotterdam. Erg snel, goede controles en onderzoeken.

Welke behandeling bij jou past is afhankelijk van de oogafwijkingen en de mate ervan.

Mijn vriend heeft de intralasik behandeling gedaan, was ong 1000¤per oog , inclusief alle controles.

De behandeling was bij hem in de middag, na een paar uur waren zijn ogen wel wat gevoelig zelfs in het donker lijkt alles superlicht (heel vage gewaarwording) en kon hij zijn ogen niet goed open houden. Dit is normaal en kan een paar uur duren. Bij mij. Vriend trok dit na een paar uur weg. De volgende dag mocht hij al gewoon auto rijden en is hij ook gewoon gaan werken (zelfs met veel beeldschermwerk was dit voor hem prima te doen). Diezelfde dag moest hij ook op controle komen, net als de week erop, na 1 maand en dan nog over een half jaar.

Hij is dus super tevreden!

Hopelijk heb ik je zo voldoende geinformeerd.

Ohja nig wel van belang...blind wordt je niet van de operatie. Indien je ervoor in aanmerking komt kanhet wel zijn dat er nog een restwaárde overblijft. Bij de kliniek waar mn vriend zich heeft laten laseren kom je dan nig in aanmerking voor een nabehandeling. Zoals het er nu naar uitziet is dit bij mijn vriend niet nodig.

Wel kan het zijn dat je net als ieder ouder wordend persoon een leesbril nodig kan hebben.
quote:1960to4 schreef op 26 maart 2014 @ 16:18:

de kliniek die tante jo noemt kan ik van harte aanbevelen.

mijn zoon ging van -6 naar geen bril.

hij heeft wel inderdaad eerst allerlei onderzoeken gedaan, na het laseren een week moeten drupplen en regelmatig op controle terug. hij is geholpen in 2008.

Hij is er nog steeds heeeeel blij mee. Het was toen wel heel duur, zo'n 1600 euro per oog. Geen idee wat het nu kost.

En ik ook! Ik heb overigens, net als tantejo implantaten. Krijg waarschijnlijk nog een laserbehandeling ivm reststerkte maar ook dat wordt keurig opgelost.

Vooronderzoek, behandeling en nazorg zijn erg goed.
Sannietje dank je voor je reactie. Ik had hem niet eerder gezien want ik ben een tijdje niet op het forum geweest.

Jij ook bedankt dm241!!

Ik heb zonet een afspraak gemaakt bij Optical Express hier in Londen en kan op 1 mei terecht voor een consultatie gesprek om te kijken of het kan. Ik hou jullie op de hoogte
Morgen heb ik een gesprek om te kijken of ik in aanmerking kom. Heb trouwens toch besloten het in Londen te laten doen.
Ik heb gisteren mijn onderzoek gehad en ik kom in aanmerking. Hoornvlies is gelukkig dik genoeg. Heb op 14 mei de afspraak in het centrum van Londen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven