Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn, kletsend het jaar 2021 in!

13-12-2020 21:25 4284 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
dreamer wijzigde dit bericht op 22-07-2021 11:17
6.73% gewijzigd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Severus_Snape schreef:
26-10-2021 12:59
Jeetje Alcedo klinkt wel heftig hoor. Hopelijk heb je snel baat bij de behandeling.

Besmettingen...ja ik denk dat alle evenementen weer afgeschaft gaan worden. Als ik zie hier in de buurt, afgelopen weken 3 grote evenementen geweest en 3 mega besmettingshaarden. Bij 1 van die evenementen is meer dan de helft van de bezoekers besmet geraakt.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook spannend vind, niet zozeer voor mezelf maar voor de ongeboren kinderen is een moeder die een besmetting doormaakt wel gevaarlijk. Ik heb zelf alles gedaan wat ik kan om me te beschermen, maar moet wel gewoon naar het werk etc.

Dreamer ja dat van die onderzoeken is inderdaad interessant. Ik heb bij de verloskundige ook gevraagd of er bijvoorbeeld onderzoeken lopen naar fibromyalgie en zwangerschap dat ik daar aan zou willen meewerken, maar die kende ze niet. Zou wel interessant zijn want hormonen doen denk ik echt heel veel met een lijf.
Je mag stoppen met lesgeven met 28 weken hè. Als het toch te spannend gaat worden met besmettingen is dat nog een overweging.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Kan de fysio niet aan huis komen?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
27-10-2021 09:10
Je mag stoppen met lesgeven met 28 weken hè. Als het toch te spannend gaat worden met besmettingen is dat nog een overweging.
Klopt maar aangezien je dan niet vervangen wordt en wel geacht wordt op school te zijn en te werken met kleine groepjes heeft dat weinig meerwaarde. Wij werken al met kleine groepjes.
Ik hoop vooral dat de regels in zoverre worden aangepast dat ook gevaccineerden weer thuis moeten blijven wanneer ze in aanraking zijn geweest met een besmet persoon. Dit is nu niet en dat maakt werken voor mij spannend. Verder loop ik in de winkel net zoveel kans als op school dus dat maakt op zich niet uit.
Vandaag 24 weken! Ook al moet ik nog even, toch een soort mijlpaal.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Mijn oudste ligt op de operatietafel. Man en ik zitten in onze hotelkamer. Jongste zit in het huis van oudste. Daar gaan we zo maar mee de stad in.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat het spannend is, Severus. Een zwangerschap is sowieso al spannend. Alles wat extra is, maakt het spannender.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Je bent alweer over de helft severus. En ik zou het ook spannend vinden.

@Dreamer, hoe is het gegaan vandaag?
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
27-10-2021 09:10
Kan de fysio niet aan huis komen?
Ja, dat kan wel, maar hij mag toch niets doen helaas.
Alle reacties Link kopieren
Man moet morgen de hele dag weg voor het werk, dus dat gaat nog een uitdaging worden. Het voelt erg hypocriet om mijn moeder te vragen, maar mijn vangnet is niet zo groot helaas. Morgenochtend is de schoonmaakster er, dus die kan dan wat bijspringen gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Er gebeurt van alles bij jullie dames :hug:

Hier gaat t zn gangetje eigelijk wel, zoals het nu gaat en als ik mezelf maar in acht houd...
Ahum :-D Ik ging eergisteren even 2,5 uur wandelen, ik kon geen pap meer zeggen toen ik thuis kwam, daarna ga ik altijd even op kantoor kijken, maar dat hield binnen 5 minuten weer voor gezien.
De bedrijfsarts belde nog gisteren, die stuurt me het 2e spoor in en belt met een maand of 3 wel weer eens terug over hoe het dan is.
Tja :frusty:
Alle reacties Link kopieren
noglangnietjarig schreef:
28-10-2021 08:10
Er gebeurt van alles bij jullie dames :hug:

Hier gaat t zn gangetje eigelijk wel, zoals het nu gaat en als ik mezelf maar in acht houd...
Ahum :-D Ik ging eergisteren even 2,5 uur wandelen, ik kon geen pap meer zeggen toen ik thuis kwam, daarna ga ik altijd even op kantoor kijken, maar dat hield binnen 5 minuten weer voor gezien.
De bedrijfsarts belde nog gisteren, die stuurt me het 2e spoor in en belt met een maand of 3 wel weer eens terug over hoe het dan is.
Tja :frusty:
Jeetje, wat een wandeling joh!
Merk je resultaat van de tweede blokkade?

De bedrijfsarts heeft wel een relaxte houding zo te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Alcedo schreef:
28-10-2021 08:11
Jeetje, wat een wandeling joh!
Merk je resultaat van de tweede blokkade?

De bedrijfsarts heeft wel een relaxte houding zo te lezen.
Nee nog niet echt, dat begint pas na een maand beter te voelen.
Tja de bedrijfsarts kan verder ook weinig doen aan deze ‘kwaal’.

Net terug van 2 uur wandelen én koud dat het is buiten dorp!!! Door de harde wind, heb gelukkig net warme en fluorescerende rugdekjes voor de hondjes aangeschaft, dat leek best koddig :lol:
Alle reacties Link kopieren
Het is hier best lekker weer eigenlijk.
Niet dat ik nog zin heb om te gaan wandelen ofzo, ik heb een vermoeiende werkdag achter de rug en mijn potje energie voor vandaag is helemaal leeg jammer genoeg.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
noglangnietjarig schreef:
28-10-2021 10:44
Nee nog niet echt, dat begint pas na een maand beter te voelen.
Tja de bedrijfsarts kan verder ook weinig doen aan deze ‘kwaal’.

Net terug van 2 uur wandelen én koud dat het is buiten dorp!!! Door de harde wind, heb gelukkig net warme en fluorescerende rugdekjes voor de hondjes aangeschaft, dat leek best koddig :lol:
Nu snap ik je foto ook beter :proud:
Ik ben toch wat traag van begrip geloof ik :P
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de hele middag geslapen. Ik werd wel helemaal stijf en stram wakker, maar het was wel lekker om even goed te slapen. Ik slaap 's nachts overigens ook goed nu, maar ik kan alleen nog maar op mijn rug slapen.

Het begint wel wat saai te worden. Ik kom de dagen wel door, maar echt bevredigend is het niet zeg maar. Ik ben het patiënt zijn verleerd geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer hoe is het in Londen en hoe is de operatie gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Alcedo schreef:
28-10-2021 20:04
Nu snap ik je foto ook beter :proud:
Ik ben toch wat traag van begrip geloof ik :P
:-D
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik begin me te vervelen. Ik ben een beetje gefrustreerd vandaag. Een baaldagje. De pleisters beginnen ook steeds meer te irriteren. Ik hoop dat man vandaag even een rondje met me wil wandelen, dan ben ik in elk geval weer even buiten geweest.

Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen

Snap ik Alcedo, dat je je verveelt

Even vlug tussendoor:

Operatie ging goed, gelukkig. Londen is tot nu toe leuk (nu regent het, dat is minder) Echt heerlijk om het hele gezin weer even bij elkaar te hebben. Jongste is nu weer op de terugweg. Wij gaan morgen eerst richting vliegveld en overnachten daar nog in een hotel, want we vliegen erg vroeg.

Ondertussen is er ingebroken bij ons thuis, dus dat is flink kut. Gelukkig heeft onze buurvrouw vanalles voor ons geregeld.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Dreamer :O Wat heftig!
Alle reacties Link kopieren
Wat lief van de buurvrouw Dreamer. En wat ongelofelijk waardeloos voor jullie die inbraak.
Wel fijn dat je weer even met het gezin bij elkaar was. :hug:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb veel tekort geslapen. Was vanaf half 3 al klaarwakker. Heb ook keelpijn, denk dat man me aangestoken heeft.
Die heeft zwaar de mannengriep te pakken nl. :proud:

Ik heb vandaag evengoed 2 wassen gedraaid, beide dochters afzonderlijk van elkaar naar de trein gebracht, en de kattenbak en het konijnenhok schoongemaakt. En bij het tuincentrum mezelf getrakteerd op een paar nieuwe planten. Ze waren allemaal overleden of zagen er niet meer uit helaas. Voor iemand die op de tuinbouwschool heeft gezeten heb ik niet bepaald groene vingers ;-D
Nu nog even stofzuigen en dan hou ik het voor gezien. Lichaam protesteert een beetje nl.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Wat lief van de buurvrouw Dreamer, maar verder ongelooflijk klote natuurlijk, zo'n inbraak.

Hoe gaat het vandaag met de mannengriep Lientje?
Alle reacties Link kopieren
Ik zit inmiddels op dag zes na de operatie. Het effect lijkt positief dus ik ben benieuwd wat de verpleegkundige er maandag van vindt. Ik moet sowieso de twee weken volmaken maar ik hoop eigenlijk dat we daar genoeg aan hebben. En dan is het duimen dat de tweede operatie niet te lang uitgesteld wordt.

Het gaat verder best redelijk. Ik heb weinig pijn meer van de operatie, alleen irritante jeuk onder de pleisters. Gisteren even lekker met man buiten gewandeld en gisteravond bezoek gehad van familie. Zometeen komt mijn oma op bezoek. Allemaal fijne afleiding dus.
Alle reacties Link kopieren
Alcedo schreef:
30-10-2021 09:00
Wat lief van de buurvrouw Dreamer, maar verder ongelooflijk klote natuurlijk, zo'n inbraak.

Hoe gaat het vandaag met de mannengriep Lientje?
Nou, inmiddels ben ik ook stevig aangestoken. Maar voor de beeldvorming: man ligt op de bank onder een dekentje en ik zit in de auto om te chauffeuren voor jongste...
Heb voor de zekerheid nog een zelftest gedaan maar die was negatief
Man heeft zowel zelftest als pcr bij GGD gedaan , ook beide negatief. Dus het zal wel een seizoensiets zijn. Ik heb het af en toe ook benauwd, beetje keelpijn en flink hoesten. Maar daar blijft het vooralsnog bij. Voelt niet fijn maar nu ook weer niet zo dat ik doodziek ben ofzo.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk Dreamer! Sterkte!!!
Heb t 1 x meegemaakt tijdens een vakantie, vreselijk!

Hahaha hier ook mannengriep incluis mijzelf, heb al een test gedaan en die was negatief, dus gewoon ‘mannen’griep.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven