Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn gaat verder, met uitleg over de salamiworst.

03-07-2014 19:02 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic praten we over ons leven met pijn, wat dat met ons doet en waar we in het dagelijks leven tegenaan lopen. Iedereen is welkom, om mee te lezen, mee te schrijven of af en toe binnen te vallen.

De klachten van de dames, die hier tot nu toe schreven, lopen uiteen. De oorzaken ook. Toch hebben we voor een deel te maken met dezelfde frustraties, valkuilen en zo zoeken we vangnetten. Vaak schrijven we ook gewoon onze frustraties van ons af en steunen we elkaar.

Zo kwam iemand met het voorbeeld: Leven met pijn en vooral gebrek aan energie, is als het eten van een salamiworst: eet je de worst in één keer op, dan word je naar alle waarschijnlijkheid misselijk. Maar eet je de worst plakje voor plakje over verschillende dagen, dan geniet je ervan.

Zo is het met ons leven ook. We delen onze activiteiten in in 'plakjes', niet teveel ineens, zodat we niet teveel teruggefloten worden door ons lichaam. Zodat we niet de ene dag genieten van een overheerlijke salamiworst, om de volgende dagen misselijk in bed of op de bank te liggen.

Hier een link naar het vorige topic
Later is nu
jeetje , wat heeft het forum? Plaats zonder ik wat doe mijn reactie en dan ook nog even twee keer.

Knuffel voor jou in elk geval maïskip. Smileys zijn weer even buiten werking zie ik.

Hier ook hoofdpijn gisteren, zal wel in het weer zitten.

Bij de huisarts geweest, ik krijg er (joepie) weer een pilletje bij. (bloed is niet goed, te hoog cholesterol, van de slechte soort dan wel te verstaan. Met mijn voorgeschiedenis niet handig. En te zwaar(jaja, ik weet het) en ik moet meer bewegen. Huishouden en werk telt niet????

Ahum.

Nou als ik een hele dag gewerkt heb, ga ik in de avond echt niet nog een rondje wandelen of fietsen, dan verga ik al van de pijn en ben ik blij dat ik zit.

Afijn, ik ben een braaf meisje. Heb zojuist een deel van zoon zijn krantenwijk gedaan en heb dus ruim een uur op de fiets gezeten...
lientje69 wijzigde dit bericht op 04-02-2015 15:26
Reden: forum doet raar, plaatst ongevraagd en dubbel;
% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Dank jullie..

Uiteindelijk hebben we er vrede mee omdat hij best wel ernstig ziek was ( zou handig zijn als ze kunnen praten want dan had hij niet hoeven lijden)

Het vele sporten heeft resultaat! Officieel 2.2kg eraf :D.

Nu nog 4.1 kg en dan zit ik op mijn streefgewicht (het gewicht van toen ik naar de hogeschool ging )

@lientje Hopelijk werkt het pilletje en heb je er geen bijwerkingen van. Het is nix als je een pilletje tegen het pilletje moet nemen.

Het forum is idd lekker aan het kl*ten. Meer offline dan online.
Het forum is zeker kl*te.

Heb gegoogled op internet. Pilletje geeft behoorlijk bijwerkingen.

O.a. spierpijn en vermoeidheid. En pijn heb ik al genoeg. En energiegebrek ook.

Dus twijfel of ik het wel moet doen.

Verpleegkundige gaat nog overleggen met de arts, misschien raadt die het af?

Hoop ik eigenlijk.

En anders overweeg ik toch om eerst maar eens zelf te proberen verbetering te krijgen in de cholesterolwaarden.

Dus dan toch, weer opnieuw aan de lijn en meer bewegen.
Wat leuk Ambra dat dansen! Goed dat je het gewoon gedaan hebt en dat het je zo'n goed gevoel geeft!

Lientje lastig is dat met dat cholesterol, bij mij is het ook te hoog (erfelijk, mij moeder en haar zussen hebben het ook) ik slik er ook dagelijks een pilletje voor, wilde dat eigenlijk ook niet ook i.v.m bijwerkingen maar daar heb ik alleen de eerste weken last van gehad nu totaal geen last meer van ik slik pravastatine. De presentatie is best goed gegaan gisteren. Ik kreeg leuke reacties. Ze vonden het een krachtig verhaal ook hoe ik mezelf presenteerde, ook een paar tips gehad waar ik wat mee kan in de vorm van een netwerkgesprek. Helaas geen kant en klare baan aangeboden gekregen...maar dat had ik ook niet verwacht het hoor. Ik was wel behoorlijk nerveus, dat was ja met want was niet nodig maar dan weet ik dat voor de volgende keer!
Voor mij adviseren ze simvastatine, Sanne. En daar zijn de verhalen over niet al te positief qua bijwerkingen, vooral de vermoeidheid en pijn in de spieren staan me erg tegen. Dat heb ik zonder dat middel ook al wel.

En slechter slapen, ik ben net blij dat ik nu met de amitryptilline wat beter slaap.

Wat fijn dat de presentatie goed ging.

Jammer dat ze geen kant en klare baan voor je hadden.

Zou te mooi om waar te zijn geweest.

Zei toch al: Je kunt het!

En wie weet wat er uit voortkomt bij evt. netwerkgesprekken.
Maïskip, sport jij alleen, of ben je ook aan het lijnen.

En zo ja, hoe dan?

Ben op zoek naar inspiratie....

En een schop onder mijn kont.
Doet het forum het weer? Ik reageer voor het eerst mobiel dus ben benieuwd hoe vaak mijn bericht geplaatst wordt ;)

Fijn dat je presentatie goed ging Sanne!

Verder kom ik eigenlijk alleen even klagen... ik ben nu denk ik wel echt bij mijn grens. Meerdere keren om echt kleine dingetjes bijna staan huilen. Ik zit nu in de trein ook mijn tranen tegen te houden. En ik weet niet zo goed waarom, zal wel een groot deel vermoeidheid zijn. Mijn rug is ook slecht. Ik ben voor mijn gevoel vandaag amper doorgekomen en nu moet ik nog 2 dagen, ik weet niet hoe ik dat ga doen... ik trek kleine dingen die gebeuren ook ontzettend uit zijn verband nu, ik irriteer me nu echt aan dingen waarvan ik weet dat het niet terecht is. Ik word er niet echt aardiger van.

Ik ben op en ik vind het stom omdat ik niet weet wat de druppel was.
Ah Nes.... niet leuk...

Wilde een knuffel toevoegen, maar toen ik op de smileyknop drukte, werd bericht gelijk geplaatst.

Soms weet je gewoon niet wat de druppel was, maar is het alles tesamen.

Is het mogelijk om je ziek te melden?

Bij mij op mijn werk geen optie, of ik moet echt bijna dood zijn. Maar wellicht bij jou wel mogelijjk? Is er iemand die je kan vervangen?
Sanne wat fijn!

Nes wat vervelend geen tips anders dan rustiger aandoen. Moet je ongesteld worden? Dan is e.e.a., zeker voor wat betreft pijn en tranen, bij mij altijd erger.

Lientje, hulp inschakelen om af te vallen. Diëtiste, die ook gelijk weet over cholesterol en dergelijke, en bewegingscoach? En die bewegingscoach kan ook gewoon iemand in de buurt zijn. Je beweegt inderdaad wel veel, maar wel in pieken en dalen, volgens mij?

Nouja, in theorie weet ik het ook allemaal heel erg goed, zeg maar

Vanmiddag ga ik naar de dietiste, en ik ga ook zéker zeggen dat mijn gewicht ook wel omlaag kan (alsof ze dat zelf niet ziet) en hoe dat te combineren is. Ben wel bang dat ik weer meer aan het vlees en de vis moet, omdat vleesvervanging anders (bij mij) beperkt blijft tot kaas en ei. Tofu en dergelijke kan ook, maar dat vind ik niet zo lekker.
Later is nu
Lientje: simvastatine KAN bijwerkingen geven, zoals alle medicijnen. Het HOEFT dus niet. Ik moet ze helaas ook slikken en heb nergens last van gelukkig . . . . je kunt het toch proberen en als je het als niet prettig ervaart, in overleg gaan met je huisarts? Er zijn vast meerdere middelen die cholesterol verlagend werken.
Hoera, ik kan op Viva.

Nu eerst ontbijtje maken
De smileys werken bij nog steeds niet.

Maar viva werkt weer, enigszins dan.

Carenza, ik heb zojuist met de verpleegkundige gesproken,de huisarts adviseert het idd wel, maar het hoéft niet.

Aangezien ik erg geschrokken ben van de bijwerkingen (en werkelijk geen enkel positief verhaal kon vinden op internet) én in aanmerking nemende dat mijn cholesterol niet goed is, maar ook niet ontzettend slecht (5,9 totaal, wel LDLL van 4,2 dat is dan de slechte soort, die is wel te hoog).

En omdat mijn nierfunctie en andere waarden nog perfect zijn (dus mijn vaatwanden ook), heb ik besloten het eerst zelf te gaan proberen met meer bewegen en afvallen . En nóg gezonder eten dus.

Over een tijdje laat ik dan weer bloedprikken en aan de hand van die uitslagen (lager, gelijk of hoger) besluit ik dan alsnog of ik wel aan de simvastatine ga.

Noem het laf, maar ik zie het gewoon niet zitten op dit moment. De angst voor bijwerkingen is erg groot, en ik sleep me nu al regelmatig met pijn en vermoeidheid door de dagen heen, dus ik zie het gewoon even niet zitten.

Durf het echt niet uit te proberen.

Maar als mijn bloedwaarden slechter worden, ga ik een nieuwe afweging maken.

Beloofd.
Gister iets geplaatst en nu pleite.Vaaaaag

@lientje: Viel af d.m.v. het boek t geheim van s.lanke mensen. Wel choco en chips eten maar ondertussen wel afvallen.

Sport 3/4x per week. Of sportschool ( 30 min cardio 15 min. kracht) buiten hardlopen ( 3km / 20 minuten) of fietsen ( meestal met boodschappen. Probeer iig om de dag iets actiefs te doen.

Zit nu op de 81 kg. Kom van de 98 af ( ergens in 2012 woog ik dit) dus gaat de goede kant op. Nu nog 5 kg en ik zit op het gewicht wat ik op college had.

Snoep nog wel regelmatig ( chocolade en chips) maar zorg dat ik niet boven de 1500 kcal kom.

Vannacht een rot nacht gehad. Flinke hoofdpijn met kramp in mijn nek. Kon hem niet meer bewegen <_<. Ben maar op de logeerkamer gaan liggen anders had mijn man ook n rot nacht gehad.
Potjandosie ik ben eruit gegooid op de computer. Probeer ik in te loggen, ben ik opeens maiskip geworden. Welkom terug maiskip stond er. En toen poef weer weg. Inloggen lukt niet meer.

Dit is op mobiel.

Knap hoor maiskip zoveel sporten! Denk niet dat ik de disipline daarvoor heb.
Na al diverse malen een bericht getypt te hebben stop ik er mee.

Wedden dat dit wel online komt
ja hoor Aso

Nu wel. Het begint wel lichtelijk irritant te worden, zo'n slecht werkend forum.

Maar af en toe ook wel weer grappig.

Zo was ik even maiskip en is jouw reactie nu wel geplaatst.
Druk weekje achter de rug... Vandaag rustig En de rest van het weekend rustig aan doen

Ben na de kids weggebracht te hebben even weer op bed gaan liggen. Huis is een puinhoop, zucht... En heb zin om de woonkamer te veranderen, maar ja... We hebben niet veel andere mogelijkheden, hahaha. grote bank, grote eettafel...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
zo ik kan er ook weer eens op, het is een wonder!

Lien, man had ook heel veel bijwerkingen van de symvastine. Is uiteindelijk gestopt, hij slikte het preventief in combinatie met metformine voor de diabetes. Kun je niet wat met die boter ed die ze aanbevelen? Is wel duur spul, dat is dan weer erg jammer..

Nes, gaat het nog een beetje?

Ik moet er weer even inkomen geloof ik, heb geen tekst meer. Hier is de verwarming van slag, het is 22 graden binnen en ik puf als een gek. Eerst maar eens boodschappen doen.

De poes is ook van slag, plast ineens voor de kattenbak. Op de vloerbedekking, yes. Vannacht alles afgedekt met plastic zakken en een handdoek. Plast ze vanmorgen nog gauw ff op de handdoek en trekt daarna al die plastic zakken weg. Ik heb gewoon geluk gehad dat ze dat vannacht al niet gedaan heeft, om daar dan te gaan plassen. Het is een klein overloopje, 1 vierkante meter, en daar richt ze haar pijlen op, gelukkig niet ergens anders. Speciale flessen met spul die de geur weghalen komen hopelijk vandaag aan. Ze reageert op het eerste plasje, daarom blijft ze erover heen plassen zeg maar. Die cirkel moeten we doorbreken en dan is het hopelijk weer normaal. Onze hele grote huiskamer met tapijt is tot op heden niet beplast maar je houdt je hart vast.

Als de garage verbouwd is, is ie hopelijk veel warmer, dan zou ze daar ook kunnen slapen met zulke rare buien. Maar ja, zover zijn we nog niet..

Goed weekend voor jullie!
He bah, Ambra. Hoe is het nu met poes?

Ik ben begonnen met mn dieet. Heb boekweit pannenkoekjes gemaakt, doe ik er poedersuiker op, en dat mag ik dus niet, tssssk. Verder heb ik bij de drogist pasta gevonden die ik mag en bij de AH brood. Fijn!
Later is nu
Dochter en ik hebben trouwens lekker gezwommen, vanmiddag. Gaan we vaker doen
Later is nu
Succes met je dieet Dreamer!

Ik had ook het plan opgevat om met dochter te gaan zwemmen. Maar die zit, voor de verandering, maar weer eens het hele weekend bij de paarden.

Ik heb een invaller voor de voorjaarsvakantie ! Lekker een hele week vrij.

En we gaan ook nog een paar dagen weg. Ik heb er echt zin in.

Momenteel zijn het erg drukke weken voor me. Naast werk veel extra verplichtingen die écht moeten. . Dus ben er tegen die tijd wel aan toe denk ik.

Zit momenteel ook niet helemaal lekker in mijn vel. Vandaar dat ik erg uitkijk naar mijn vrije week.

En ik wil voorjaar!!!!

Fijn weekend allemaal!
Bedankt voor de knuffels en lieve adviezen!

Lientje: ziekmelden is op mijn werk eigenlijk ook geen optie, het zou wel kunnen maar last minute is niet zo makkelijk iets te regelen.

Fijn dat je binnenkort een weekje vrij hebt!

Ambra: hoe oud is poes, ze is al een oudere dame toch? Het kan door stress rondom het werk in huis zijn, een kattenblaas is erg gevoelig voor stress. Het kan ook door een blaasontsteking komen, vooral oudere katten hebben dan niet de typische klachten (die mensen ook hebben; kleine plasjes doen, veel aandrang, bloed in de urine) maar kunnen wel buiten de bak gaan plassen of bijvoorbeeld minder eten, wat suf lijken. Als het vlak voor de kattenbak is, helpt het misschien om de kattenbak iets naar voren te zetten, op de plek waar ze plast dus. Heeft de kattenbak een hoge opstap? Misschien red ze die minder goed door haar artrose.

Als het blijft, is het verstandig om een plasje naar de dierenarts te brengen, kunnen ze haar urine nakijken op ontsteking. Het moet wel binnen 3 uur daar zijn.

Misschien dat ze in jouw ziekenhuis ook wel kattenurine willen nakijken ;)

Na woensdag ging het wel iets beter gelukkig, maar ik moet eigenlijk dus wel rustiger aan gaan doen. Ik vind het alleen lastig; ik heb een collega gemaild met de dingen waar ik mee zit en ze wil er graag met me over praten, maar dan voel ik me een aansteller en wimpel ik het een beetje af. En ik kreeg een beetje onverwachts een “preek” (allemaal lief bedoeld hoor) dat ik verplicht een dag thuis moet blijven (ik ben meer aanwezig dan mijn contracturen, dus een dag thuis blijven gaat niet ten koste van mijn salaris). Het is ze blijkbaar niet ontgaan dat het niet gaat zo. Ik was ook wel wat kattig en snel geïrriteerd afgelopen week, en ik denk dat het ook wel te zien was dat ik om kleine dingen wel kon huilen.

Ik vind het alleen moeilijk om een stapje terug te doen want ik wil graag veel leren en helpen en ik vind mijn werk nog steeds het leukste wat er is (al dacht ik daar woensdag wel anders over), dus als ik een beetje opgekrabbeld ben, wil ik er weer vol voor gaan. En zeker als iemand me dan verteld dat ik rustiger aan moet doen, op een of andere manier schiet ik dan heel erg in de verdediging en wil ik nu juist bewijzen dat ik het wel kan op deze manier. Maar ik ben bang dat mijn werk er onder gaat leiden, vrijdag had ik echt trillende handen en ik kwam slecht uit mijn woorden (en vooral dat laatste is niet handig want ik ben mijn leeftijd niet mee). Dus ik ga toch maar proberen een stapje terug te doen.

Ik ga morgen ook niet sporten, ik ga er wel heen maar die extra belasting trek ik even niet.
Nes.. luister nou naar je collega(s) en blijf die dag thuis. Echt. Je wilt en dat snap ik en het is hartstikke leuk, maar je kúnt niet. En het is goed dat ze dat zien en daarom voor jou de grens aan willen geven. Wat heeft een e-mail naar collega en gesprek voor zin, als jij meer blijft werken dan in je contract staat? En maak je het zo niet juist lastig, om een keer weg te blijven, doordat ze op je rekenen op momenten dat je er niet hoort te zijn?

Dus óf die dag minder werken, óf kortere dagen. En ook doen!

Echt.. ik moet ook leuke dingen afzeggen voor m'n lichaam. Dat is dan wel privé, maar het zijn wel leuke dingen. Dat is dan niet anders..

Lekker Lientje, weekje vrij!
Later is nu
Nes het is echt zoals Dreamer al zegt. Je moet keuzes gaan maken. Want op deze manier doorgaan, maakt dat je het binnenkort wellicht écht niet meer volhoudt.

Met als risico niet alleen dat ze op je gaan rekenen buiten je contract uren zoals Dreamer al zegt, maar je loopt ook het risico dat ze je niet meer serieus nemen omdat je toch niet luistert.

Met als grootste risico dat je je werk, waar je zo van houd, wellicht kwijt raakt.

Misschien denk je dat het allemaal zo'n vaart niet zal lopen. Maar als je om kleine dingen al zteeds moet huilen, zit je er al goed ver doorheen. Geloof me, been there, done that. Helaas.

Verstandig dat je je sport nu even laat zitten. Teveel is teveel. Keuzes. Blijft lastig.

voor jou
lientje69 wijzigde dit bericht op 08-02-2015 09:33
Reden: typfouten vanwege mobiel
% gewijzigd
Ik heb ook een leerling die het fodmap volgt, meisje met pds en ze heeft helemaal geen last nu, zo fijn voor haar. Ik gebruik trouwens palmsuiker, wel duur, 5 euro voor een busje. Stevia geprobeerd maar gatver! Echt vies... Dus...

Gisteren lekker uit eten geweest met mijn team, mjum!
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven