Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn - 2023

08-01-2023 11:50 1160 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Denk erom: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven. En zo af en toe schrijf je dus een egocentrisch bericht, zonder te reageren op anderen hier. Dat is het leven. Soms moet je gewoon even wat kwijt omdat je vol zit en kun je niet direct reageren op een ander.

Zeg geen sorry als je al even niet bent geweest, als je niet alles hebt (bij)gelezen, als je het niet helemaal kunt bijhouden of wat dan ook. We moeten allemaal zuinig zijn met onze energie. Dit is de laatste plek waar je je daarvoor zou moeten verontschuldigen.

Extra:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan je misschien via je zorgverzekering nog wachtlijstbemiddeling aanvragen frambloos?

Ik had een drukke dag op mijn werk. Ben erg moe nu en voel me ook niet helemaal lekker. Hoop maar dat ik geen corona krijg met al die corona gevallen op het werk nu :-[
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2023 schreef:
10-01-2023 11:09
Ow, dat schiet dan ook helemaal niets op.

Is er geen poh-ggz beschikbaar bij de huisarts, dat zij/hij er niets mee kan is ook zo, maar de poh-er vast wel, al is het ter overbrugging.
Zou daar naar vragen. Ook stom dat ze dat zelf niet opperen ook. :-|
Ik heb de POH al zelf een bericht gestuurd in de online omgeving van de huisarts, maar ipv dat de POH daarop reageerde, kreeg ik dus weer een reactie van mijn huisarts dat als ik fysieke klachten had dat ik daarmee langs kon komen. Ben daarmee langs geweest. Voor t ene had ze toen crème voorgeschreven die niet vergoed bleek te worden en 50 euro per tube koste. En t andere is dat ik sinds ik gestopt ben met en een ander deel van mijn medicatie heb afgebouwd, 41 kg ben afgevallen, zonder er ook maar iets voor te doen. En al een jaar af en aan last heb van buikpijnen. En er zijn toen wel ontstekingswaardes gevonden in de onderzoeken, maar dat kwam volgens de huisarts door een buikgriep terwijl ik nooit ziek ben geweest alsof ik buikgriep had zeg maar. Dus ik ben wel een beetje klaar met mijn huisarts. En ik ben juist naar deze overgestapt omdat mijn oude huisarts maar bleef roepen dat ik een borderliner was en als ik dan tegen hem zei dat dat uit onderzoek niet gebleken is, legde hij dat gewoon naast zich neer. Heb afgelopen zomer daarom naast onderzoeken voor mijn angsten, ook alle persoonlijkheidstesten opnieuw af laten nemen, en daar is opnieuw uitgekomen dat er geen sprake is van een persoonlijkheidsstoornis.

Ik ben er de afgelopen weken ook nog achter gekomen dat mijn casemanager bij de GGZ gigantisch nalatig is geweest. Hij had tijdens mijn wachtperiode tussentijdse gesprekken kunnen inplannen, maar heeft dit nooit gedaan, heeft me hier niet over geïnformeerd of wat dan ook. Ik heb alle brieven van de GGZ netjes liggen, ook daaruit blijkt nergens dat het mogelijk is. Mijn maatschappelijk werkster is destijds meegeweest naar de gesprekken en weet ook 100% zeker dat hij het nooit heeft aangeboden/aangegeven maar volgens hem ligt het toch aan mij dat ik het niet wist. Maar hij zoekt ander werk dus ik krijg een nieuwe casemanager, die van de afdeling is waar ik therapie ga krijgen en die heeft nu dus wel tussentijdse afspraken aangeboden tot ik mijn echte therapie ga krijgen. Ik zie haar volgende week voor het eerst dus ik hoop dat ik daar wat mee kan. En vooral ook dat ze me wat serieuzer neemt. Want ik ben toch eigenlijk niet slecht in mijn woorden, maar ik denk dat ik mezelf te rustig/kalm/aardig probeer te houden bij dergelijke mensen waardoor ze me niet serieus nemen.

Sorry dit is veel te veel tekst geworden. Ben ondertussen fysiek ook helemaal gaar want eerst s ochtends gewerkt en dat bureauwerk daar moet mijn lijf toch aan wennen, en vanmiddag met pakken laminaat de trap op aan het rennen geweest dus ik ga nu mijn hoofd even proberen te vullen met positieve dingen. :clown:
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een trieste gang van zaken Frambloos. Ik begrijp heel goed dat je vertrouwen een beetje weg is dan.
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2023 schreef:
08-01-2023 13:01
Mag ik meeschrijven, ik lees af en toe mee, maar schrijven over pijn en gemoed vind ik soms echt moeilijk.

Ik heb vorige topic gevraagd naar ervaringen met neuromodulatie. Word pas eind van dit jaar dat ik traject weer in ga, eigen keuze ivm andere gezondheidsproblemen. Ik ben goedgekeurd en kan met 3 maanden het kastje laten plaatsen. Maar ben nog aan het herstellen van afgelopen jaar, corona en maagverkleining en baarmoedergedoe. Werd me te veel.

Zenuwpijn in een been, soms 2, uitval in een been en dan rugpijn laag en hoog in de rug, soms zit alles vast/ontstoken.

Komt door een val in douchecabine 6 jaar geleden en de 2 glazen deuren zijn ook nog op me gevallen. 2 dikke vette hernia's.
De uiteindelijke operatie is maar gedeeltelijk gelukt. Zenuwbaan is voor altijd beschadigd.

En heb ook nog adhd ws, ben nu in traject voor officiële diagnose. Baarmoeder issues en pmds.

Ben dus altijd overprikkeld door pijn en de adhd en pmds. Vorig jaar een tumor en slechte cellen in de baarmoederhals. Gelukkig is dat allemaal weggesneden en daarna gebrand en had ik een goed uitstrijkje en onderzoek de laatste keer.

Maar op moment bloed ik al 8 maanden elke dag en heb dus 8 maanden lang ook nog pmds klachten.

Lichaam en hoofd zijn een zooitje en ik ben op. Totaal opgebrand.
Hoi wat naar zeg, ik heb ook zenuwpijn in mijn been en heb een neurostimulator. Ik heb er heel veel aan. Dus mocht je nog wat willen weten mag je het altijd vragen
En sterkte ook met alle andere klachten!
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen :sun:

Wat vervelend Frambloos dat je bij meerdere hulpverleners negatieve ervaringen hebt. Gelukkig dat de maatschappelijker werker je kennelijk wel bijstaat.

Ik had maandag heel veel last van mn hielspoor, maar dat gaat nu gelukkig beter. Fysio wist ook niet echt wat hij daarmee moest.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Frambloos schreef:
10-01-2023 18:44
Ik heb de POH al zelf een bericht gestuurd in de online omgeving van de huisarts, maar ipv dat de POH daarop reageerde, kreeg ik dus weer een reactie van mijn huisarts dat als ik fysieke klachten had dat ik daarmee langs kon komen. ..................

Mijn maatschappelijk werkster is destijds meegeweest naar de gesprekken en weet ook 100% zeker dat hij het nooit heeft aangeboden/aangegeven maar volgens hem ligt het toch aan mij dat ik het niet wist. Maar hij zoekt ander werk dus ik krijg een nieuwe casemanager, die van de afdeling is waar ik therapie ga krijgen en die heeft nu dus wel tussentijdse afspraken aangeboden tot ik mijn echte therapie ga krijgen. Ik zie haar volgende week voor het eerst dus ik hoop dat ik daar wat mee kan. En vooral ook dat ze me wat serieuzer neemt. Want ik ben toch eigenlijk niet slecht in mijn woorden, maar ik denk dat ik mezelf te rustig/kalm/aardig probeer te houden bij dergelijke mensen waardoor ze me niet serieus nemen.

Raar dat ze dan niet ingaan op je hulpvraag mbt de witte jassen angst.

Dit is wel fijn, hopelijk is dat wat je zoekt en hopelijk kan je wat meer met deze persoon, word je wel gehoord. Hoop ik echt.


Heb ook gemerkt dat soms zo mis gaat in de hulpverlening. :-(
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik moet douchen ( is soms extra moeilijk door adhd en de pijn) dan kind halen en vanmiddag naar tennis brengen, daar een uur blauwbekken want de verwarmingen zijn uit en dan weer naar huis rijden en eten regelen.

Normaal kost dat wat hersengedoe en pijn heb ik altijd wel een beetje.
Maar vandaag lijkt het een onoverkomelijke berg, ga het gewoon doen hoor maar de pijn is vreselijk en ik rij niet met volle lading tramadol rond, dus neem nu een en dan kan ik strakjes veilig rijden maar dan is wel uitgewerkt bij tennis.

En dan als ik thuis ben maar normale dosis en eten bestellen/ man appen dat hij kookt ofzo.

En morgen moet ik 4 km fietsen 2x en naar de dierenarts. Dat word helemaal een topdag qua pijn en chaos in het hoofd.

Maar eerst douchen, iemand een trap onder mijn kont liggen ergens? :-D
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou nee hoor lucifer, ik trap niet. Klinkt pijnlijk allemaal. Moet je perse bij tennis blijven? Kan je man kind niet ophalen? En eten makkelijk doen idd.

Zonneschijn ,fijn een reactie van een ervaringsdeskundige.

Ik heb een pittige week op het werk.
Corona, dus in pak, uit pak. Ben bekaf. Morgen nog een openstaande dienst maar ik kan het echt niet meer opbrengen nog een extra dag te werken :-[
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, red die niet qua tijd en hij heeft al paar keer vrij genomen voor aankomende week om wat dingen te doen die moeten maar ik geheid niet ga redden. Maar hij appt net dat hij kookt.

Als echt moet gaan we niet naar tennis, maar ja dat is echt niet wat ik wil. En voel me al iets futvoller na pijnstilling.

Ik heb droogshampoo gedouched, :roll:
Vanavond maar uitgebreid en als echt moet kan ik zittend, kan man de ( vreselijk vind ik het ) kruk van zolder tillen.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
lientje69 schreef:
11-01-2023 12:45


Ik heb een pittige week op het werk.
Corona, dus in pak, uit pak. Ben bekaf. Morgen nog een openstaande dienst maar ik kan het echt niet meer opbrengen nog een extra dag te werken :-[
Ik hoop zo dat je coronavrij blijft, dat moet je er niet nog bij krijgen ook.
En die openstaande dienst lekker laten hoor!
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Slimme oplossing van de droogshampoo Luci. Hopelijk kun je vanavond iets bijkomen als je wat extra pijnstillers kan nemen. Bikkel ben je wel hoor. En jij ook Lientje! Die extra dienst zou ik inderdaad niet pakken, want dan ren jij jezelf straks ook voorbij en dan zijn er veel meer gaten in het rooster om te vullen.

Ik heb vannochtend gewerkt en ben daarna meteen op m’n fiets naar mijn huisje gesjeest want mijn pa is begonnen aan het laminaat leggen. Hij heeft alleen niet veel aan me, want mijn handen zijn niet eens sterk genoeg om de plinten te knippen. Na een aantal geplakt te hebben begon er helemaal een dikke rode plek in m’n handpalm bij mijn duim te ontstaan en nu doet het gewoon teveel pijn om ze nog doorgeknipt te krijgen. Dus ik breng maar koffie, en zorg dat de plekken waar de plinten moeten komen stofvrij zijn. Ruim de lege dozen op en dat soort dingen. Maar zit nu heel even met een kopje thee want mijn batterijtje begint leeg te raken. Gelukkig hoef ik vrijdag alleen nog te werken. Maar morgen wel langs de mondhygiënist en opticien. En ik gok dat ik even wat plinten bij moet halen en morgen ligt de Ikea gelukkig toch op de route.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had even het nieuwe topic gemist.

Ben sinds deze maand gestopt met de pil maar merk dat ook in mijn pijn. Blijkbaar houdt de pil mijn hormonen zo onder controle dat ik meer gelijkmatig last heb. Nu schiet het echt alle kanten op helaas.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben sinds een klein maandje begonnen met magnesium slikken, ben begonnen met 400mg en ik merk wel enigszins verschil in het verkrampen van m´n spieren. Met name bij de aanhechtingen.
Omdat ik ook PDS heb was ik bang dat ik nog vaker naar de wc zou moeten dan ik al ging, maar dat valt mee. Dus ik ga binnenkort ophogen naar de aanbevolen 800mg.

@Severus, is het dan alleen de pijn die alle kanten op schiet of ook de oorzaak en gevolgen van de pijn?

@Frambloos, herkenbaar van die handen. De ene dag wel, de andere dag niet. Maar gelukkig heb je wel wat kunnen doen dat is wel prettig denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
DanaJoe, ik slik er ook glucosamine bij. Die combinatie met magnesium scheelt echt in de pijn.
Verder heb ik mijn cbdolie en paracetamol met codeïne en amitryptilline. Best wat als ik het zo lees eigenlijk.
Maar ik functioneer er wel redelijk op. 30 uur gewerkt deze week in 4 opeenvolgende dagen. Lukte me echt niet in mijn vorige werk en dan is dit nog ook best pittig werk.

Ik heb de extra openstaande dienst overigens niet genomen. Heb nu 4 dagen vrij, heerlijk.
Dochter had heel lief het huis opgeruimd en schoongemaakt, zodat ik morgen ook " echt " vrij ben. Zo fijn, echt een mega verrassing!
Zo kom ik graag thuis. :biggrin:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren Quote
Severus_Snape schreef:
11-01-2023 16:11
Ik had even het nieuwe topic gemist.

Ben sinds deze maand gestopt met de pil maar merk dat ook in mijn pijn. Blijkbaar houdt de pil mijn hormonen zo onder controle dat ik meer gelijkmatig last heb. Nu schiet het echt alle kanten op helaas.
Hormonen kunnen heel wat met je doen idd. Hopelijk ben je snel zwanger, toen had je toch minder pijn?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben te moe om te reageren. Dan zie ik jullie dagen en denk ik jeetje... :roll:
Nou heb ik voor mijn doen best een drukke vrije dag gehad, maar toch

Wat vervelend dat je pijn erger wordt door de hormonen, Severus

Ik hoop dat je lekker op de bank zit nu, Lucy

Jammer dat je niet meer kunt helpen, Frambloos. Maar koffie en thee is ook belangrijk!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
@Lientje69, Lief van je dochter zeg. Extra genieten van je vrije dagen dan nu.
Wat doet glucosamine voor jou bovenop de magnesium?

Ik slik nu dan magnesium, biergist en vitamine C. Af en toe een periode melatonine. Daarnaast adhd medicatie en anticonceptie.
Pijnmedicatie neem ik eigenlijk alleen als functioneren niet meer gaat of als ik voel dat het lastig wordt. Qua werk is het voor mij gelukkig sinds een jaar veel lichter, sta niet meer aan het bed en doe alleen consulten waarvan ik ook zelf inplan wie wanneer. Belangrijkste "medicatie" is voor nu nog steeds m'n sport onder begeleiding van een PT en eens per 6 weken de osteopaat. Die mij niet kraakt.
CBD heb ik drie weken lang geprobeerd voor het slapen, maar het werkt bij mij niet (lekker).
Ben nu aan het experimenteren met mediteren voor het slapen gaan, kijken of dat in z'n geheel meer ontspanning brengt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een dikke :hug: voor iedereen.

Veel berichten, maar ik kan me even niet goed concentreren, sorry.

Volgende week een afspraak met de vpk van neurologie over m’n migraine. Ik ben benieuwd wat ze ervan gaat vinden, hoe het nu gaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Danajoe, magnesium is vooral voor spieren, glucosamine voor gewrichten
De combinatie geeft dat ik minder pijn heb en wat soepeler ben. Alhoewel mijn man vanavond zei dat ik te stijf en te krakkemikkig ben. Ging om paardrijden, heb ik vroeger veel gedaan. Hij zegt dat ik het niet meer kan. Heeft hij denk ik ook nog gelijk in helaas.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren Quote
Alcedo, sterkte. :hug:
Once upon a time you dressed so fine
Threw the bums a dime in your prime, didn't you?
Alle reacties Link kopieren Quote
lientje69 schreef:
11-01-2023 17:31
Hormonen kunnen heel wat met je doen idd. Hopelijk ben je snel zwanger, toen had je toch minder pijn?
Toen helemaal geen pijn inderdaad.
Ik weet even niet meer wie het vroeg maar het is echt de pijn die alle kanten op schiet. Oorzaak is bekend en veranderd niet.

Ik slik ook magnesium en glucosamine en die combinatie werkt prima. Tijdje amytriptiline geprobeerd ,aar daar ging ik psychisch heel slecht op.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren Quote
De amitryptilline is bij mij lage dosis. Maar bijzonder dat het psychisch slecht ging dan. In hogere dosis is het nl een antideppresivum.
Raar is dat hè, ieder mens reageert toch weer anders op medicijnen.
Daarom is het prettig om tips te krijgen hier, maar zal een ieder toch echt persoonlijk moeten uitproberen wat wel of niet werkt bij hem of haar.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren Quote
Mooi, hoef niet te fietsen, juf heeft besloten dat de kinderen lopend naar gym gaan want waait echt te hard hier door de storm. Scheelt weer extra pijn. :cheer2:
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Alcedo schreef:
11-01-2023 20:30
Een dikke :hug: voor iedereen.

Veel berichten, maar ik kan me even niet goed concentreren, sorry.

Volgende week een afspraak met de vpk van neurologie over m’n migraine. Ik ben benieuwd wat ze ervan gaat vinden, hoe het nu gaat.
Ook eentje voor jou.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben ik voor jou toch blij dat het zulk rotweer is Luci. ;-D

Het is lang geleden dat ik fysiek zo beroerd ben wakker geworden als vandaag. Maar op wat plintjes na zit de hele nieuwe vloer er nu in boven. Ben een beetje te eigenwijs geweest met tillen. In m’n eentje mijn boekenkast en nachtkastjes getild. En die laatste zijn loeizwaar omdat ze nog uit de vorige eeuw komen en van een of ander massief donker hout zijn. En m’n kledingkast is zelfs met twee man nog loodzwaar. Oepsie. Heel m’n hand tintelt ervan. Heb spierpijnen daar zeg je U tegen. Maar mag mijn moeders elektrische fiets lenen om naar de mondhygiënist te fietsen (t was nog net niet ver genoeg af om thuis te slapen) dus ik ben een tevreden mens. Was gister ook lekker in het bad van mijn ouders gaan liggen.

Ik ga eens googlen waar magnesium precies voor helpt want mijn moeder slikt het ook volgens mij.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven