Gezondheid alle pijlers

linker eierstok komt niet in beeld bij echo...

30-10-2013 18:10 8 berichten
Vraagje...vorig jaar zijn nav veel buikpijn (endo) mijn baarmoeder en bmm verwijderd. (loepje)

Het gaat op zich eigenlijk redelijk goed.

Nu moest ik laatst voor controle vanwege opnieuw pijnklachten die 3 weken duurde en daarna niet meer gehad. Daarvoor was ik al eens geweest ivm een vermoeden gedraaide eierstok, maar ook toen werd kwam die niet heel goed in beeld en was het beleid afwachten met morfine. Dat heeft ook een 2 weken geduurd.

Eigenlijk gaat het dus best goed op deze twee voorvallen na.

Enkel mij linker eierstok komt niet in beeld hoelang ze ook zoeken en tekeer gaan met de inwendige echo.

Wie herkent dit? Ik vind 't ietwat vreemd en zoek ff een geruststellend woordje...de gyn adviseert direct weer contact te zoeken bij pijn.
Alle reacties Link kopieren
Geen herkenning van je klachten na verwijdering, heftig lijkt me dat! Misschien helpt dit een klein beetje?

Na een EUG is bij mij mijn linkereileider verwijderd. Vanaf dat moment was mijn linkereierstok bij de echo's (en dat waren er veel ivm vruchtbaarheidsbehandelingen) vrijwel onvindbaar. Heel vaak moest er iemand anders bij geroepen worden om nogmaals te echo'en, of ik moest zelf in allerlei houdingen op mijn onderbuik duwen. Die eerste keer was ik echt doodsbang dat ze misschien per ongeluk ook mijn eierstok hadden verwijderd ofzo..
Wat hebben zij als mogelijke verklaring gegeven?
Je bent zelf een theepot
Eierstokken zijn sowieso vaak niet zo makkelijk in beeld te krijgen, er hoeft er maar eentje ietsje naar achteren te liggen en je kunt em helemaal niet meer vinden.

Is een vrij normaal verschijnsel.

Over het algemeen kun je stellen dat als een eierstok niet te vinden is, dat dat betekent dat die iig niet vergroot is en dus niet vol zit met cystes of andere narigheid, omdat dan de eierstok meestal juist makkelijker te vinden is.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Bij mij konden ze hem ook niet vinden en dachten ze dat ie achter een stuk darm verstopt lag. Later is ie alsnog wel een keer gesignaleerd.
Die van mij is ook niet altijd zichtbaar. Of ze moeten echt mn baarmoedermond opzij beuken en dingen doen waar ik kramp tot en met van krijg.
Voor PCO en medische molen elke maand een paar echos

Mijn linker eierstok verdween elke keer achter mijn darm. Niet te vinden.

Een reden waarom ik geen IVF mocht.
Ik wacht het wel af...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven