Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn, kletsend het jaar 2021 in!

13-12-2020 21:25 4284 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
dreamer wijzigde dit bericht op 22-07-2021 11:17
6.73% gewijzigd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Severus_Snape schreef:
15-12-2020 21:16
Ik heb gewoon een 7,7 voor m’n wiskunde examen! Eerste echte punt in de pocket. Als het oefenen en frustratie iet voor niets geweest.
Goed zeg!
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Severus_Snape schreef:
15-12-2020 21:16
Ik heb gewoon een 7,7 voor m’n wiskunde examen! Eerste echte punt in de pocket. Als het oefenen en frustratie iet voor niets geweest.

Wat goed :cheer2:
Wat een enorme opkikker zeker?
Later is nu
Gvd, net een verkeerde beweging gemaakt waardoor het in mijn rug schoot. Helse pijn nu. Misschien even HAP bellen
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het vanmorgen al wat rustiger in en om onze wijk, Lientje. Morgen ga ik naar m'n moeder, ben benieuwd hoe het op de weg is. Laatste tijd was het echt heel druk, vond ik, maar wat je zegt, ik reed er ook, dus sja.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oh bah, Harley. Kunnen die wat doen denk je? Of is eerst gewoon rustig ontspannen liggen ook een optie?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Lientje weer een behoorlijke dag achter de rug dus!

Severus goed bezig! Wiskunde brr..
Alle reacties Link kopieren
Severus_Snape schreef:
15-12-2020 21:16
Ik heb gewoon een 7,7 voor m’n wiskunde examen! Eerste echte punt in de pocket. Als het oefenen en frustratie iet voor niets geweest.
Wat goed! Proficiat!
Alle reacties Link kopieren
HarleyQuin schreef:
15-12-2020 21:57
Gvd, net een verkeerde beweging gemaakt waardoor het in mijn rug schoot. Helse pijn nu. Misschien even HAP bellen
Ow vreselijk, sterkte!!!
hoi!

Vingers die zonder aanleiding opzwellen, rood worden, jeuken, tintelen en o zo veel pijn doen. Ringen die ik altijd makkelijk van mijn vingers krijg, krijg ik er met geen mogelijkheid van af. :-( Word er echt niet goed van...
Alle reacties Link kopieren
HQ heb je de HAP nog gebeld? Zit deze een beetje in de buurt bij je?

Dotje , is dit spontaan zo of heb je dit vaker gehad? Klinkt niet goed.
Als ik jou was zou ik ook even een afspraak bij de huisarts maken.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, veel plezier bij je moeder.
Ik heb net dochter naar haar werk gebracht, het zit hier potdicht van de mist.
Straks richting werk maar eerst nog even de krant lezen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
dotje39 schreef:
16-12-2020 02:46
hoi!

Vingers die zonder aanleiding opzwellen, rood worden, jeuken, tintelen en o zo veel pijn doen. Ringen die ik altijd makkelijk van mijn vingers krijg, krijg ik er met geen mogelijkheid van af. :-( Word er echt niet goed van...
Dat klinkt niet echt goed lijkt me.
lientje69 schreef:
16-12-2020 07:36
Dreamer, veel plezier bij je moeder.
Ik heb net dochter naar haar werk gebracht, het zit hier potdicht van de mist.
Straks richting werk maar eerst nog even de krant lezen.
Succes op werk vandaag!
Ik moet zo naar de fysiotherapeut en heb verder geen spannende dingen vandaag. Lekker rustig.
Alle reacties Link kopieren
Oei Dotje, dat klinkt niet fijn. Winterhanden? Of echt in de gewrichten?

Vriend dacht dat mijn schouder zijn kussentje was (hij slaapt met een kussen in zijn arm omdat ie bang is dat anders zijn schouder uit de kom gaat). Dus die greep ie vannacht heel hard vast. Ik schrok zo dat het in mijn rug schoot en ik daarvan echt kotsmisselijk werd. Gelukkig inmiddels weer wat beter 😅.

Straks naar het zh voor gesprek met de psych van de onco-afdeling. Geen idee Hoe lang dat duurt eigenlijk. Onderweg even stiefkids bij hun moeder afzetten. Vriend werkt in de media en valt ook onder cruciaal beroep dus dan kan hij vandaag nog even werken, er moeten reclames van de overheid ingezet worden en andere weer verwijderd enz. (sowieso zijn zijn kids op woensdag bij moeder).

Nu eerst maar even douchen, dat was dan weer een voordeel dat we niet op tijd bij school hoeven te zijn.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen :sun:

Bedankt Lientje. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik bij mijn moeder ga doen. Ik hoop dat het weer mooi genoeg is voor een korte boswandeling. Als het maar droog is. Misschien kan ik de legpuzzel meenemen, die we kregen als cadeau.
Vroeger vond m'n moeder dat leuk. Tegenwoordig wat minder.
(moet ik wel ook m'n leesbril meenemen :geek: )

Dotje heb je dat vaker? Klinkt als iets waar je de dokter voor moet bellen!

Sterkte iedereen vandaag :redrose:

(man heeft overleg en er praten allemaal kinderen doorheen, zo grappig :hihi: )
Later is nu
Sterkte Suzy!
Ik werd er zojuist op aangesproken dat ik op een invalidenparkeerplaats parkeerde. De beste man wilde niet geloven dat ik een vergunning heb :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Bridge35 schreef:
16-12-2020 09:57
Ik werd er zojuist op aangesproken dat ik op een invalidenparkeerplaats parkeerde. De beste man wilde niet geloven dat ik een vergunning heb :facepalm:
Herkenbaar! Dit overkomt mij al 17 jaar. Je zult een standaard zinnetje paraat moeten hebben, er zijn veel mensen die je er op aan zullen spreken.
ambra schreef:
16-12-2020 10:22
Herkenbaar! Dit overkomt mij al 17 jaar. Je zult een standaard zinnetje paraat moeten hebben, er zijn veel mensen die je er op aan zullen spreken.
Voortaan toch maar weer voor elk klein stukje een kruk meenemen, ook al vindt mijn arm dat niet leuk. Dan heb ik tenminste iets zichtbaars.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor de felicitaties. Dreamer het is inderdaad een opkikker zo in deze periode. 1/3 deel van het vak al afgerond. Verder vandaag begonnen met het thuisonderwijs. Alle leerlingen waren zowaar om 9.00 aanwezig in de call dus dat is een vooruitgang sinds de vorige keer.
Ik ga zo nog even poetsen en dan voor het eerst in lange tijd maar weer hardlopen. Ze hadden toch gelijk bij de revalidatie, rust roest, voel het aan mijn lijf en aangezien we weer gaan thuiswerken toch maar weer oppakken. Hopelijk doet het ook wat voor mijn gewicht want ben weer aangekomen helaas. Ga nu nog niet heel streng lijnen met kerst in aantocht, maar wel weer wat opletten en in januari maar weer er tegenaan.

Suzy succes bij de psych.

Dreamer veel plezier bij je moeder.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Bridge35 schreef:
16-12-2020 09:57
Ik werd er zojuist op aangesproken dat ik op een invalidenparkeerplaats parkeerde. De beste man wilde niet geloven dat ik een vergunning heb :facepalm:
Hu? Je hebt toch gewoon zo’n herkenningsding op de auto?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Psych gaat aangeven dat er geen bezwaren zijn tov een evt operatie. Ze vond dat ik overal al goed over nagedacht had en ze snapte heel erg goed dat en duidelijk en een zeer valide argument dat ik met mijn lijf ook geen chemopolonaise zou moeten willen. Zeker omdat zo’n traject door veel mensen onderschat wordt en omdat zoiets voor mij een nekslag zou kunnen zijn qua nog dingen kunnen omdat ik al flink beperkt ben. Nu is het uiteraard helemaal niet gezegd dat ik überhaupt kanker zou krijgen maar de kans is groot. Er is altijd een kans dat ik mazzel heb en het überhaupt niet krijg.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Bridge35 schreef:
16-12-2020 10:42
Voortaan toch maar weer voor elk klein stukje een kruk meenemen, ook al vindt mijn arm dat niet leuk. Dan heb ik tenminste iets zichtbaars.
Nee hoor, niet doen. Je hoeft niemand verantwoording af te leggen. Je zult daar echt een Tefal rug voor moeten kweken, vriendelijk / venijnig iets terug zeggen ( afhankelijk van je stemming) en doorlopen. Ik heb jaren geknokt, ook tegen gasten die zonder kaart daar gaan staan. Nu denk ik , jammer, ik hoop dat je een bon krijgt. Boa's en politie zijn gelukkig erg gefocust op fout- parkeerders.
suzyqfive schreef:
16-12-2020 12:45
Hu? Je hebt toch gewoon zo’n herkenningsding op de auto?
Klopt, maar ik parkeer altijd achteruit in en daardoor had hij de kaart niet gezien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven