Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn, kletsend het jaar 2021 in!

13-12-2020 21:25 4284 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
dreamer wijzigde dit bericht op 22-07-2021 11:17
6.73% gewijzigd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben zo overleg over hoe nu verder. Als leerlingbegeleider kan het zijn dat we toch wat leerlingen op school gaan begeleiden. Maar in tegenstrijdigheid gooit de directeur er ineens een mail in dat de school helemaal dicht gaat terwijl Rutte zei dat scholen voor leerlingen die dat echt nodig hebben nog wel open mogen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen :sun:

Bij ons stond er gisteren een rij voor de Primera en de Etos, maar voor die laatste niet echt lang. Er mogen gewoon maar een paar mensen binnen, dus is het al snel 'druk'.

Severus, gelukkig heb je ook 2 weken vakantie tussendoor :hug:

Mijn man en ik merken het ook hoor, meer pijn door thuiswerken, doordat je meer zit. Man heeft daarvoor z'n afspraken zo aangepast, dat hij tussendoor kan wandelen.

Wij kunnen gelukkig nog wel naar m'n moeder met kerst :hello:

Fijne dag iedereen
Later is nu
Goedemorgen,

Man belandde gisteren ook per ongeluk in de drukte bij de Action. Ik vraag me dan af of al die mensen opeens vrij nemen om nog even snel te gaan hamsteren :P

Gisteravond ook migraine gekregen, maar dat zal wel van de spanning gekomen zijn. Nog even met man nagepraat maar die is er heel duidelijk over en begrijpt eigenlijk niet dat ik zo aan het twijfelen gebracht ben. Nu proberen los te laten en wachten op de oproep van het ziekenhuis. En dan maar hopen dat ze onbevooroordeeld zijn en er met een nieuwe en open blik in gaan.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je man zo duidelijk is hierin, Bridge. Ik snap je twijfel wel, denk ik. Na al dat gedoe ga je toch bijna denken dat gek bent.
Later is nu
Dreamer schreef:
15-12-2020 09:10
Wat fijn dat je man zo duidelijk is hierin, Bridge. Ik snap je twijfel wel, denk ik. Na al dat gedoe ga je toch bijna denken dat gek bent.
Nou, dat denk ik dan weer niet :P
Maar ik heb ook het component waar de neuroloog nu mee komt, altijd al meegenomen in mijn behandelingen en ook altijd al aangepakt en getracht te voorkomen. Daarom klopt het plaatje wat ze nu schetst gewoon niet en geeft ze onjuiste informatie door die zij baseert op aannames.

Wat de bedoeling was na de laatste opname, toen haar collega alle puzzelstukjes op zijn plek had gelegd, was dat mijn eigen neuroloog de regie zou houden over de behandelingen. In plaats daarvan is ze nieuwe onderzoeken gaan doen en heeft ze verder niks gedaan. Ze kan niet beargumenteren waarom ze het niet eens is met haar collega en ze kan ook niet onderbouwen waarom ze een hele andere kant op denkt dan het meest logische.
Alle reacties Link kopieren
Ze blijft op zoek naar de zebra, zeg maar..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Gaaaaap, ohnee goedemorgen!
Was om 4 uur al aan de administratie, nu in mn luie stoel zodat de meeste pijn er weer uit kan trekken.
2 Hondjes op schoot.... gezellig.
Dreamer schreef:
15-12-2020 09:17
Ze blijft op zoek naar de zebra, zeg maar..
Inderdaad, ondanks dat het beest er toch echt uitziet als een paard, loopt als een paard en klinkt als een paard.
noglangnietjarig schreef:
15-12-2020 09:29
Gaaaaap, ohnee goedemorgen!
Was om 4 uur al aan de administratie, nu in mn luie stoel zodat de meeste pijn er weer uit kan trekken.
2 Hondjes op schoot.... gezellig.
Zo, jij was er vroeg uit zeg. Ik was wel wakker om die tijd maar ben tegen vijf uur toch weer in slaap gevallen.
Net een telefoontje van mijn fysiotherapeut, revalidatie kan voorlopig niet doorgaan. De individuele consulten blijven wel doorgaan gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Pfff lees net dat de scholen dicht zijn om zo te zorgen dat ouders wel thuis gaan werken (Heeft De Jonge gezegd gisteren).

Er is nog veel onduidelijk. Onze kwetsbare leerlingen mogen wel naar school, examenklassen ook, praktijklessen ook maar wat voor praktijklessen dat zijn is wat onduidelijk. Vanmiddag weer vergadering, momenteel is er overleg met alle schooldirecteuren van de VO scholen in de stad, ze willen zoveel mogelijk een lijn trekken.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk bij een onderdeel van het bedrijf waar men doorwerkt op de werkplek. (noodzakelijk) Er wordt dan ook raar gekeken als ik toch naar huis ga. Vind ik best lastig. Hoe vaak ik de afgelopen weken niet hoorde "oh, ben je weer lekker vrij?"
eh.. nee dus.

En doordat ze zoveel samenwerken, zie ik ook dat ze steeds makkelijker doen over afstand houden. Ben dus blij dat ik thuis kán werken.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nog niet veel duidelijk voor scholen want de VO-raad vergadert morgen pas 🤪

Nou ja, onze leerlingen krijgen een aantal opdrachten voor twee dagen en vrijdag sowieso niets.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
HarleyQuin: bedankt voor je mooie kaart!

Ik heb ook weer vreselijke last van migraine, drie dagen op rij nu. En zo misselijk de hele tijd.
Cesium, bedankt voor je kaart

Liefs Harley
Alle reacties Link kopieren
HarleyQuin, ook hier bedankt voor je kaart :)
Later is nu
Dreamer schreef:
15-12-2020 17:06
HarleyQuin, ook hier bedankt voor je kaart :)
Gewoon Harley is goed
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
15-12-2020 14:43
Nog niet veel duidelijk voor scholen want de VO-raad vergadert morgen pas 🤪

Nou ja, onze leerlingen krijgen een aantal opdrachten voor twee dagen en vrijdag sowieso niets.
Hier ook nog veel onduidelijkheid. Speciaal onderwijs dus kan zomaar dat we toch open mogen blijven. Voor de komende 3 dagen in elk geval online lessen en rooster, daarna zien we wel weer.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Mijn stiefkinderen hebben helemaal niets tot de vakantie. Vind ik ook weer wat gek, maar goed.

Mijn eigen kids gewoon met Snappet en mijn brugklasser die heeft sowieso alles online, alleen dan nu de instructies niet live op school.

Kan ik mooi even meekijken naar een wiskundeles van haar.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Is Fladderak hier al geweest? Ik heb je in elk geval een pb gestuurd. Nanku, jou ook :-]
Later is nu
Ik heb meer zenuwpijn in mijn bil en been en ook meer zenuwpijn vandaag. Soms word ik er echt een beetje moedeloos van.
Gelukkig ging het telefoontje met het UWV goed, die vrouw schrok een beetje van mijn toestand.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het nog korter. HQ bedankt voor je kaart. En Cesium ook bedankt!
Ik moet nog beginnen met schrijven.

Vandaag de kerstpakketten voor man gemaakt, 1,5 uur in de Sligro geweest. Goed geslaagd al zeg ik het zelf.

Daarna naar moeder en daar in de tuin gesnoeid. Vuilniszak vol voor de kerststukjes voor mijn bewoners morgen.
Toen snel naar huis, kerstpakketten klaargemaakt, huishouden gedaan, dochter opgehaald, eten gekookt en zo verder. Dag was zo weer om.
En dan heb ik nog niet eens wat aan mijn huiswerk gedaan.
Ik heb gewoon tijd tekort.

Vond het trouwens voor een totale lockdown gierend druk langs de weg vandaag. Maarja, ik reed er zelf ook.
lientje69 wijzigde dit bericht op 15-12-2020 21:23
0.30% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gewoon een 7,7 voor m’n wiskunde examen! Eerste echte punt in de pocket. Als het oefenen en frustratie iet voor niets geweest.
"After all this time?" "Always."
Severus_Snape schreef:
15-12-2020 21:16
Ik heb gewoon een 7,7 voor m’n wiskunde examen! Eerste echte punt in de pocket. Als het oefenen en frustratie iet voor niets geweest.
Wat goed!
Alle reacties Link kopieren
Severus_Snape schreef:
15-12-2020 21:16
Ik heb gewoon een 7,7 voor m’n wiskunde examen! Eerste echte punt in de pocket. Als het oefenen en frustratie iet voor niets geweest.
Echt onwijs goed zeg Severus!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven