Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn gaat verder, met uitleg over de salamiworst.

03-07-2014 19:02 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic praten we over ons leven met pijn, wat dat met ons doet en waar we in het dagelijks leven tegenaan lopen. Iedereen is welkom, om mee te lezen, mee te schrijven of af en toe binnen te vallen.

De klachten van de dames, die hier tot nu toe schreven, lopen uiteen. De oorzaken ook. Toch hebben we voor een deel te maken met dezelfde frustraties, valkuilen en zo zoeken we vangnetten. Vaak schrijven we ook gewoon onze frustraties van ons af en steunen we elkaar.

Zo kwam iemand met het voorbeeld: Leven met pijn en vooral gebrek aan energie, is als het eten van een salamiworst: eet je de worst in één keer op, dan word je naar alle waarschijnlijkheid misselijk. Maar eet je de worst plakje voor plakje over verschillende dagen, dan geniet je ervan.

Zo is het met ons leven ook. We delen onze activiteiten in in 'plakjes', niet teveel ineens, zodat we niet teveel teruggefloten worden door ons lichaam. Zodat we niet de ene dag genieten van een overheerlijke salamiworst, om de volgende dagen misselijk in bed of op de bank te liggen.

Hier een link naar het vorige topic
Later is nu
Pfff wat een drama dit nieuwe forum...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
dag koffieprut, wat een akelig bericht . Heb je vandaag al met een arts kunnen spreken?
We hebben in overleg met de arts besloten om haar te laten gaan. Vandaag weer de hele dag bij haar geweest. Het is nu afwachten.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Och jee toch, wat een moeilijke beslissing..

Heel veel sterkte gewenst..
Veel sterkte Koffieprut.
Sterkte Koffieprut
Later is nu
Ik forum even mobiel dus moet eerst een reactie plaatsen om te kunnen bijlezen. Wat een armoe dat dat probleem nog steeds niet verholpen is
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ach koffieprut wat ontzettend erg voor je. Ik wens je heel veelsterkte toe vandaag en de komende dagen. Er zal veel op je af gaan komen. Probeer ook ruimte over te houden voor het uiten van je verdriet. Uit ervaring weet ik dat je automatisch in de regelstand gaat en jezelf en je emoties maar even opzijschuift nl. Ik hoop dat ik de juiste code gebruik nu maar mocht hij er anders uitzien, ik wil je dus een knuffel geven.

Koffieprut, heel veel sterkte... Hoe oud is ze?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Koffieprut, wat erg! Heel veel sterkte deze dagen.

Heb hier eindelijk een paar redelijke dagen gehad, tot gisteren, zo'n continue zeurend gevoel in mijn nek en dus flink hoofdpijn, lag er alweer vroeg in...en het is nog niet weg. Zometeen maar een grote wandeling maken.

Spraakcomputer is op het werk een drama....omdat hij op het netwerk zit en allerlei beveiligde systemen langs moet, zó traag, dat gaat hem niet worden. Ze gaan nu proberen daar iets aan te doen maar dat kan gerust weer maanden duren.....Toen de ICT-er dat zei toen brak ik, zat er weer helemaal doorheen. (kan even niet uitleggen hoe en wat maar ik werk nu eenmaal in een branche waar alles niet "zomaar" even kan zeg maar).

Naderhand weer eens uitgelegd bij mijn nieuwe baas (is weer iemand anders geworden)hoe belangrijk dat voor mij is en dat ik niet veel tijd meer heb ivm 2e ziektejaar. Gelukkig snapte hij het en hij gaat het bij de hoogste baas neerleggen. Na dat gesprek zag ik het gelukkig weer een beetje zitten want als dat apparaat het doet op normale snelheid zie ik echt wel weer mogelijkheden voor de toekomst!
Er is dus nog hoop Sanne.

Het valt ook niet mee.

Koffieprut, hoe gaat het?
... Irritant dat ik mobiel eerst iets moet plaatsen om te kunnen lezen...
Mijn moeder wordt steeds zwakker. Ze zit nu aan de morfinepomp waarvan de dosis steeds een beetje wordt verhoogd. Gelukkig waken we nu om beurten zodat ieder ook even een beetje rust kan nemen. Dat schiet er allemaal bij in, net zoals eten ed.

Ik heb me dan ook voorgenomen om vandaag in ieder geval een pan hutspot te maken. Even een maaltijd in plaats van de liflafjes in het ziekenhuis.

Ik hoop echt dat het niet lang meer duurt.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Ik hoop met je mee koffieprut, hoe moeilijk ook...dit is een situatie die je niemand gunt. Heel erg veel sterkte voor jullie allen...!
Moeilijke situatie Koffieprut

En een applausje voor Suzy. Ik zag op,fb dat ze heeft hardgelopen

Ik heb, ondanks verjaardagsvisite van dochter een best rustig weekend. Gisteren wandelend, met dochter, naar de winkel. Zometeen een stuk lopen met de hond. Ik ben zó blij met dit weer!

Sanne.. Ik werk bij de overheid, snap alles van langzame besluitvorming en grote netwerken. En als je dan nog de enige bent, die met het programma werkt, ligt er niet zoveel druk ofzo. Hoop dat het gesprek van je baas met hogere baas helpt.
Later is nu
Ik wil trouwens mijn beweging, die de afgelopen weken gewoon miniem geweest is, langzaam opbouwen. Ga zo dus wandelen en wil vaker lopend naar het werk gaan. Eigenlijk bedacht ik me net ook op de fiets ergens heen te willen gaan om daar foto's te gaan nemen, maar dat is waarschijnlijk weer teveel doen.
Later is nu
koffieprut, heel veel sterkte. Zo te lezen zijn jullie met meerderen die bij je moeder kan waken, dat scheelt. Kan ze niet nog naar een hospice? Ook voor een of twee dagen kan dat nog heel prettig zijn, het voelt zo anders dan in een ziekenhuis.. of naar huis? Kan ook zijn dat dit nu het fijnste voelt natuurlijk, in het ziekenhuis. Dat is voor iedereen anders.. Als jullie maar het gevoel hebben dat ze nu op de goede plek is..

nogmaals sterkte (ik ben er nog niet achter hoe de smileys moeten)
Voor smiley's moet je de codes weten. Een paar blz terug heb ik er een paar uitgelegd

Koffieprut, goed dat je even goed eet. Deze situatie kan nog lang duren dus goed eten én rusten is heel belangrijk. Sterkte

Suzy gerend? Woww, Suus, dacht dat je aan het zwemmen was geslagen. Hoe was het rennen?

Hoe ga jij het meer bewegen opbouwen Dreamer? Doe je dat met een schemaatje of ga je er op letten? Loop niet te hard van stapel he

Hoe gaat het met jou Ambra?
Hahaah @Dreamer dan snap je het....ik werk dus ook voor de overheid, nou ja we blijven hopen!

Gefeliciteerd met je dochter nog trouwens!

Doe het rustig aan he met bewegen...ik heb ook weer iets te veel gelopen dit weekend, merk het aan mijn enkel...nu dat weer.... Heb net bij de infra rood lamp gezeten en dat is ook wel heel erg lekker!!
Ik was bezig met hardlopen opbouwen volgens soort van opbouwschema, dat ik in overleg met de revalidatie was begonnen. Helaas lukt me dat nu niet meer en vervolgens deed ik dus niets. Nu begonnen met wandelen, kleinere stukjes. Vanaf morgen wil ik 1-2 keer lopend naar het werk gaan, dan krijg ik in elk geval weer beweging, want met minder beweging ga ik meer eten en word weer dikker. Als dat allemaal likt, ga ik denk ik óf weer zwemmen óf toch hardlopen opbouwen.

In elk geval net heerlijk gewandeld. Met weer als vandaag gaat opbouwen wel lukken
Later is nu
Dan ben je in elk geval heel goed bezig Dreamer! Hopelijk blijft het weer zo...alhoewel het wel kouder gaat worden geloof ik, maar als het droog blijft kun je lekker blijven wandelen! Ik zou willen dat ik te voet naar het werk kon! Helaas is dat iets te ver weg...maar goed in de pauze ga ik dan altijd een half uur lopen, hoop dat vol te kunnen houden!
Heb ze gevonden de smileys!

Als je plaats een reactie drukt onder Dreamers openingspost, werken ze wel.

Suzy: Bij mobiel forummen kan je naar de laatste bladzijde door in het overzicht bij je favorieten op dit topic te klikken op het aantal reacties, dus in dat ballonnetje zeg maar. Dan kom je wel direct op de laatste bladzijde heb ik gemerkt.

Koffieprut: Nogmaals veel sterkte.

Ik heb een zwaar weekend achter de rug, dus hou het even kort nu. Morgen reageer ik wel verder, maar heb een vreselijke hoofdpijn gekregen van alle drukte, dus ga zo lekker douchen en vroeg mijn bed in. Tot morgen allemaal!
Ah dank je lientje ;)

Ja idd, gehardloopt! Schema van 2 min lopen, 2 min wandelen 4x. En idd ook zwemmen, dat doe ik 1 x per week met de buurvrouw. Ben daarna wel kapot, half uurtje zwemmen op vrijdag, na een werkweek... Maar ik hoef niks op vrijdag en dan mogen de kids een filmpje kijken ;) (bijna altijd willen ze frozen zien, hallo, ik ben Olaf en ik ben dol op warme knuffels!)

Maar voel me er wel goed bij, ondanks, de stijfheid en vermoeidheid.
Slaap lekker Lien

Dreamer, niks mis met wandelen. Nu er overal bladeren liggen ga ik niet fietsen dus wandel ik overal naar toe. Vroeger wandelde ik uren met de hond, nu lukt dat niet meer.

Wandelen is nog altijd beter dan helemaal niets dus laat je niks wijs maken dat het niet goed voor je zou zijn.

Sanne, lekker zo tussendoor wandelen. Een frisse neus en op andere gedachten komen is nooit slecht op een werkdag. Loop je dan alleen?
Suzy, stoer wijfie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven