Likdoorn (laten) verwijderen
vrijdag 7 juni 2013 om 22:13
Hoi allemaal !
Ik heb een likdoorn onder mijn voet zitten en begin er nu echt last van te krijgen. Ik heb hiervoor likdoornpleisters besteld maar die blijven onmogelijk zitten &*%($% ..
Nu is mijn vraag of jullie tips hebben om een likdoorn te verwijderen of er wel eens voor bij de pedicure zijn geweest en of dat pijn deed.
Ik heb er al voor op internet gezocht maar daar is niet veel te vinden
Alvast bedankt voor de tips ! x
Ik heb een likdoorn onder mijn voet zitten en begin er nu echt last van te krijgen. Ik heb hiervoor likdoornpleisters besteld maar die blijven onmogelijk zitten &*%($% ..
Nu is mijn vraag of jullie tips hebben om een likdoorn te verwijderen of er wel eens voor bij de pedicure zijn geweest en of dat pijn deed.
Ik heb er al voor op internet gezocht maar daar is niet veel te vinden
Alvast bedankt voor de tips ! x
vrijdag 7 juni 2013 om 22:16
Het meest effectieve is volgens mij om ze te laten verwijderen bij de pedicuren. Dit doet geen pijn omdat het "dode" huid is. Soms kan het wel even op 1 puntje gevoelig zijn maar dan is het een teken dat hij er helemaal uit is.
Met de pleisters wordt de huid week, en het eelt verweekt dan wel. Wanneer er echt een puntje inzit, wordt die vaak niet weg gehaald. Plus dat het ook vaak de goede huid aantast. Wanneer je dan naar de pedicuren gaat is het vaak voor haar lastiger om het weg te halen omdat de huid zo zacht is.
Bij sommige pedicures kun je ook alleen de likdoorn laten verwijderen en hoef je geen complete behandeling te nemen.
Met de pleisters wordt de huid week, en het eelt verweekt dan wel. Wanneer er echt een puntje inzit, wordt die vaak niet weg gehaald. Plus dat het ook vaak de goede huid aantast. Wanneer je dan naar de pedicuren gaat is het vaak voor haar lastiger om het weg te halen omdat de huid zo zacht is.
Bij sommige pedicures kun je ook alleen de likdoorn laten verwijderen en hoef je geen complete behandeling te nemen.
vrijdag 7 juni 2013 om 22:44
vrijdag 7 juni 2013 om 22:49
Ik ga iedere vijf weken vanwege mijn likdoorns. Ik word er gek van. Doe dit al een jaar. Mijn voeten zijn doorgezakt en de likdoorn is veroorzaakt door een verwonding aan mijn voet. Ik heb podologische zolen laten aanmeten, de likdoorns worden wel minder, maar zijn nog steeds niet weg.
Het is absoluut geen vervelende behandeling. De allereerste keer was het wel gevoelig omdat die plek al zo lang pijn deed.
Ze snijdt eerst met een vlijmscherp mesje zoveel mogelijk eelt weg en gaat daarna met een soort boortje de pit eruit halen.
Wat Suzie al zegt, het laatste puntje kan wat gevoelig zijn, dan is ie eruit.
Echt doen, ik vond het zo'n opluchting om zonder pijn te kunnen lopen.
Niet zelf gaan prutsen, want je krijgt hem er zelf nooit helemaal uit en als er een klein puntje blijft zitten, blijft het pijn doen.
Het is absoluut geen vervelende behandeling. De allereerste keer was het wel gevoelig omdat die plek al zo lang pijn deed.
Ze snijdt eerst met een vlijmscherp mesje zoveel mogelijk eelt weg en gaat daarna met een soort boortje de pit eruit halen.
Wat Suzie al zegt, het laatste puntje kan wat gevoelig zijn, dan is ie eruit.
Echt doen, ik vond het zo'n opluchting om zonder pijn te kunnen lopen.
Niet zelf gaan prutsen, want je krijgt hem er zelf nooit helemaal uit en als er een klein puntje blijft zitten, blijft het pijn doen.
vrijdag 7 juni 2013 om 22:58
Miepje, ik was dus zelf al met een slagersmes aan de gang gegaan hihi.. Hij zit precies onder een spiertje echt heel vervelend. Ik zal morgen een afspraak maken bij de pedicure, zou fijn zijn als er ik vanaf ben !
De reden dat ik ze heb is omdat ik voor mijn werk constant op werkschoenen loop, Ik ben internationaal vrachtwagenchauffeuse en heb dus ook niet de mogelijkheid om mn voeten regelmatig zelf lekker te verzorgen..
Bedankt voor de tips !
De reden dat ik ze heb is omdat ik voor mijn werk constant op werkschoenen loop, Ik ben internationaal vrachtwagenchauffeuse en heb dus ook niet de mogelijkheid om mn voeten regelmatig zelf lekker te verzorgen..
Bedankt voor de tips !
vrijdag 7 juni 2013 om 22:59
vrijdag 7 juni 2013 om 23:04
Mijn zoontje had er door teveel een paar lievelingsschoenen dragen denk ik een stuk of 5 jawel op zijn grote teen. Ik lette er toen ik dat ontdekte en vermoede dat het daardoor kwam beter op dat hij afwisselde. In een week tijd viel er een heel stuk huid af met likdoorns en al. Je zag alleen nog wat kuiltjes waar ze gezeten hadden. Klinkt niet fijn maar was juist opluchting en geen enkele pijn. Gewoon dode huid als een slang die vervelt.
Dus wissel je echt verschillende schoeisel goed af. Dus dat verhaal van die flip flops hierboven zit ook wel wat in me dunkt.
Dus wissel je echt verschillende schoeisel goed af. Dus dat verhaal van die flip flops hierboven zit ook wel wat in me dunkt.
vrijdag 7 juni 2013 om 23:27
quote:reusje20 schreef op 07 juni 2013 @ 22:58:
Miepje, ik was dus zelf al met een slagersmes aan de gang gegaan hihi.. Hij zit precies onder een spiertje echt heel vervelend. Ik zal morgen een afspraak maken bij de pedicure, zou fijn zijn als er ik vanaf ben !
Bedankt voor de tips !
Kun je je werkschoenen niet wisselen met andere (werk)schoenen?
Likdoorns ontstaan vaak op drukplekken. Wanneer je afwisselt, heb je daar minder last van.
En inderdaad is een likdoorn niet meer dan naar binnengegroeid eelt, maar dat is wel erg vervelend.
Bedankt voor de tips !
Kun je je werkschoenen niet wisselen met andere (werk)schoenen?
Likdoorns ontstaan vaak op drukplekken. Wanneer je afwisselt, heb je daar minder last van.
En inderdaad is een likdoorn niet meer dan naar binnengegroeid eelt, maar dat is wel erg vervelend.
vrijdag 7 juni 2013 om 23:59
http://eeltverwijderen.com/likdoorn-verwijderen/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 8 juni 2013 om 00:02
http://www.likdoorn.info/likdoorn-verwijderen.html
Ik weet niet waar je op hebt gezocht, maar er zijn zat sites zat te vinden.
Ik weet niet waar je op hebt gezocht, maar er zijn zat sites zat te vinden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 8 juni 2013 om 10:31
Je hebt ook foam ringetjes die je preventief op de drukplekken kunt plakken. Dat verlicht de druk en voorkomt de likdoorn. Of een siliconen hoesje wat je op maat kan knippen en over je teen kunt schuiven.
Wat hier wordt gezegd om zelf weg te halen is leuk. Maar wanneer er echt een puntje inzit krijg je dat niet zelf weg. Wanneer het alleen maar een laagje eelt is, kun je dat wel goed doen. Dan is het niet zo ver gekomen dat het naar binnen groeit en een pitje maakt. Maar dan is het volgens mij ook meer een eelt laagje dan een likdoorn hoor.
Wat hier wordt gezegd om zelf weg te halen is leuk. Maar wanneer er echt een puntje inzit krijg je dat niet zelf weg. Wanneer het alleen maar een laagje eelt is, kun je dat wel goed doen. Dan is het niet zo ver gekomen dat het naar binnen groeit en een pitje maakt. Maar dan is het volgens mij ook meer een eelt laagje dan een likdoorn hoor.