Leven met pijn, kletsend het jaar 2021 in!
zondag 13 december 2020 om 21:25
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
dreamer wijzigde dit bericht op 22-07-2021 11:17
6.73% gewijzigd
Later is nu
zondag 3 januari 2021 om 11:24

zondag 3 januari 2021 om 12:40
IK laat mij wel inenten, was ik direct al van plan.
Maar ik begrijp dat het ziekenhuispersoneel, die rechtstreeks in aanraking komen met de Covid ,die worden het eerst geënt.
Dan komen de verpleging ,wijkverpleging, verzorgende aan de buurt.
Maar goed, niks staat in steen geschreven, kan zo veranderd worden.
Want er werd ook gesproken,eerst de kwetsbare ouderen, dan thuis wonende ouderen ,dat is ook al veranderd.
Ik vind het voor de mensen die deze beslissingen moeten nemen ,een bijna onmogelijke keuzes, waar ze voor staan.
Er komen, onherroepelijk meer zieken en doden ,voordat iedereen is geënt.
Lientje, wees voorzichtig, want jouw man valt ook in d risico groepen.
Tv icoon, hoe is het nu met jouw teen, nog steeds dik of kun je een slipper aan,zodat je weer kan lopen.
Maar ik begrijp dat het ziekenhuispersoneel, die rechtstreeks in aanraking komen met de Covid ,die worden het eerst geënt.
Dan komen de verpleging ,wijkverpleging, verzorgende aan de buurt.
Maar goed, niks staat in steen geschreven, kan zo veranderd worden.
Want er werd ook gesproken,eerst de kwetsbare ouderen, dan thuis wonende ouderen ,dat is ook al veranderd.
Ik vind het voor de mensen die deze beslissingen moeten nemen ,een bijna onmogelijke keuzes, waar ze voor staan.
Er komen, onherroepelijk meer zieken en doden ,voordat iedereen is geënt.
Lientje, wees voorzichtig, want jouw man valt ook in d risico groepen.
Tv icoon, hoe is het nu met jouw teen, nog steeds dik of kun je een slipper aan,zodat je weer kan lopen.
zondag 3 januari 2021 om 13:27
Ja dat inenten ben ik ook benieuwd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook spannend vind, een vaccin dat zo snel ontwikkelt is, gaat dat wel goed en wat zijn de gevolgen op lange termijn. Maar ja, als we niet gaan inenten zitten we nog jaren zo en dat vind ik ook geen optie. Als ik aan de beurt ben dus toch maar inenten. Moet ook eerlijk zeggen dat ik het allemaal spannend vind. Ik mag morgen weer aan het werk, gelukkig, onze school mag volledig open. Maar, met al die pubers bij elkaar vind ik het toch wel een ding eerlijk gezegd.
"After all this time?" "Always."
zondag 3 januari 2021 om 13:48
Hemke, niet alleen man zit in de risicogroep. Ook dochter. En wat dacht je van mezelf? Met mijn trombose achtergrond denk ik dat ik zelf nog het meeste risico loop
Ik vind het nu wel wat eng worden, het komt erg dichtbij.
Met besmette collega heb ik nog overdracht gedaan van 10 minuten.
Ik op 1,5 meter afstand mét mondkapje op.
Maar zij had hem langs haar kin bungelen....
Dat valt me helaas ook op. De laksigheid van sommige collega's.
Even samen buiten roken,
Achter de computer kan het mondkapje wel af want er is nu toch niemand in de buurt( Nee, maar er kan wel iemand zo binnenkomen hè )
Oh shit , mondkapje ligt nog bij de computer en ik ben al bij de bewoner, nou , gaat toch maar om 2 minuten, kan wel even zonder.
Of vergeten elke 3 uur een nieuwe op te doen. Dat soort dingen.
Ik zal wel een zeikerd zijn dat ik alles zo serieus neem.
Maar ik wissel elke drie uur en heb hem écht mijn hele dienst op.
Óók als ik in mijn uppie achter de computer zit.

Ik vind het nu wel wat eng worden, het komt erg dichtbij.
Met besmette collega heb ik nog overdracht gedaan van 10 minuten.
Ik op 1,5 meter afstand mét mondkapje op.
Maar zij had hem langs haar kin bungelen....
Dat valt me helaas ook op. De laksigheid van sommige collega's.
Even samen buiten roken,
Achter de computer kan het mondkapje wel af want er is nu toch niemand in de buurt( Nee, maar er kan wel iemand zo binnenkomen hè )
Oh shit , mondkapje ligt nog bij de computer en ik ben al bij de bewoner, nou , gaat toch maar om 2 minuten, kan wel even zonder.
Of vergeten elke 3 uur een nieuwe op te doen. Dat soort dingen.
Ik zal wel een zeikerd zijn dat ik alles zo serieus neem.
Maar ik wissel elke drie uur en heb hem écht mijn hele dienst op.
Óók als ik in mijn uppie achter de computer zit.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

zondag 3 januari 2021 om 13:50
@Puck, het gaat goed. De praktijkondersteunster van de huisarts blijft zijn bloeddruk monitoren, maar dat gebeurde al, en daar blijft het bij. Hij is alleen nog moe, maar zijn lichaam heeft ook wel wat te verduren gehad met een bovendruk die boven de 200 zat.
Sterkte op het werk Lien.
Ik heb wel bijgelezen maar het blijft even niet hangen.
Wij hebben de kerstspullen weer opgeruimd net, dus ik duik zo het bed weer in om bij te komen.
Morgen naar de chirurg voor mijn beknelde zenuw in mijn buik, en morgenmiddag nog een telefonische afspraak met de uroloog. Het gewone leven is weer begonnen...
Wij hebben de kerstspullen weer opgeruimd net, dus ik duik zo het bed weer in om bij te komen.
Morgen naar de chirurg voor mijn beknelde zenuw in mijn buik, en morgenmiddag nog een telefonische afspraak met de uroloog. Het gewone leven is weer begonnen...
zondag 3 januari 2021 om 14:53
Jaaaaaa, gelukkig is het gewone leven weer begonnen, werd al die feestdagen wel zat zeg.
Het wordt nu weer langer licht enz
Vaccineren.... ik wacht er zo lang mogelijk mee. Kk zit niet op nog meer ellende te wachten, sorry als ik hier iemand mee kwets, dat is niet de bedoeling.
Ik heb weer veel opgezocht over mijn aandoening (cervicale stenoses), dat ik een eventuele operatie totaal niet meer zie zitten. Ik ben nog niet 1 tegen gekomen die er beter uit is gekomen, dus ja dat is best een ding.
De fysio zal wel vakantie hebben, niets van gehoord nog.
Fijne zondag dames en beterschap en sterkte
Het wordt nu weer langer licht enz

Vaccineren.... ik wacht er zo lang mogelijk mee. Kk zit niet op nog meer ellende te wachten, sorry als ik hier iemand mee kwets, dat is niet de bedoeling.
Ik heb weer veel opgezocht over mijn aandoening (cervicale stenoses), dat ik een eventuele operatie totaal niet meer zie zitten. Ik ben nog niet 1 tegen gekomen die er beter uit is gekomen, dus ja dat is best een ding.
Fijne zondag dames en beterschap en sterkte

Pieremachochel
zondag 3 januari 2021 om 15:18
Het vaccin is ook niet 100% helemaal nieuw natuurlijk. Het nieuw stukje zit hem vooral in het RNA van dit virus. Voor de rest is het allemaal al ontwikkeld en veel gebruikt vaccinmateriaal.Severus_Snape schreef: ↑03-01-2021 13:27Ja dat inenten ben ik ook benieuwd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook spannend vind, een vaccin dat zo snel ontwikkelt is, gaat dat wel goed en wat zijn de gevolgen op lange termijn. Maar ja, als we niet gaan inenten zitten we nog jaren zo en dat vind ik ook geen optie. Als ik aan de beurt ben dus toch maar inenten. Moet ook eerlijk zeggen dat ik het allemaal spannend vind. Ik mag morgen weer aan het werk, gelukkig, onze school mag volledig open. Maar, met al die pubers bij elkaar vind ik het toch wel een ding eerlijk gezegd.
Ik had bij iemand die een lijstje had neergezet van: dit laat je toch niet in je lijf inenten? Dit lijstje gezet:
ijzer;
fosfor;
kalium
natrium;
mangaan;
chloor;
chroom;
koper;
zink;
jodium;
zilver.
En daarbij:
Dit wil je ook niet in je lichaam toch?!
Het is de chemische samenstelling van een komkommer
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
zondag 3 januari 2021 om 15:20
Is die beknelde zenuw acnes? Ik las van de week een artikel over dat ze daar tegenwoordig die amitriptyline voor voorschrijvenBridge35 schreef: ↑03-01-2021 13:50@Puck, het gaat goed. De praktijkondersteunster van de huisarts blijft zijn bloeddruk monitoren, maar dat gebeurde al, en daar blijft het bij. Hij is alleen nog moe, maar zijn lichaam heeft ook wel wat te verduren gehad met een bovendruk die boven de 200 zat.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
zondag 3 januari 2021 om 16:23
Toch niet je man he?

Ik verbaas me vooral over het feit dat mensen die zich niet willen laten inenten in veel gevallen dezelfde zijn als de mensen die boos zijn over maatregelen als het sluiten van de horeca. (en op Rutte en de wereld in z'n algemeen)
Later is nu

zondag 3 januari 2021 om 16:27
Dat vreesde ik ook al.

zondag 3 januari 2021 om 16:31
Kom je wel in aanmerking voor een operatie dan? Is er sprake van myelopathie? Mijn stenose komt niet in aanmerking, maar goed, dat zegt niet zoveel natuurlijk.noglangnietjarig schreef: ↑03-01-2021 14:53Jaaaaaa, gelukkig is het gewone leven weer begonnen, werd al die feestdagen wel zat zeg.
Het wordt nu weer langer licht enz![]()
Fijne zondag dames en beterschap en sterkte![]()
![]()
![]()

zondag 3 januari 2021 om 16:32
ACNES inderdaad. Bevestigd middels een proefblokkade. Ik vermoed dat hij morgen een definitieve blokkade wil geven. Hetzelfde principe als bij een blokkade in de rug, maar dan zonder röntgendoorlichting en zo.

zondag 3 januari 2021 om 16:44
Ik ben ook heel blij dat man en ik hetzelfde in deze hele coronasituatie zitten. Het lijkt me echt lastig om met een ontkenner in huis te wonen. Nou leest man sowieso weinig sociale media, dus hij is zo'n schaap dat vertrouwt op de mainstreammedia
Maar goed, ik dus ook, ondanks uitgebreide sociale media.

Later is nu
zondag 3 januari 2021 om 16:51
Severus_Snape schreef: ↑03-01-2021 13:27Ja dat inenten ben ik ook benieuwd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook spannend vind, een vaccin dat zo snel ontwikkelt is, gaat dat wel goed en wat zijn de gevolgen op lange termijn. Maar ja, als we niet gaan inenten zitten we nog jaren zo en dat vind ik ook geen optie. Als ik aan de beurt ben dus toch maar inenten. Moet ook eerlijk zeggen dat ik het allemaal spannend vind. Ik mag morgen weer aan het werk, gelukkig, onze school mag volledig open. Maar, met al die pubers bij elkaar vind ik het toch wel een ding eerlijk gezegd.
Severus ik vind het ook echt niet gek dat mensen bang zijn voor de lange termijn gevolgen. Het grootste deel is zoals Suzy zegt inderdaad een bestaand vaccin, maar er zit toch weer net een ander stukje in.
Ik laat mij zeker inenten, maar vraag me ergens toch af wat de gevolgen zijn over 30 jaar. Als ik nu 60 geweest was, had ik er niet eens over nagedacht.
Lijkt mij ook eng op zo een school te werken. Niet alle pubers zijn even nauw met de maatregelen, dat zie je op straat wel.
Hopelijk mag ik de komende tijd nog gewoon thuiswerken.
zondag 3 januari 2021 om 17:07
Toen de neuroloog belde met de uitslag vd mri werd er gezegd: stenoses op c6 aan beide zijden vd nek en het is operabel. Kom ik bij de neurochirurg, wordt er gezegd: ik hoef helemaal geen pijn links te hebben want ik heb rechts ook geen pijn terwijl daar die stenoses ook zitten. Eerst een pijnblokkade en als dat niet werkt wil hij wel opereren. Ook gezien de kosten die het allemaal met zich meebrengt...(letterijk zijn woorden).
Ik had er echt geen rekening mee gehouden dat de behandeling deze wending zou krijgen en moest dat thuis wel even verwerken.
Dus ja, hij neemt er de tijd voor, mooi ik heb ook tijd om alle info te verzamelen.
Pieremachochel

zondag 3 januari 2021 om 17:15
O jeetje, wat bijzonder.noglangnietjarig schreef: ↑03-01-2021 17:07Toen de neuroloog belde met de uitslag vd mri werd er gezegd: stenoses op c6 aan beide zijden vd nek en het is operabel. Kom ik bij de neurochirurg, wordt er gezegd: ik hoef helemaal geen pijn links te hebben want ik heb rechts ook geen pijn terwijl daar die stenoses ook zitten. Eerst een pijnblokkade en als dat niet werkt wil hij wel opereren. Ook gezien de kosten die het allemaal met zich meebrengt...(letterijk zijn woorden).
Ik had er echt geen rekening mee gehouden dat de behandeling deze wending zou krijgen en moest dat thuis wel even verwerken.
Dus ja, hij neemt er de tijd voor, mooi ik heb ook tijd om alle info te verzamelen.
Ik app je even over de rest.
zondag 3 januari 2021 om 17:41
Hoe raad je het zo...
Hij heeft zich een keer voor de gewone griep laten inenten en kwakkelde toen het hele jaar. Schuld van de griepprik volgens hem
Dus die wil nu niet. We hebben er flink discussies over
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
zondag 3 januari 2021 om 17:44
zondag 3 januari 2021 om 19:01
De meeste pubers houden zich op school wel aan de daar geldende maatregelen. Misschien dat er 1 op de 50 wat meer moeite heeft maar dan zijn er 49 die dat wel gewoon netjes doet.Nankurunaisa schreef: ↑03-01-2021 16:51Severus ik vind het ook echt niet gek dat mensen bang zijn voor de lange termijn gevolgen. Het grootste deel is zoals Suzy zegt inderdaad een bestaand vaccin, maar er zit toch weer net een ander stukje in.
Ik laat mij zeker inenten, maar vraag me ergens toch af wat de gevolgen zijn over 30 jaar. Als ik nu 60 geweest was, had ik er niet eens over nagedacht.
Lijkt mij ook eng op zo een school te werken. Niet alle pubers zijn even nauw met de maatregelen, dat zie je op straat wel.
Hopelijk mag ik de komende tijd nog gewoon thuiswerken.
Het is ook gek voor een puber, op school mogen ze naast elkaar zitten en knuffelen en zodra ze het gebouw uit zijn moeten ze ineens 1,5m afstand houden, behalve bij sport