Last van spierpijn
maandag 11 april 2016 om 13:08
Hallo lieve mensen,
Ik ben een meisje van 21, en heb al een jaar last van spierpijn in mijn schouders,nek en soms dichtbij mij oksels.
Ik heb een angststoornis gehad, en dit sluimert soms nog. Ik ben daarom nu behoorlijk bang dat het wel wat is.
Ik ben er al zovaak voor naar de dokter geweest, hartfilmpje laten maken, bloed geprikt en er komt niks uit.
Ook ben ik naar de fysio geweest en dit hielp maar voor even.
Ik heb geen idee waar het vandaan komt, en of dit wel normaal is. Ik let de hele tijd op mijn hartslag en maak me enorm bang.
Wel moet ik eerlijk zijn dat ik vaak in een verkeerde houding zit, maar kan je daar zolang last van hebben?
Groetjes Linda
Ik ben een meisje van 21, en heb al een jaar last van spierpijn in mijn schouders,nek en soms dichtbij mij oksels.
Ik heb een angststoornis gehad, en dit sluimert soms nog. Ik ben daarom nu behoorlijk bang dat het wel wat is.
Ik ben er al zovaak voor naar de dokter geweest, hartfilmpje laten maken, bloed geprikt en er komt niks uit.
Ook ben ik naar de fysio geweest en dit hielp maar voor even.
Ik heb geen idee waar het vandaan komt, en of dit wel normaal is. Ik let de hele tijd op mijn hartslag en maak me enorm bang.
Wel moet ik eerlijk zijn dat ik vaak in een verkeerde houding zit, maar kan je daar zolang last van hebben?
Groetjes Linda
maandag 11 april 2016 om 13:14
maandag 11 april 2016 om 13:27
het begint dus bij je nek en breid zich uit naar je oksels. angst geeft spanningen en kan zich uiten in pijn als het te lang duurt omdat je door die spanningen een verkeerde houding aanneemt. je kan nog voor de zekerheid naar de huisarts en vragen om een nekfoto misschien zit er een zenuw klem. en succes met de strijd tegen de angst voor de angst.
maandag 11 april 2016 om 13:43
Sle hte houding, angststoornis gehad. Waarschijnlijk is de spierpijn op te lossen met een goede houding en levenslang spierversterkende, ontspannende oefeningen evt tijdelijk in comBinatie met ontspanningsmassage.
De kans dat er echt iets ergs aan de hand is is klein. Meld je met dit verhaal bij huisarts of fysio( waarschijnlijkzelf betalen.
De kans dat er echt iets ergs aan de hand is is klein. Meld je met dit verhaal bij huisarts of fysio( waarschijnlijkzelf betalen.
maandag 11 april 2016 om 14:15
Weet je waar precies naar gekeken is in je bloed? Ik heb ook al heel lang onverklaarbare spierpijn, dus de fysio vond dat ik bloed moest prikken want die vermoedde een achterliggende oorzaak. Ik blijk een vitamine d tekort te hebben. Dat gaan we nu aanvullen, dus ik weet nog niet of dat nou de oorzaak was, dat weet ik over een paar weken. In ieder geval is 1 van de meest genoemde symptomen van vitamine d tekort spierzwakte en krampen. Uiteraard ben ik gaan googelen en ik heb ontdekt dat artsen vaak niet aan een vitamine d tekort denken als oorzaak van allerlei klachten, het advies van wat je gehalte moet zijn is ook onlangs bij gesteld, maar zelfs tussen Nederlandse ziekenhuizen onderling zit daar een heel groot verschil in. En in veel landen ligt dat veel hoger dan in Nederland. Maar vaak wordt er dus van alles getest in je bloed en dat dus niet, terwijl iets van 80% van de volwassenen een tekort heeft, zeker in deze periode aan het eind van de winter.
maandag 11 april 2016 om 17:49
Ik denk dat je wel een beetje moeie spieren kan krijgen door ze altijd maar aangespannen te houden maar hevige spierpijn dat betwijfel ik.
Het is wel zo dat je hoofd erg zwaar is en als je die niet centraal op je romp houdt maar naar voren dan moeten die spieren harder werken en dat aan een stuk door. Anderzijds is het zo dat die spieren op je rug aan je nek enorm sterk worden (dus zich aanpassen tot je een stierennek/bochel krijgt).
De pijn onder je oksel zou van de ademhalingsspieren kunnen komen. Ze worden aangespannen als je je borstkas omhoog en omlaag brengt.
Mogelijk krijg je soortgelijke klachten van griep en hyperventilatie.
Ik zou in elk geval naar de fysio gaan. Misschien kunnen ze iets aan je houding doen. Je kan het altijd proberen.
Het is wel zo dat je hoofd erg zwaar is en als je die niet centraal op je romp houdt maar naar voren dan moeten die spieren harder werken en dat aan een stuk door. Anderzijds is het zo dat die spieren op je rug aan je nek enorm sterk worden (dus zich aanpassen tot je een stierennek/bochel krijgt).
De pijn onder je oksel zou van de ademhalingsspieren kunnen komen. Ze worden aangespannen als je je borstkas omhoog en omlaag brengt.
Mogelijk krijg je soortgelijke klachten van griep en hyperventilatie.
Ik zou in elk geval naar de fysio gaan. Misschien kunnen ze iets aan je houding doen. Je kan het altijd proberen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven