Gezondheid alle pijlers

(lichte) baarmoeder / blaas verzakking

26-06-2013 20:37 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds ongeveer een half jaar weet ik dat ik een lichte baarmoeder en blaas-verzakking heb. Ik had problemen met plassen (vaak naar de wc, vooral 's nachts) en verloor soms wat urine. De huisarts constateerde in eerste instantie geen verzakking maar verwees me toch voor de zekerheid door naar de bekkenbodemfysio. Die constateerde een voorstadium van een verzakking van blaas en baarmoeder. Sindsdien verschillende malen bij de fysio geweest en begonnen met bekkenbodemoefeningen.

Ik ben 27 en heb geen kinderen. De fysio kan het niet verklaren waarom ik een verzakking heb en zegt dat mijn bindweefsel waarschijnlijk van nature niet heel sterk is waardoor het is gaan verzakken.

Nu heb ik het idee dat de oefeningen niet helpen. Het urineverlies valt mee, maar heb vaak lage rugpijn en heb er last van tijdens de seks. En vooral na de seks, als ik naar de wc ga, brandt het ontzettend als ik plas, laatst heb ik bijna zitten huilen van de pijn.

Nu las ik iets op internet over de mogelijkheid tot het plaatsen van een ring, die de boel op zijn plek zou moeten houden. Ik heb pas over 2 weken weer een afspraak bij de fysiotherapeut en wil dit dan ter sprake brengen. De voornaamste reden dat ik hier zo van baal is dat mijn seksleven er zo onder lijdt, ik wil gewoon lekker seks kunnen hebben zonder door de grond te gaan van de pijn :(

Ik zou graag willen weten of iemand hier ervaring heeft met een dergelijke ingreep en hoe het bevallen is?
Persoonlijk geen ervaring mee, maar n.a.v. je problemen tijdens/na sex, vroeg ik met af of de pijn samenhangt met beschadiging van je slijmvliezen, eenvoudigweg door wrijving tijdens de actie? Hebben jullie al of glijmiddel en andere standjes verbetering brengen?
Bedankt voor je reactie! Tijdens seks voel ik hem, afhankelijk van het standje, vaak tegen de baarmoedermond aanstoten. Verschillende standjes maakt niet veel verschil. Mijn vriend is ook redelijk groot geschapen dus dat helpt ook niet echt mee.Ik ben verder wel nat genoeg dus glijmiddel lijkt me niet echt noodzakelijk. De pijn is het ergst na de seks als ik naar de wc ga, tijdens het plassen heb ik dan een heel erg branderig gevoel wat ontzettend pijn doet.
Ik zou vragen of je misschien een verwijzing kunt krijgen voor de uroloog/gynaecoloog.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, behalve dan pijn bij het vrijen, maar dat heeft in mijn geval een andere oorzaak.

Lijkt me erg vervelend voor je...
Ik ben geen arts maar kun je niet een blaasontsteking hebben? De pijn die jij omschrijft heb ik als ik een blaasontsteking heb namelijk....
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Naar de gynaecoloog gaan lijkt me heel verstandig in dit geval.

Je krijgt maar zo geen verzakking...beetje raar dat zo'n fysio zo maar over bindweefsel begint. Kan ook wat anders zijn. Zo had ik ook een verzakte baarmoeder (en daardoor druk op mijn blaas), maar dat had toch echt een andere reden. Myomen. Niets levensbedreigends, maar ik was blij dat er door een echte arts naar werd gekeken en er een ingreep heeft plaatsgevonden.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
In eerste instantie dacht ik ook aan een blaasontsteking omdat ik zo vaak moest plassen. Ik heb 2 keer urine ingeleverd en de uitslag was beide keren negatief. De pijn is ook alleen maar als ik seks heb gehad.

Ik zat er zelf ook al aan te denken om een verwijzing naar de gynaecoloog te vragen.

Ik was zelf enigzins verbaasd vanwege de klachten, omdat de fysio zei dat het om een lichte verzakking ging, maar volgens de fysio kunnen mensen met een lichte verzakking heftige klachten hebben terwijl sommige mensen met een totale prolaps minder klachten kunnen hebben dan ik heb.

Heb het seksverhaal nog niet besproken met de fysio, ik denk dat ik dat ga doen tijdens de volgende afspraak.

Ik durf het er ook bijna met niemand over te hebben, vind het een soort van genant en schaam me er ook voor om dit op mijn leeftijd te hebben, zonder kinderen te hebben gebaard.
Ik had na mijn zwangerschap een lichte verzakking van mijn baarmoeder. Ook pijn met sex en tijdens ongesteldheid zwaar drukkend gevoel achter mijn schaambeen. Ik ben bij een osteopaat geweest en die heeft zowel inwendig (klinkt creepy ik weet het) en uitwendig behandeld en had na een paar behandelingen geen klachten meer. Nu weer zwanger....
Sorry, link mag niet... Google op verzakking osteopaat en je vindt veel informatie (voor en tegen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven