Gezondheid alle pijlers

Lichttherapie tegen jeuk?

08-11-2010 22:05 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik heb al heel lang jeuk in mijn liezen, aan de binnenkant van mijn bovenbenen, op mijn heupen en onder mijn armen. Verschillende zalfjes geprobeerd (hormoonzalf, zalf tegen een schimmel) en toen dat niet hielp heeft de huisarts me doorverwezen naar de dermatoloog.

Daar een allergietest gedaan waar niks uit kwam en nog 2 zalfjes geprobeerd een aantal weken. Niks helpt. De dermatoloog zei dat als deze laatste zalf niet helpt, ik aan lichttherapie moet denken. Dan moet ik 3 keer per week naar het ziekenhuis.

De dermatoloog ziet ook geen duidelijk eczeem. Ik heb het idee dat hij ook niet weet wat het is. Ondertussen word ik helemaal gek van de jeuk en soms kan het me niet schelen dat ik mezelf open krab.

Herkent iemand dit?

Heeft er iemand lichttherapie gehad tegen jeuk?

Graag hoor ik ervaringen.

Ik ga woensdag toch nog maar een keertje naar de huisarts, misschien heeft hij nog een andere zalf wat hij kan voorschrijven.
Wel ervaring met jeuk... Heel veel akelige jeuk om gek van te worden!

Mijn huisarts doet het steeds af met 'hormonenkwestie waar ik wel overheen groei'. Daar heb jij natuurlijk niets aan.

Heel vervelend in elk geval, ik hoop dat je huisarts je nog wat te bieden heeft en dat anders de lichttherapie helpt!
Ik kreeg jaren geleden opeens vreselijke jeuk aan mijn voeten. Gek werd ik ervan. Zo erg zelfs dat ik 's nachts sliep met sokken aan die uit de vriezer kwamen.

Bleek dat ik allergisch was voor een bepaald stofje in gympen. Kan dat bij jou ook niet zoiets zijn?

Sterkte d'rmee. Jeuk is erger dan pijn vind ik.
Een zalf wat hij kan voorschrijven?

Daar krijg ik nou jeuk van.
Noni, vervelend dat jouw huisarts het afdoet met "hormoonkwestie". Aan de andere kant zou het me niks verbazen als mijn huisarts dat ook zou zeggen.

Bianca, ik denk niet dat ik ergens allergisch voor ben. Ik gebruik namelijk heel veel verschillende wasmiddelen (wat er maar in de aanbieding is) en de jeuk wordt nooit erger of minder erg.

Of ik moet allergisch zijn voor spijkerbroeken, maar dan zou ik vast op mijn boven- en onderbenen ook jeuk moeten hebben.
Ik heb veel aan de vmce (punt nl). Op de site staan al veel tips en informatie. Ze hebben ook een zusterverenging speciaal voor jeuk, maar die zie ik zo snel niet.

Ik heb een goede voorlichting van hen bijgewoond over lichttherapie en eczeem, gegeven door een lichtassistente (? dacht ik) uit Enschede. Zelf geen ervaringen, maar ik kan me goed voorstellen dat het werkt,

Je moet inderdaad zo'n drie maanden lang drie keer per week naar het ziekenhuis, dat is een hele investering. Eenmaal daar hoef je maar heel even in het licht, in he begin zelf maar een paar seconden.
En er bestaat ondergoed met iets van zilver erin, dat heel verkoelend schijnt te werken. Google padycare. Misschien geeft dat 's nachts wat verlichting, of onder je spijkerbroek.
Ik heb jaren exceem gehad,tot ik een andere anticonceptie pil kreeg...Binnen een week waren mijn klachten zo goed als weg.

Misschien het proberen waard?

Al die hormoon zalfjes maken je huid alleen maar slechter,en zit boordevol hormonen ook nog.

lichttherapie ken ik niet......
Roodmetwittestippen, ik zal die site eens bekijken. Bedankt!

Daffyduck, misschien is het inderdaad het proberen waard om eens te gaan stoppen met de pil. Of evt. over te stappen op een andere pil.
Hier ook jeuk, de ene keer wat minder dan de andere maar ik word er soms gek van

Gisteren heb ik de bloeduitslagen gekregen en dat was negatief. Bij de krastest reageert mijn huid wel dus er komen histaminen vrij maar waarom is niet duidelijk.

Geen uitslag, helemaal niets te vinden. Het rare is dat de antihistamine wel helpt als de jeuk dragelijk is.
anoniem_37904 wijzigde dit bericht op 10-11-2010 20:44
Reden: spam
% gewijzigd
Bosaapje, vervelend dat er niks uit de test kwam. Ik ben ook op van alles getest en ik hoopte echt dat er wat uit kwam.

Odile, de plekken waar ik jeuk heb komen eigenlijk nooit in aanraking met andere stoffen, behalve kleding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven