Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn, kletsend het jaar 2021 in!

13-12-2020 21:25 4284 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
dreamer wijzigde dit bericht op 22-07-2021 11:17
6.73% gewijzigd
Later is nu
Ik ben net teruggefloten door man. :O
Ik probeer diensten in te vullen omdat er zoveel zieken zijn. Zegt hij: denk je er een beetje om dat je niet teveel doet? Want school begint weer en je werkt al best veel...
Heb ik hem nog nóóit horen zeggen. :O
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Kohaku en Moyrrie :hug:
lientje69 schreef:
02-01-2021 17:55
Ik probeer diensten in te vullen omdat er zoveel zieken zijn. Zegt hij: denk je er een beetje om dat je niet teveel doet? Want school begint weer en je werkt al best veel...
De wonderen zijn de wereld nog niet uit
lientje69 schreef:
Wauw!
Je man begint wat inzicht te krijgen 😬. Alleen is het nu natuurlijk net even weer een andere situatie 😬
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
-Puck schreef:
01-01-2021 19:45
Wat fijn dat je zo’n goede keuze hebt gemaakt! Wanneer krijgen jullie de sleutel?
Is huidige huis al verkocht?
Pas in september de sleutel. En het huis van vriend komt binnen nu en 2 weken op funda, maar hebben nu al 4 geïnteresseerden.
"After all this time?" "Always."
Kohaku, ik vind het een goede vraag van Lientje of jouw ouders therapie krijgen hoe met deze situatie om te gaan. Het lijkt mij namelijk echt niet de bedoeling dat jij je alleen maar rotter voelt. Dikke knuffel voor jou!

Lientje ik ben verbaast naar jouw man toe. Nou dat is heel wat zeg : )
lientje69 schreef:
Heel verstandig!
@Kohaku, heel lastig. Fijn dat je bij de begeleiding terecht kunt. :hug:
Het rustig aan doen is hier niet echt gelukt. Dom, maar het zit er zo ingebakken om dingen even te doen omdat het anders maar blijft liggen.
Waarom kan ik nog steeds geen "nee" zeggen
Da's wel een goede om aan te geven maandag denk ik, dan zie ik behandelaar weer.
Begeleiding is heel erg lief voor me, is anders ook wel zo, maar nu wat extra.

Ga mijn matras op de grond leggen om veiliger voor mijn gevoel, te kunnen slapen vannacht.
Hopelijk blijven de herbelevingen een beetje weg van me.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
HarleyQuin schreef:
02-01-2021 20:07
Waarom kan ik nog steeds geen "nee" zeggen
Ouders?
Of zussen?
lientje69 schreef:
02-01-2021 20:32
Ouders?
Of zussen?
Opticien. Over mijn diabetes of dat stabiel is. En ik kan beter een compleet nieuwe bril nemen ivm eventuele vergoeding via zorgverzekeraar.
Kohaku, ik denk dat het inderdaad goed is dat je ouders ook hulp krijgen. Wat rot dat ze zo naar jou reageren :hug:

Wat goed dat man ziet dat je teveel wilt gaan doen, Lientje!
Later is nu
HarleyQuin schreef:
02-01-2021 20:40
Opticien. Over mijn diabetes of dat stabiel is. En ik kan beter een compleet nieuwe bril nemen ivm eventuele vergoeding via zorgverzekeraar.
In welk opzicht bedoel je dan mee zeggen? Op de vraag of je diabetes stabiel is?
Waarom is dat moeilijk voor je?
lientje69 schreef:
02-01-2021 20:46
In welk opzicht bedoel je dan mee zeggen? Op de vraag of je diabetes stabiel is?
Waarom is dat moeilijk voor je?
Over mijn diabetes was ik eerlijk en heb gezegt niet zoals het moet, heb ook verteld van mijn moeders beroerte.
Maar het is meer over de bril.
Zodoende dat ik een 2e oogmeting krijg. Nu moet ik zorgen dat ik in 1 week tijd, tot donderdag mijn diabetes stabiel krijgen. Dat lukt never nooit.
Dan bel je op van de week en zeg je dat je het niet goed stabiel krijgt.
Bellen is dan misschien makkelijker.
En qua bril, hoe is je oude montuur? Is die nog goed? Misschien is het dan voordeliger daar nieuwe glazen in te laten zetten?
Dat kan je best zeggen hoor. Gewoon voor jezelf op proberen te komen, een ander doet het helaas niet.
Even een snelle krabbel hier - Gisteren voordat ik weg zou gaan stootte ik hard met mijn kleine teen tegen een tafel dus dat ging niet meer door. Hoe dat gebeurde? Ik vraag me dat vaak af omdat ik hoop hieruit te leren. Ik was druk bezig en het eind was in zicht, dus gehaast sta ik op (gewoonlijk loop ik rond op sokken omdat ik geen schoenen verdraag), in mijn gedachten was ik al op de plaats van bestemming maar ik was vergeten dat er tussen mij en mijn doel een tafel stond met brede vierkante blokpoten.

Zo'n scherpe hoek hebben die poten en bammm mijn kleine teen en de teen ernaast gingen eraan. Behalve dat je het eerste moment niks kan doen van de pijn was de eerste gedachte: "zucht ik kan niet weg en hoe lang duurt dit?" Vroeger een dag of vijf maar de laatste keer (maart of april) heb ik weken niet meer buiten kunnen lopen. Onzekerheid is bij mij de ergste pijn.

's Avonds ontstak het en zwol op; rood en glanzend. Vanmorgen was ik het vergeten maar toen ik het aanraakte om me aan te kleden wist ik het weer.

Ik ben zittend bezig om de kerstboom weg te bergen - ik kieper hem om en zo lukt het, verrassend makkelijk, om alles eruit te trekken. :proud:

Ik lach wel maar ik ben niet vrolijk. Wekt altijd misverstanden maar hier is geen verwerken aan. Hoe doen anderen dat toch?
Dan moet het maar zoals het kan
Goedemorgen,

@ Kohaku, wat ontzettend kut dat je ouders zo reageerde, snap dat ze erg geschrokken zijn, maar snap hun reactie totaal niet. :hug:
Wat fijn dat de begeleiding wel ziet wat je nodig hebt. Hoop dat je vannacht goed hebt kunnen slapen. :hug:

@ Harley, wat een gedoe met de opticien. Wat Lientje zegt misschien even bellen.

@ Lientje, spannend nu het op je werk zo dichtbij komt. Jij hoort wel bij de groep die als eerste wordt ingeënt toch?

@ Bridge, hoe gaat het met je vader?

@ Severus, je hebt iets om naar uit te kijken :) . Spannend de verkoop van vriend zijn huis, succes!

@ Nanku, Moyrrie en Icoon :hug:
Goedemorgen :sun:

Oei TV-icoon, je teentje stoten en dan de volgende dag nog zo'n pijn. Dat is niet best. De manier waarop het gebeurde is erg herkenbaar. Bij mij is het vaak ons bed, die toch ook al een tijdje op dezelfde plek staat en amper verschuift.
Een boom zet ik niet meer op, hoef ik 'm ook niet op te ruimen :proud:

HarleyQ, als je je diabetes niet stabiel krijgt, is een aantal keer meten misschien nodig, omdat ze een soort 'gemiddelde' zoeken ofzo. Heel vervelend voor jou, maar dat is niet goed zien ook.

Ik kwam erachter dat m'n eerste werkdag begint met een vergadering, waarvoor ik nog stukken moet lezen (die kwamen in mijn vakantie binnen) dus ik weet wat IK vandaag moet doen. Dat en even naar m'n moeder.
Later is nu
Wat rot tv- icoon. Hopelijk herstelt het een beetje snel.

Op je vraag hoe anderen dat dan doen kan ik geen antwoord geven omdat je vraag iets specifieker moet.
Bedoel je het verwerken of het misverstanden wekken?
Ik denk het eerste.
In dat geval , dat blijft lastig. Dingen die niet kunnen en je toch graag wilt.
Soms doe ik het met pijn, dan weegt het doen van iets daar toch tegenop.
Gat het echt niet, dan is het slikken. Uithuilen. En je focussen op de dingen die wél nog kunnen. En ik blijf altijd hopen dat ik dat ding dan morgen, volgende week of volgende maand wel kan.
Niet echt slim dat laatste maar we blijven mensen hè .
Puck , ik zat bij de eerste groep ja.
Maar dat is nu omgegooid, ze gaan het ziekenhuispersoneel éérst doen.
Dus nu weet ik het even niet. Zou in de komende week de opriep krijgen om een afspraak te maken.

Inmiddels krijgen we steeds meer berichten van positieve collega's binnen. Dit gaat hard fout zo...
Blijven jullie niet gewoon vanaf de 8e ingeënt worden maar beginnen ze een week eerder voor ziekenhuispersoneel op de cruciale afdelingen? (Het gaat ook niet om al het ziekenhuispersoneel).

Ik vind het persoonlijk ook gek dat leraren nergens voorkomen als groep, in een later stadium dan uiteraard.

En al die commentaren van mensen die zich echt niet in gaan laten enten. “Ben toch geen experiment?!” “Ben gekkie henkie niet” “ we zijn overgeleverd aan de overheid” walgelijk.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik dacht ook dat het ziekenhuispersoneel van de cruciale afdelingen erbij was gekomen en dat verpleeghuispersoneel nog steeds in de eerste groep zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven