Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn gaat verder, met uitleg over de salamiworst.

03-07-2014 19:02 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic praten we over ons leven met pijn, wat dat met ons doet en waar we in het dagelijks leven tegenaan lopen. Iedereen is welkom, om mee te lezen, mee te schrijven of af en toe binnen te vallen.

De klachten van de dames, die hier tot nu toe schreven, lopen uiteen. De oorzaken ook. Toch hebben we voor een deel te maken met dezelfde frustraties, valkuilen en zo zoeken we vangnetten. Vaak schrijven we ook gewoon onze frustraties van ons af en steunen we elkaar.

Zo kwam iemand met het voorbeeld: Leven met pijn en vooral gebrek aan energie, is als het eten van een salamiworst: eet je de worst in één keer op, dan word je naar alle waarschijnlijkheid misselijk. Maar eet je de worst plakje voor plakje over verschillende dagen, dan geniet je ervan.

Zo is het met ons leven ook. We delen onze activiteiten in in 'plakjes', niet teveel ineens, zodat we niet teveel teruggefloten worden door ons lichaam. Zodat we niet de ene dag genieten van een overheerlijke salamiworst, om de volgende dagen misselijk in bed of op de bank te liggen.

Hier een link naar het vorige topic
Later is nu
Raar wereldje is het toch aan t worden nu weer met die gijzeling bij NOS.

Hopelijk kunnen jullie allemaal nog wel slapen vannacht.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
ff zwaaien na 2 dagen hard werken, slaap rustig inderdaad..
Slaap nog wel goed hoor ondanks dit nieuws.

Wel knap dat je een pitch gaat doen voor werkgevers Sanne. Hopelijk komt daar wat uit.
Super sanne

Och, als je sommige reacties van mensen leest op het nos gebeuren... Nog dommer dan het achterwerk van een koe...

Die bewaker verdient een lintje ;)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik heb nog geen reacties gelezen. Hoef ik ook niet meer te doen dus. Weet ook niet wat die bewaker zo specifiek heeft gedaan

Ik ging gisteren om half 8 met dochter wii-en en om 8 uur ging de tv uit, want zij mag ivm slaapproblemen na 8 uur geen beeldscherm meer. Zij voelde zich dus weggejaagd en och.. ik wilde toch lezen.

Na een week slecht slapen, sliep ik vannacht enorm diep. Ben nu nog moeierderder.. ~gaap~
Later is nu

Al die moeheid komt er nu uit Dreamer. Je bent niet de enige die moeier is na eens een nacht goed slapen. Vervelend is het echter wel want een keer je goed uitgerust voelen doet wonderen

Na nog een paar goede nachten ga je je vast beter voelen.

Hier heeft het gisteren zo gehageld dat het spiegelglad is buiten. Boodschappen heb ik dus maar besteld en kan man vanavond halen. Toch wel blij met Jumbo

Vanmiddag komt er een vriendin dus gelukkig wel afleiding.
Eigenlijk loog ik, sorry. Ik sliep gisterennacht ook al zo vast, dat ik het geluid van de wekker niet kon plaatsen. Ik heb daadwerkelijk in mijn droom lopen zoeken waar dat geluid nou vandaan kwam

Hier was het vanmorgen ook spiegelglad. Er was iets niet goed gegaan bij strooien en mijn benen blokkeren dus op de fiets bij gladheid. Ik wéét dat ik door moet fietsen, maar ze vertikken het, ze houden op met trappen, die benen van mij. Dus heb gedeelte gelopen met de fiets aan de hand. Raar genoeg was het op het terrein van mijn werk het gladst. Ging ik daar nog bijna met fiets aan de hand onderuit.

Nu wil ik liefst naar huis en op bed gaan liggen lezen, maar ik heb nog 3 uurtjes, dat moet ik maar volhouden. Kan ik van 't weekend lekker lezen. (ik had al beeld voor me van lezen op ligbed in de tuin. Dat zal wel gaan, natuurlijk, maar moet ik me dik aankleden )
Later is nu
Gelukkig maar dat je heelhuids op je werk bent gekomen Dreamer. Altijd schrikken als blijkt dat de fiets iets anders wilt dan jij
pfff. duf.. word net wakker, vanmorgen om 11 uur wakker gemiauwd door de poes. Op traag tempo opgestart, was in de machine en boodschappen gedaan. Om half 2 toegegeven dat ik gewoon te moe was om de was op te hangen, en bam, dan is het half 5. Heb geeneens middageten gehad, da's niks voor mij.

Had weer twee hele drukke werkdagen ,en moest ook nog met dochter naar orthopeed, maar die miste de bus zodat ik haar halsoverkop bij het station moest ophalen. Ze had nog 3 minuten tot de afspraak in het zh, zij alvast naar binnen en ik parkeren. Maar personeelsbadge lag nog op eigen afdeling door snel vertrek, dus parkeren lastig. Uiteindelijk besloten de rolstoel maar in de auto te laten, rennen gaat dan toch sneller.. moesten we 3 kwartier wachten. Grr.

Toen ging thuis uiteraard het licht uit, had eigenlijk nog weer naar de uni gemoeten voor een ouderbijeenkomst voor aanstaande studenten. Dat heb ik maar laten schieten. Ook te lang gekeken naar de NOS, man komt uit de mediastad, zijn ouders wonen daar nog dus voelt voor hem toch gek..

Dochter moet trouwens door naar de reumatoloog. Orthopeed kan niks vinden aan elleboog, maar vind de regelmatig opgezwollen gewrichten een beetje raar..

Zit nu aan koffie en een twixje. Vast niet gezond maar wel lekker. Nou nog zien te koken en die was ophangen..

fijn weekend voor iedereen, hopelijk zonder gladheid..
Ja ik voel me ook vrij goed en sterk, eigenlijk is dat best gek maar ik krijg hier ook zelfvertrouwen van. Vandaag de pich gehouden voor de loopbaanadviseur en zij vond hem ook goed. Dus ja ik ga er gewoon voor, wat heb ik te verliezen? Wie weet komt er iets uit! Verder voelt mijn lijf nog steeds goed, soms voel ik dat ik te veel heb gedaan neem dan even rust en daarna is het weer ontspannen, is heel lang geleden! Hopelijk blijft het zo nog even!
Sanne, fijn om te horen zeg, dat je zo goed in je vel zit!

Ik ben ineens een soort van jarig! Man kwam heel lief, met een nieuwe e-reader aan, voor het eerst met hoesje/lampje ook, zodat ik in bed kan lezen als hij slaapt. De oude heeft vorige week de geest gegeven.

Het is alvast voor mijn verjaardag, over een half jaar, maar dan heb ik er nu al plezier van vind hij. Lief he...
Hahahaha, bij jou op het werk het gladst hihihihi! Zal ik die meenemen in de evaluatie van de gladheidsbestrijding? Het was ook hele rare soort staat van bevriezing... overal zaten ijsbloemen op de straat. Dan moet het haast wel ineens snel afgekoeld zijn en ook nog nieuwe koudere lucht zijn aangevoerd en aardig wat wind.

Zit met mijn haar in de verf in bad, man met nr 3 en 4 naar zwemles en nu hoor ik de jongste spoken...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ja, ik dacht wel dat je dat grappig zou vinden

Was inderdaad raar soort glad, want er was wel gestrooid.

Fijn Ambra, nieuwe ereader. Ik zou ook. Iet meer zonder kunnen. Heb nog een reserve in de kadt, een kleine kolve. Kreeg ik gratis bij cursus.

Goed zeg, Sanne!
Later is nu
oeh Suzy, dat klinkt als een niet handige combi, beverfd in bad met een spook-kind!
Ambra, je hebt 'n PB
Gisteren heel verhaal getypt. Druk ik op verzenden en plop, forum er weer uit en reactie weg. Service unavailable krijg ik de laatste tijd wel vaak te zien. Hebben jullie daar ook last van?

Suzy ik hoop dat het goed is afgelopen met je geverfde haar. ( zie je al druipend door de gang lopen, leuk, beelddenker zijn)

Dreamer: hier was het gisteren ook weer spekglad.

Dikke laag ijs op de auto en deur vastgevroren. Moest via passagierskant in auto klauteren. Geen handige combi met autoramen krabben en daarna nog een dag werken. ( had gisteravond echt dubbele pijnstilling nodig)

Maar ik ben er weer vandaag! Zo'n beetje althans.......

Laag tempo maar vandaag denk.

Ambra alvast gefeliciteerd met je verjaardag! En geniet van je e reader!
Sanne, wanneer is je presentatie? Kunnen we voor je duimen. Maar je klinkt zó krachtig nu. Gaat vast lukken!

Carenza, in welk deel van N-H woon jij?

Grote stad?

Beetje benieuwd. Aangezien ik ook in de provincie woon. Maar als je het niet wilt vertellen hoeft het niet hoor.

Fijne zaterdag allemaal met een beheersbare pijn hoop ik.

Liefst géén, maar dat zal wel niet lukken.
Lientje69: iets met kaas :-)
Dat is héél erg in mijn richting Carenza, ik zit iets hoger.

Ben daar wel vaak i.v.m. ziekenhuisbezoek dochter.
Ik PB je even, Lientje69
Carenza, je hebt een berichtje terug
Erg hè Lientje dat krabben van de auto gisteren! Ik was vergeten die folie ervoor te doen dus bij mij zat er ook sneeuw en ijs op maar ik ben niet gaan krabben! Heb de blower aan gezet en gewoon gewacht tot de ruit schoon was! Was jouw tip geloof hè @dreamer? Dan maar te laat, dacht ik, ik ga mezelf niet naar de gort helpen hierdoor...ik bleef ook kalm. Ja heb er wel wat van geleerd na die laatste keer! En ik was niet eens te laat op het werk! Zondag dus niet vergeten dat folie ding er oor te doen!

De presentatie is dinsdag trouwens! Ben erg benieuwd!
Veel teveel sneeuw Sanne, en die dikke laag aangevroren. Als ik dat met de blower had laten ontdooien, was ik denk ik wel een half uur te laat gekomen, zo'n dikke laag was het hier.

Eigen schuld, ik zag dat het sneeuwde en dacht nog, ik moet mijn auto toedekken. Maar had geen zin de kou in te gaan. Tsja, dáár had ik in de ochtend best wel spijt van. Doet me eraan denken dat ik mijn deurrubbers ook nog moet insmeren met vaseline, dat geklauter over de voorstoel naar bestuurderskant is ook niet echt ideaal.

Ik ben ook benieuwd hoe je presentatie gaat, niet te zenuwachtig zijn hoor! Je kunt het best.

Carenza, er is weer een bericht terug. (handig toch dat sinds de komst van het nieuwe forum je niet meer kunt zien dat je pb hebt. )
Ik heb vandaag met dochter gewandeld, heuveltje genomen (is ooit aangelegd hier als skiheuvel, wordt nu gebruikt als fietscrossbaan, met erge sneeuw skiën er nog wel mensen af) en nog een strandje, waar hond helemaal uit zn dak ging. Zo leuk! Hond was ook enorm smerig, dus moest gelijk in bad. Wat hij dan tegenwoordig wel vaker doet is uitglijden in de kamer en een voorpootje verrekken ofzo. Die staat dan opzij. Had hij met kerst ook. Vorig jaar een keer op zondag mee naar de dierenarts, die wat rekte en strekte en hij liep weer. Met kerst hielp vuurwerk buiten, waardoor hij weer heel snel naar binnen wilde het ziet er wel zielig uit. Vindt hij zelf ook.

Afijn, ik heb wat spierpijn nu. maar het was heerlijk buiten. Geen sneeuw!
Later is nu
Hier was het regenachtig. Man heeft buiten deurkozijnen op maat gezaagd, ik een beetje geveegd. Het was koud! En ja de verbouwing is weer begonnen . Hal, toilet en inpandige garage worden aangepakt, het laatste deel in huis en dan is in 5 jaar tijd alles maar dan ook alles gedaan..

Tegels zijn uit toilet geslagen 2 weken terug, nu moet er nog een muurtje uit, nieuw deurkozijn een stukkie verder er weer in, muurtje weer opbouwen. Bij Troostwijk op de veiling hebben we twee verwarmingen buitgemaakt en mooie mozaiektegels voor in toilet, voor een fractie van de prijs. Dan toilet dus renoveren.

De halmuur moet er ook nog uit, en die trekken we dan weer op in de inpandige garage. Dus garage beetje kleiner, hal beetje groter (we hebben ruimte van de hal bij de woonkamer getrokken.). Oude voordeur komt te vervallen, nieuwe deur op de plek van de huidige garage-zijdeur. Nieuwe garage-zijdeur uithakken.

Aan de voorkant van de garage de grote metalen deur er uit (waar de auto erin kon zeg maar) en daar een kozijn met glas. Geen deur meer dus. Hele zaakje goed isoleren, het vriest nu ook in de garage en dat voel je ook in huis! Volgen jullie het nog? Nou ja, lekker klusje dus..

Ik ben altijd de veger, het boodschappenmeisje, de vasthouder en aangever.

En dat is nu niet leuk want koud! Toch willen we niet langer wachten, we verstoken gewoon heel veel extra doordat er zoveel kou binnenkomt via die kant.

tot later..ff Cojones kijken..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven