Gezondheid alle pijlers

libido van een deurkruk....en nog wat andere ellende....Yaz?

28-07-2013 15:09 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt, ik heb het libido van helemaal niets.....daarbij regelmatig hoofdpijn en migraine, stemming beneden peil en ga zo nog maar even door....

Ben nu bijna en maand bezig met de Yazz 24+4 en ik wijt het daar maar aan....

Heb een jaar geen pil geslikt en daar voelde ik me in eerste instantie prima bij.

Zat veel lekkerder in mn vel en mn libido was uitermate goed moet ik zeggen;-))

Man blij, ik blij, helemaal goed!

Helaas kreeg ik na een paar maanden weer last van hevige pijn tijdens de menstruatie en was ik vanaf de 3e week cyclus niet te pruimen qua humeur....

Pff zit ik nu zo raar in elkaar, of herkennen mensen dit van die Yazz pil?
Nee hoor. Ik heb het bij elke nieuwe pil. De eerste 2 maanden ben ik een ramp, puisten, vette huid, geen libido. En daarna knapt het meestal wat op.

Of niet, dan is het tijd voor een nieuwe pil. Echt k*t die wenperiode.
Wat zegt je huisarts hierover?
"Kijk het even 3 maanden aan." Dat is het standaard antwoord
Inderdaad, 3 mnd aankijken....

Tja, weet ook niet wat ik anders moet.

Is niet als anticonceptie, maar meer tegen de buikpijn enz bij menstruatie.
Hier hetzelfde hoor. 2 weken bezig met een nieuwe pil dus nog even doorbikkelen.
Ik heb toch de huisarts maar even gebeld .(na overleg met vriendin die gynaecologe is)

Ik heb het idee dat ik de hele wereld wel iets aan kan doen en ik heb totaal geen zin meer in allerlei dingen waar ik normaal gesproken echt naar uit kan kijken....

Heb vaak hoofdpijn en migraine, ook niet fijn..

Daarbij heb ik het idee een soort buiten mezelf te leven, echt heel raar....

Huisarts vond het ook slim om op een ander pil over te gaan, dus na deze strip ga ik starten met de Zoely..... Heel benieuwd.

Zoals t nu is met de Yaz kan t niet, dus hopen dat dit beter werkt....anders toch maar weer zonder?

Maarja, dat is ook niet alles:-((
Vervelend voor je.. Ik had het met de microgynon. Ging jaren goed en ineens was mn libido echt tot onder de nullijn (+stemmingswisselingen waar je U tegen zegt!!). Iom huisarts gestopt en overgegaan op koperspiraal, helemaal geen hormonen dus.

Huisarts zei dat t een jaar kon duren voordat hormonen weer 'normaal' waren. Heeft idd lang geduurd, (stemmingswisselingen waren wel vrij snel weg trouwens), libido is terug (maar is toch echt nog steeds een stuk lager hoor:| (nu al een paar jaar zonder pil)).

Misschien voor jou ook een idee (als de nieuwe pil ook niet t gewenste effect bereikt...) om over koperspiraal na te denken?
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt
Hm, zit nu ook aan de Zoely. Ben er not so happy mee. Maar ben ook een ramp met pillen en hormonen dus duimen dat het bijtrekt.
Die koperspiraal, hoe zijn je menstruaties daarbij?

Ik heb namelijk erg veel buikpijn als ik geen pil slik en ben bang dat dit met een koperspiraal ook zo is....

En Koeti, waarom vind je de Zoely niet fijn?

Is dat ook vanwege de bijwerkingen?

Oef ik word er nu al niet zo blij van.....maarja, wie weet is dit wel de ideale pil voor mij....(altijd blijven hopen he....)

Ik slik de pil trouwens alleen om geen buikpijn te hebben tijdens de menstruatie, als anticonceptie heb ik hem niet meer nodig namelijk
Bij de één heeft de pil meer en/of andere bijwerkingen dan bij de ander dus dat is geen reden om er niet blij van te worden Freebi.

Bij jou kan de Zoely de uitvinding van de eeuw zijn.
Ik heb een koperspiraal gehad, deze raden ze alleen aan wanneer je weinig last hebt tijdens de menstruatie want je gaat er heviger van bloeden en ook de pijn wordt meer..

Ik had zo goed als nooit buikpijn en had alleen voor ongv 3 dagen de kleinste tampon nodig dus was ik de ideale persoon!

Maar had met koperspiraal ineens idiote buikpijn en na 3 maanden zelfs bloedarmoede.. dus die is eruit.

Toen Mirena (hormoonspiraal) gehad, ook libido van 0 dus die is er sinds 2 dagen uit...

Als advies: een kleinere koperspiraal die er sinds kort pas is!

Deze geeft minder gedoe... Dus misschien is dat ook wel iets dan
@leenn weet jij toevallig de naam van dat nieuwe kopere spiraaltje? Mij is de t-flex geadviseerd maar tot nu toe uitgesteld omdat ik Zo bang ben voor nog meer buikpijn.
Ik heb bij de koperspiraal wel wat meer (maar niet ondraaglijk ofzo ) last dan zonder. Maar....ik menstrueer wel veeeeeeeeeel korter (3 dagen (heftig) en dan is t weer klaar. En dat vind ik ook wel weer een groot voordeel.

Maarja, t werkt bij iedereen anders..
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt
@Fientje10, ik heb een recept voor de Multiload SL (short length) van de arts gekregen om op te halen bij de apotheek.

Die is nog niet erg bekend en t kleinst.

Ik geniet nog even van een tijdje niets.. In september zal ik de vreselijke plaatsing weer ondergaan :(
Omdat ik net begonnen ben met Zoely dus nu rauw alle bijwerkingen op mn dak krijg. Dat heb ik met elke pil hoor. Maar ppff. Duurt me echt te lang elke keer.
Gelukkig geen libido problemen met de Yaz maar mijn menstruatie blijft al meer dan een jaar uit, nee ik ben niet zwanger!

Hebben jullie dit ook?
@leenn deel je ervaring even in september! Ben benieuwd.
Iemand al wat meer info over bijwerkingen vd Zoely? Lees dat je daar ook weer stemmingswisselingen van kan krijgen....:-(( bah!

Ben nog even aan t bedenken wanneer ik wissel van pil; gelijk doorslikken of eerst de 4 placebo's en dan starten?

Wil ook niet beroerd of chaggie op vakantie( USA)

Zit te denken om maar helemaal niet meer met iets te beginnen, maar is dat wat....
Stemmingswisselingen, is dat niet gewoon standaard bij elke pil?
Ja dat is volgens mij wel zo.... Maar er moet toch wel iets zijn.... Wil gewoon dat ik geen buikpijn heb tijdens de menstruatie en niet 2 weken t gevoel hebben ieder moment ongesteld te worden....

Ideeen????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven