Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn gaat verder, met uitleg over de salamiworst.

03-07-2014 19:02 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic praten we over ons leven met pijn, wat dat met ons doet en waar we in het dagelijks leven tegenaan lopen. Iedereen is welkom, om mee te lezen, mee te schrijven of af en toe binnen te vallen.

De klachten van de dames, die hier tot nu toe schreven, lopen uiteen. De oorzaken ook. Toch hebben we voor een deel te maken met dezelfde frustraties, valkuilen en zo zoeken we vangnetten. Vaak schrijven we ook gewoon onze frustraties van ons af en steunen we elkaar.

Zo kwam iemand met het voorbeeld: Leven met pijn en vooral gebrek aan energie, is als het eten van een salamiworst: eet je de worst in één keer op, dan word je naar alle waarschijnlijkheid misselijk. Maar eet je de worst plakje voor plakje over verschillende dagen, dan geniet je ervan.

Zo is het met ons leven ook. We delen onze activiteiten in in 'plakjes', niet teveel ineens, zodat we niet teveel teruggefloten worden door ons lichaam. Zodat we niet de ene dag genieten van een overheerlijke salamiworst, om de volgende dagen misselijk in bed of op de bank te liggen.

Hier een link naar het vorige topic
Later is nu
Weten jullie wat nog veeeeel leuker is dan 1 puberende dochter???

Juist ja! Twee puberende dochters!
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
quote:koffieprut schreef op 07 oktober 2014 @ 20:50:

Weten jullie wat nog veeeeel leuker is dan 1 puberende dochter???

Juist ja! Twee puberende dochters! dat heb ik dan gelukkig weer niet. Mijn zoon is vergeten te puberen..
Ik heb Wel een erg puberende zoon... ;)

Ze zeggen trouwens wel dat een kind met heftige peuterpuberteit een rustige normale puberteit doormaakt en andersom. Dat lijkt bij ons dus het geval ;)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Oh en er komen er nog drie achteraan hè ;) drie meiden die steeds anderhalf jaar schelen... Dus we hebben straks twee jaar rust voor die storm begint :s
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
ha ha, ik vind het vermakelijk, al dat gepuber hier..
Oef. Net huisarts gebeld, niks voor mij. Werd gisternacht wakker met akelige pijnlijke ribben, pijnstiller hielp na een tijdje wel. Vannacht weer, maar nu geen effect van pijnstiller. Erge lichamelijke onrust, huilen. Niks voor mij. Eerst dacht ik dat mijn ribben nu aan de beurt zijn wat eds betreft. Nu weet ik het even niet meer zo zeker. Wil hart en longen laten nakijken. Verhaal klonk blijkbaar zo erg dat HA langs wilde komen maar dat gaat me te ver. Denk dat ik mezelf een beetje bang maak. Niks voor mij maar toch..

Zit nu met poes op schoot die in geen jaren op schoot geklommen is.. En ben nog steeds onrustig.

Kan om 10 voor 12 terecht.

Ondertussen zoek ik hier iemand die zegt dat ik me aanstel..
Dat het niks is bedoel ik.. Dat ik overdrijf en daarom nu die rare klachten heb..
Hmmm je hebt niet verkrampt gezeten oid? Of een rare draai gemaakt? Ik heb wel eens een gekneusde tussenribspuer gehad, pffff wat deed dat pijn...
Zit het echt in de ribben of eronder Ambra? Nouja.. je bent zo bij de huisarts. Goed dat je gebeld hebt!

Ja, ik ken die plek met de kamelen, Suzy. Wist niet dat het daar zo aan toeging. Vind het altijd leuk ze te zien.

Mijn dochter heeft net als de jouwe tot haar 12e gepuberd en toen hield het op ofzo. Nouja.. toen kreeg ze ook burnout, pijn enzovoorts. Denk wel eens dat zij haar puberwoede op zichzelf richt in plaats van op ons.

Zoon is ook vrij gelijkmatig. Wel de ene keer enorm behulpzaam en de dag erna totaal niet reageren en geen flikker uitvoeren, maar dat is dan maar zo.

Als je het zo beschrijft dan snap ik je wel van die kilo's Suzy, maar ik wilde wel dat ik jouw figuur had
Later is nu
Bijna ben je aan de beurt Ambra.

Pubers, breek me de bek niet open alhoewel de oudste heel makkelijk was deed de jongste het 3dubbel beter, lees verschrikkelijk

Gelukkig zijn ze nu in de 20 en erg leuk opgedroogd

Dat zei onze kinderarts ook Suzy alleen klopte er bij ons niets van.

Oudste had een makkelijke peuter pt en een makkelijke tiener pt.

De jongste had het beide keren op z'n heupen
Hallo,

ben om half 11 al gegaan, heb nogmaals gebeld toen ik het gevoel had dat ik de controle aan het kwijtraken was. Hart en longen goed, beetje hoge bloeddruk maar dat was geen wonder. Het borstbeen en de ribben waren erg pijnlijk, het lijkt erop dat het kraakbeen ontdekt is door de EDS.. Ik heb nog een beetje hoop dat het een ontsteking is daar. Heb wel vaker steriele ontstekingen rondom gewrichten.

De pijn begint nu eindelijk te zakken maar dat mag ook wel. Zit mijn halve tramadol doos leeg te eten. Misselijkheid en onrust nemen nu ook af.

Ik hoop dat ik nog een beetje kan werken voordat de suffigheid toeslaat..
Oei, balen dat kraakbeen ontdekt is. Tietze uitgesloten? Daar dacht ik nog aan. Door de onrust ook aan galstenen, maar ik mag natuurlijk geen diagnose stellen en weet ook niet waar de pijn precies zit en dergelijke.

Ik ben er wel achter: Ik kan niet tegen gezond eten

Vorige week weinig fruit en groente, vooral uit eten, uiteraarrd. Deze week weer 'gewoon gezond' en ik heb weer buikpijn. Vorige week dus niet. Dit maakt wel dat ik na het onderzoek (dat dus waarschijnlijk negatief resultaat zal geven) met dat dieet wil beginnen. Joepie, net voor de decembermaand.
Later is nu
Had je vorige week dan geen last van buikpijn Dreamer?

Ambra, wat vind ik dat akelig voor je .Hoop dat de tramadol een beetje helpt. En zal duimen dat het "maar "een ontsteking is.

Wat zijn eigenlijk de vooruitzichten bij EDS?

Krijg je op een gegeven moment over je hele lichaam klachten die steeds erger worden of kan dat wel, maar hoeft dat niet zo te zijn?

voor jou.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ik kan trouwens enorm genieten van al die pubers. Zeker als ze hier met een stapel vrienden of vriendinnen zijn en je luistert dan een beetje mee met hun gesprekken.

Of hun reacties op bepaalde onderwerpen die je ter sprake brengt. Geweldig!

Man daarentegen heeft het liever rustig hier in huis.
Ik ben tot een paar conclusies gekomen.

1. Naar huis gaan lopen als je al 8 uur op je benen gestaan hebt is geen goed idee.

2. alternatieve route lopen (door bos en weilanden en over oevers die door schapen zijn belopen dus ongelijk) is geen goed idee als je moe bent

3.het is verder lopen van mijn werk naar huis dan ik dacht, of ik loop gruwelijk langzaam. Dacht dat ik het in een halfuurtje kon lopen, nou dat was dus ruim drie kwartier.

4. ook nog een lading boodschappen meezeulen dan is géén goed idee

5. ik hou eigenlijk niet zo van lopen en al helemaal niet als het met bakken uit de lucht komt.

Weer wat geleerd!

Dat was dus de laatste keer dat ik tegen mijn man heb geroepen, welnee joh, ik loop wel even naar huis, zo ver is het nou ook weer niet!
Voor jullie allemaal een

Dreamer het kan maar zo een beetje Tietze-achtig zijn. Kijken hoe het na paar dagen onstekingsremmers. Ben lekker stoned nu, zit op 100 mg tramadol nu. Geen pijn meer. Onrust kwam ook echt vd pijn.

Lientje, het klinkt als een helse tocht..en dat alles omdat je nu geen vervoermiddel hebt vrees ik?

EDS is erg persoonlijk, de een heeft veel meer last dan de ander, ook binnen 1 familie kan dat erg verschillen. Ik heb eigenlijk in alle gewrichten wel pijn en teveel speling, maar de algehele vermoeidheid is het zwaarst, vind ik. En ik heb nog niet eens zo erg EDS vind ik..soms speelt een gewricht extra op zoals nu, en dan kan het ook weer een tijd vrij stabiel zijn. Beter wordt het niet, en de verslechtering gaat hopelijk langzaam.

Dreamer, in de nieuwe Plus staat een bespreking van dat dieet dat je in je hoofd hebt.

Ik ga weer even dommelen meiden.
Dat klinkt erg akelig allemaal Ambra. Gelukkig dat voor nu de tramadol goed werkt.

Ik zou fietsen naar werk vanmorgen. Maar man zegt ik breng je wel even. We doen nu even samen met één auto zolang. En hij zou me dus ook weer ophalen. Maar raakte onverwachts naar andere kant van het land. Dus ik zeg ah joh, geeft niks , ik loop wel ff zo ver is het niet.

Nou zie dus mijn conclusies
Aso: bedankt voor het bloemetje! Gezellig een bloemetje in huis!
Moet morgen en overmorgen ook nog werken. Dus ik pak dan toch maar de fiets.

Heb bij de action regenpak van 10 euro gekocht. Dus dat is ook geregeld.

Auto repareert man nu zelf low budget. Schade vangen van verzekering kan nog lang duren. Onze tegenpartin werkt niet erg mee ondanks dat duidelijk is dat het zijn schuld is. Auto huren moeten we deel zelf van betalen. Bovendien kan man als bedrijf zijnde ook geen maand ( en) zonder auto.

Dus met een beetje geluk ( en 1000 euro zelf alvast betalen) rijdt hij na het weekend weer.
welk dieet dreamer?

Ik ben nu de voedselzandloper aan het lezen. Niet om de hype maar omdat we twee weken terug naar Food Inc. en Fork over Knives hebben gekeken. De theorie achter alles interesseert me erg. (Ze staan beide op Netflix)

Ik ben dus gestopt met de snelle suikers, alleen nog de natuurlijke suikers, gisteren hadden we ter ere van de dag van de leraar gebak op school en thuis werd ik door de jongste gevoerd met m&m's. Toen had ik dus wel buikpijn... Terwijl dat al weken niet zo was. En dat is ook logisch heb ik gelezen. Glucose is een monosacharide, die wordt dus makkelijk opgenomen in je darmen gewone glucose is niks mis mee maar geraffineerde suiker, tafelschuimer zegmaar is een polysacharide en je darmen kunnen die niet opnemen zonder er enzymen op los te laten, je lichaam moet er dus veel moeite voor doen om het op te nemen.
aso, dank voor het bloemetje..

lien, ik snap het. wat een gedoe he.. hoop dat de auto inderdaad snel weer rijd!

suzy, ik heb die voedselzandloper ook aangeschaft. Het boek dan. Was al aan de havermout dus bleek goed te zitten. Inmiddels is alles al lang weer zoals vroeger. Die snelle suikers vind ik veel te lekker vrees ik..maar goed, jij hebt last van je buik, ik nooit, dat is wel een verschil ook in motivatie denk ik..
Volgens mij was het Fodmap toch?

Mocht stoppen omdat we nu weten waar ik niet tegen kan (tarwe, ui en lactose) voor de laatste heb ik pilletjes maar tarwe blijft moeilijk. (Zeker als je alleen speltbrood mag en het er niet is)

Gister met het afscheid van mn vrijwilligerswerk 2 harde broodjes genomen en al 1.5 dag last ( heel veel buikpijn, spugen etc. )

Morgen werken en daarna de boodschappen doen. Neem voor de zekerheid een half speltbrood mee naar Parijs

Als je nog recepten / info wilt hebben kan je altijd een pm sturen
quote:suzyqfive schreef op 08 oktober 2014 @ 22:27:

welk dieet dreamer?

Ik ben nu de voedselzandloper aan het lezen. Niet om de hype maar omdat we twee weken terug naar Food Inc. en Fork over Knives hebben gekeken. De theorie achter alles interesseert me erg. (Ze staan beide op Netflix)

Ik ben dus gestopt met de snelle suikers, alleen nog de natuurlijke suikers, gisteren hadden we ter ere van de dag van de leraar gebak op school en thuis werd ik door de jongste gevoerd met m&m's. Toen had ik dus wel buikpijn... Terwijl dat al weken niet zo was. En dat is ook logisch heb ik gelezen. Glucose is een monosacharide, die wordt dus makkelijk opgenomen in je darmen gewone glucose is niks mis mee maar geraffineerde suiker, tafelschuimer zegmaar is een polysacharide en je darmen kunnen die niet opnemen zonder er enzymen op los te laten, je lichaam moet er dus veel moeite voor doen om het op te nemen.

Ja, maar dat is dus het rare.. ik heb vorige week vele snelle suikers gegeten, witbrood, extra koek, na een croissantje nog wat cornflakes bij het ontbijt. Normaliter doe ik dat niet. Eet ik vooral grofvolkoren, fruit en groente, aangevuld met geitenkaas, enzovoorts.

Vorige week vrijwel geen buikpijn, nu wel weer. Bizar.

Het was het FODMAP(?)dieet. Daarmee eerst heel streng bijna niets eten, daarna langzamerhand producten toevoegen. Ik dacht eerst dat dit niet nodig was, maar kennelijk eet ik toch wat, wat niet goed voor mij is. En/of het is stress door werk.. maar hoe kan ik dat nou tegengaan? Werken moet er toch gebeuren.

Bij een natuurvoedingswinkel bij ons in de buurt is trouwens veel spelt. En in principe wil ik dit dieet alleen beginnen onder begeleiding van een dietiste. Het schijnt dat ziekenhuis M. in onze stad onderzoek heeft gedaan, hiernaar.

Fijn dat jij nu weet waar het aan ligt, Maiskip. Maar bij mij lijkt het dus vooralsnog niet aan de tarwe te liggen. Ik heb een half jaar lang voornamelijk speltbrood gegeten en merkte ook niet echt verschil. Daar ben ik dus weer mee gestopt.

Ik vind pubers in huis ook leuk. Vooral de vriendinnen van mijn dochter, die ik al vanaf hun 4e jaar ken. Dat is zo leuk en vertrouwd, beide kanten op. En dat ze op straat echt zo blij kunnen roepen "Hee, kijk, daar is Dreamer, de moeder van X"

(dit was omdat ze met een meisje fietsten, die bij mijn dochter langs zou gaan)

Klinkt toch als een mooie wandelroute, Lientje, alleen na een dag werken (zeker jouw werk) en met boodschappen inderdaad niet zo handig.

Ik werd vannacht wakker door stekende pijn in mijn voet. Bovenop. Heel raar. Of iemand daar een breinaald in gestoken had ofzo. Daarvoor al wakker geworden van de hond, die ineens zat te janken in de kamer. Ook raar en bizar, doet ie nooit, maar nou werd er gisteren wel weer vuurwerk afgestoken. ~zucht~

Afijn, vanmiddag eerst overleg van werk dan naar zkh met dochter. Ik had de auto al ingepland, zo ben ik eraan gewend dat ik die nodig heb, als ik met dochter ergens heenga. Is helemaal niet nodig, want ze loopt gewoon.

Danke four die bloeme AsoTut
Later is nu
Sorry, ik heb mijn avatar weer aangepast en het oude elfje wilde weer niet Er was ook iemand anders met de bloesems van Van Gogh, raakte ik van inde war "huh, heb ik dat gezegd?"

Hopen dat deze even van mij blijft, want ik vinnum leuk
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven