Gezondheid alle pijlers

leven met pijn: wie praat er mee?

24-04-2008 12:05 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
He hallo,

IK heb endometriose en daardoor zo goed als dagelijks pijn. Deze pijn beïnvloed mijn dagelijks gebeuren. Niet dat de pijn mijn leven beheerst (of zou moeten beheersen), maar het is er wel. Door de pijn heb ik minder energie, waardoor ik minder kan, of dingen zelfs moet laten. Tevens zit ik momenteel in de ziektewet.

Nu ben ik bezig mijn leven weer vorm te geven. Wat kan ik wel, wat kan ik niet? Waar liggen de grenzen? Hoe deel ik mijn tijd in? Hoe zorg ik dat ik niet zoveel beweeg dat mijn pijn toe neemt, maar ook niet zo weinig dat ik in een spiraal naar beneden kom?

Ik merk dat ik het best moeilijk vind soms om de balans te vinden. Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die hier mee kampen, en die samen met mij op een constructieve wijze hier willen schrijven over het wel en wee van het aanpassen aan een leven met pijn (of vermoeidheid: ook dan moet je je leven aanpassen natuurlijk). Elkaar tips geven, harten onder riemen, soms een schop onder de kont, dat soort dingen!
Evidenza, speciaal op mijn werk even ingelogd hiervoor (zit in mijn pauze te lezen namelijk) vanavond zal ik uitgebreider reageren op jouw verhaal. Hebben ze al aan de spierspanning gedacht? Mijn man heeft dat ooit eens gehad en dat leverde aan blaasontsteking gelijkende klachten op. Ik roep ook maar wat hoor, ze zullen ondertussen vanalles getest hebben neem ik aan.

Ow Roque, ik wil vandaag er gewoon bij doen hoor, dan heb ik de afspraak niet helder in mijn hoofd zitten

Leo, mail ontvangen en mail terug!
Ik moet ook steeds aan Roos denken! Weet iemand hoe laat enzo?

Evidenza, welkom bij het gammele clubje.

Je vroeg om tips; een totaal andere hoek, ben je getest op diabetes? Heel veel plassen plus hardnekkige blaasontstekingen zijn typisch diabetes verschijnselen.

Dat was het eerste waaraan ik moest denken, bij mij in de familie komt veel diabetes voor en ook de blaasproblemen zijn herkenbaar.

In ieder geval fijn dat je vanmiddag nog in het ziekenhuis terecht kunt!

Roque heel veel succes!!
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Mik, ik heb het net gevraagd aan de uroloog en hij vond dat niet bij mijn klachten passen. Maar bedankt voor het meedenken, echt alles is welkom. Jasmine, daar hebben ze inderdaad op geprikt en dat was het niet. Blaasontsteking en urineweginfecties zijn het ( helaas) ook niet.

Net dus een echo gehad en alles zag er goed uit. Maar ik heb goed over kunnen brengen dat ik het echt niet meer trek. Volgende week donderdag heb ik weer een afspraak voor nogmaals een cystoscopie, en in tussentijd moet ik een pijn/plasdagboek bijhouden en heb ik nieuwe pijnstillers. Ze beginnen voorzichtig te denken aan Interstitiele Cystistis ( IC) en dat is niet zo fraai.

Nou ja, volhouden maar.

Roque, ook van mij succes!
Hoi Evidenza,

Klote, dat je zoveel pijn hebt en helemaal wanneer er nog niet duidelijk is wat het dan is. Ik heb nog niet gegoogled hoor (werk tussendoor;-)), maar zijn dat dan cystes down there? Is daar wel wat aan te doen dan?

Ik heb echt geen idee qua meedenken. Heb geen bekenden of iets met deze klachten.

Hoop dat ze er snel achterkomen. Ook als het niet zo fraai is, dan weet je tenminste iets.

Sterkte!

Roque; hoe is het gegaan meid? Zat reïntegratie er goed in?

RV; ik heb inmiddels begrepen, dat je printjes van hier krijgt via de post. Hoop dat je alweer wakker bent en niet teveel pijn hebt. Hang in there!!!
Jeetje Evidenze even gegoogled op IC en daar wordt je niet blij van zeg. dikke voor jou.

Zo werkdagje zit erop, morgen nog eentje en dan heb ik een dagje vrij en wordt het mooi weer, zalig zeg!

Pijnniveau aan deze kant is goed te doen.

Nog geen berichtje van RV gehad, maar dat had ik eigenlijk ook niet verwacht. Roque ik heb t/m mijn reactie op de post van Evidenza geprint (op het werk, kom tot de ontdekking dat hier de inkt op is ) dus alles na 12.24 kan niet meer printen, wil jij die posts meenemen? Dank alvast!
Roos

Evidenza ook een big van mij!

Al googelend was ik vanmiddag al op een site met informatie over IC terecht gekomen en hoopte zo dat dat het niet zou zijn.

Heel veel sterkte en wie weet komt er nog iets anders uit de cystoscopie.

Hier op schouder na ook een goed te doen pijnniveau. Mag vandaag niet klagen!

Doe ik dan ook maar niet.
Thanks ladies for the support.
Sms van RV:quote:Leef nog Alles goed, alleen erg lage bloeddruk. Kaarten zijn aangekomen. liefs RVGa zoon douchen, tot later misschien en zo niet: Roque hoe ging het voor je gevoel?
anoniem_29240 wijzigde dit bericht op 06-05-2008 19:59
Reden: goede haakjes gebruiken wil werken
% gewijzigd
He meiden!

Welkom Evidenza! Ook een endoklant, gezellig . Qua blaasklachten: kan het geen gevolg zijn van de endo? Waarschijnlijk niet, anders hadden ze dat vast al geweten... maar toch. Bij mij zit m'n blaas verkleefd en daar heb ik ook constante onderbuikpijn van. Maar dat zou de rest niet verklaren he? Zal zo eens op google zoeken, maar het klinkt niet fraai, dat wat ze vermoeden...

Als ik behandeld wordt vind ik de endo ook goed te doen hoor. Pijnvrij ben ik nooit, maar het scheelt zoveel als pijn stabiliseert. En momentel neemt de pijn alleen maar toe, met zo af en toe een rustmoment...

Leo, wat vervelend, dat je niet kan én niet durft te slapen! Heeft dat te maken met hetgene waar we op een eerder topic over hebben geboomd? Lijkt me enorm vermoeiend. Letterlijk. Kan je man wel met licht aan slapen ?

Mik, fijn dat de pijn meevalt! Zo hebben we het graag! Is het bij reuma zo dat dit weer ervoor zorgt dat de pijn minder wordt?

Mijn tentamen ging best redelijk. Heb 20 pagina's volgeschreven, daar moet toch iets zinnigs tussenstaan ? Vervolgens heb ik een nieuwe garderobe gekocht voor zoon. En daarna nog asperges gegeten met ouders, om vervolgens in een overvolle trein met zoon naar huis te reizen. Die ligt dus net op bed, wat rijkelijk laat is. Help me duimen dat hij morgen uitslaapt

Roos, fijn dat je nog leeft . Beetje jammer van de lage bloeddruk, maar hé, je moet toch blijven liggen. DAt scheelt weer!

Mik, bedankt voor het uitprinten! Was al naar zolder gegaan voor mijn sessie, maar dat doe ik nu morgen
Welkom Evidenza!

Roque, fijn dat het tentamen goed ging. Zei je 20 bladzijden? Wow.

Veel aan RV gedacht vandaag, en aan jullie allemaal. Hier veel pijn en erg moe, leve de vakantie dus.
He meiden, iedereen van het mooie weer aan het genieten?

Hier gaat het wel redelijk. Ga zo, als kind weer wakker is,lekker de zon in. Roos heeft wel de "perfecte" timing uitgekozen... KUn je de volgende keer niet vragen of ze je opereren als er een week regen op stapel staat Roos ? Heb je trouwens een kamer alleen, of lig je naar het gesnurk van anderen te luisteren? En is de bloeddruk alweer een beetje gestegen?

Leo, meis, hoest met je? En Livre, is het juist niet fijner als de kids naar school zijn, zodat je beter kunt rusten?
Fijn dat RV nog leeft en dat de kaarten haar hebben bereikt. Nu maar hopen dat er een knappe hulp aan haar bed staat, die het wasgebeuren voor zij rekening neemt. Ik heb mijn best gedaan maar meer dan dat kan ik ook niet doen natuurlijk....

Rokkie, fijn dat het goed ging gisteren!

Evidenza, wat erg voor je....Het lijkt me vreselijk niet te weten waar je aan toe bent met je lijf. Die onzekerheid is afschuwelijk. Ik zou willen dat ik een aantal goede suggesties had maar helaas heb ik geen idee wat je zou kunnen mankeren. Ik hoop voor jou dat er snel iets blijkt uit komende onderzoeken.

Hier een rotdag, rotdag, rotdag. Ik knipper niet met mijn ogen want dan vallen de tranen er af en waarom ik me zo dippig voel weet ik niet eens precies. Ik ben te veel aan het nadenken, mijn lijf doet me zeer en vanavond heb ik een etentje met voormalige collega's, wat ik heel leuk vind maar ik mis het vaste werk zo erg dat ik bang ben dat het me geen goed gaat doen, uitgaan met mensen die elkaar nog iedere dag zien en die ik zo mis. Ik kan er naast zitten maar zo voelt het nu.

Op wonen heb ik een topic geopend met de titel 'hoe houden we het leuk'. Daarin staat ook een van de redenen waarom ik niet lekker in mijn vel zit.

Ik ben even niet zo'n steun vandaag voor niemand niet. Ik kan mezelf niet eens opkikkeren momenteel. Zucht (zeur).

Bleh! Ik ga maar in de tuin zitten om verdorie nog aan toe dan maar van het mooie weer te gaan genieten of zo.....
Ach lieve Leo... Ik zal zo even naar wonen gaan en kijken wat er nog meer rot is..

Kun je vanmiddag even een dutje doen? Vaak kom ik daarvan bij, als ik me rot voel. Maar ja: als je niet durft te slapen is dat misschien geen oplossing.. Ik hoop dat de zon je goed doet meis. Dikke kus voor op je tranen
Leo, kanjer! Ik ga lezen op wonen, maar eerst

RV; en, al een lekkere hunk ontdekt daaro? En is je bloeddruk weer aan het klimmen?

De rest ook lieve groetjes, ik ben niet op mijn best, tis te warm.
Dank jullie wel meiden..... (f)

Ja, kan wel dutten maar ik ben niet moe eigenlijk. Ik zit nu een taxi te regelen (bijna onmogelijk hier in dit durpke) en ik zie er alweer tegenop om met de trein te moeten, taxi in naar een restaurant, de hele avond zitten en dan weer retour en dan verekken van de pijn in je lijf na zo'n avondje. Maar goed, het alternatief is niet uitgaan, geen vrienden zien, dat wil ik ook niet.

Ach en zo miemel ik lekker door vandaag
Eleonora, wat veel gedoe op 1 dag!

Heb net je topic gelezen en wat goed van je dat je gebeld hebt en zo vriendelijk gebleven bent! Goeie stap!

En heel veel sterkte vanavond, vooral ook op de terugweg. Misschien wil 1 van de mensen van vanavond jou naar het station brengen na afloop van het etentje.
Het zijn allemaal Amsterdammers Jasmine, die fietsen altijd. Maar dat geeft niks, ik pak gewoon een taxi. Ik zie gewoon overal tegenop vandaag. Gaat wel weer over....
Aha, dan heb ik nog maar 1 opbeurende zin die ik regelmatig tegen mezelf zeg: de dag gaat vanzelf voorbij.

Ha Mik,

Ik heb tot bovenstaand bericht uitgeprint om te versturen vandaag (Sorry Roos, lukte me niet voor 5 uur... Overmorgen dus een dubbele lading post )

Zijn er nog mensen die een geweldig topic weet voor Roos om bij te lezen, wat ze niet mag missen? Stop ik die erbij
Het is het topic "babylonische spraakverwarring" geworden
Oké weet ik wat ik uit moet printen, voor ik kan printen wordt het wel vrijdag, dus dat wordt een dagje vertraging

Wat een weertje zeg, wel morgen lekker vrij.

Met de pijn gaat het hier best aardig moet ik zeggen, het is goed te doen.
Wat zijn jullie toch lief met dat printen.....echt wat een engelen zijn jullie toch.

Hier is het beter dan vanmorgen en vanmiddag. Lopen kon ik bijna niet en dan door het station heenmoeten en naar de auto van een collega lopen en dan daaruit en naar een restaurant lopen en juist vandaag is de boel warm en heet en kloppend en messcherp. Ik had een campari jus op en ik moest om mezelf lachen op de terugweg, gewoon om dat gescharrel van me, dat malle loopje en dat verbeten hoofd er boven.

Wel vreselijk gelachen met de collega's en allemaal leuke, nieuwe dingen qua werk besproken. Duim voor me, ik krijg misschien een paar opdrachten achter elkaar. Dat zou ik zo geweldig vinden, me weer nuttig maken en zo. Heerlijk!
Oh wow Eleonora, dat zou geweldig zijn! Zo krijgt het etentje dan toch nog een hele positieve wending.

En lekker dat je zo gelachen hebt!

Ik heb de beroemde olifantspoten; de eerste echt warme dagen en mijn voeten zwellen gigantisch op. Het rare is dat het alleen de eerste keer in het voorjaar is en daarna heb ik de hele zomer er geen last meer van.

Heb dus 1 paar hele brede witte schoenen (want dan is het toch mooi weer) die ik dan aankan. Vandaag op blote voeten gelopen, is toch het fijnst als je de deur niet uit hoeft.

Wanneer het weer afkoelt zit ik 24 uur voornamelijk op het toilet en dan is het weer goed.

Dat topic babylonische spraakverwarring is grappig! Had het nog niet gelezen maar werd nieuwsgierig toen Roque het hier schreef.

Mik, lekker genieten van je vrije dag morgen!
Whahahahaaa olifantspoten. Die heb ik ook! Olifantsarmen ook trouwens.....Ik hou bergen water vast en ik denk ook dat ik daarom zo slecht loop. Gewicht er bij, in plaats van er af en dat met die warmte. Ik ga vandaag maar gewoon pillen slikken hoor. Ik wil niet nog zo'n dag.

Herkennen de mensen die ook onregelmatig slikken dat als je een dag je pijn hebt onderdrukt en je doet dat de volgende dag niet, dat het dan weer extra zeer doet?

Ja, genoten gisteravond en dat terwijl ik zo opzag tegen de reis en zo. Ik ga toch een beetje op een eiland zitten de laatste tijd. Alleen de deur uit voor kind naar school en ophalen en met de man en verder niet. Daar moet verandering in komen want ik hou van mensen en ben graag bij ze in de buurt. Maar dan moet ik ze wel opzoeken natuurlijk!
Dat herken ik wel inderdaad. Ik zit weleens te denken om gewoon eens een periode trouw te slikken, maar dan kan ik eigenlijk mijn maag wel gedag zeggen en dat doe ik liever niet.

Zo ik gaat me laten knippen. Alles weer lekker kort en fris

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven