Gezondheid alle pijlers

Lintworm????

07-05-2010 16:20 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alleen voor harde magen bestemd:

Gister avond hebben wij thuis bami gegeten. Nou moest ik vanmmorgen naar de wc en na het poepen had ik bij afvegen een lange sliert op het papier zitten...

In de toiletpot zelf was echter niks te zien.

In eerste instantie schrok ik meteen en dacht ik aan een lintworm. Toen bedacht ik me dat we gisteren dus bami hebben gegeten. Maar toch knijp ik hem nu wel...

Ik heb altijd wel wat buikklachten (PDS) maar verder merk ik dus niks, maar bij lintworm hoeft dat blijkbaar ook niet.

Huisarts is inmiddels niet meer bereikbaar.

Aan de ene kant kan ik het wel relativeren. kan natuurlijk gewoon onverteerde bami zijn. Aan de andere kant, het idee dat er zo'n lange lintworm in me zit daar breekt me het zweet van uit (misschien iets te vaak youtubefilmpjes over wormen die uit mensen komen gekeken).

Wat zouden jullie doen?

Heb ik wel of niet een lintworm?

Totaal aantal stemmen: 14

Niks doen. Afwachten of het nog eens voor komt en dan naar d (43%)
Volgende week zowiezo de huisarts bellen voor advies. (50%)
Anders, zo ja wat dan??? (7%)
een lintworm is toch geen "lint" maar bestaat uit fragmenten. Spoelwormen zijn volgens mij wel bami achtig. Maar het kan ook bami zijn
razzmataz hoe merkte jij dat je het had? Kwam het bij jou ook naar buiten? Of per toeval opgemerkt?

Ik had al gegoogled en lees voornamelijk dat lintwormen neit zovaak voorkomen bij mensen. Merendeel wormpjes bijv bij kinderen.

Ik vind het idee dat er misschien iets in zit veel akeliger.
meds die fragmenten zag ik dus weer niet. maar ja zo goed heb ik het ook weer niet bestudeerd...
Een goed aanwijzing voor wormen is ook vaak, jeuk aan je poepert.

Maar bij twijfel altijd even de HA bellen, vooral als je van die grote plannen hebt.
Bij mij kwam er idd een stukje uit. (Van zo'n 6cm)

Het was wit, plat en zo'n 8mm breed. Het "hing" er uit en ik had het gevoel dat het afbrak toen ik er met een WC papiertje langsging.

Misschien waren er ook wel eerder segmenten afgevallen, maar dat weet ik niet (ik keek niet naar m'n poep hihi)

Daarna nog een aantal keren wat wits gezien bij het poepen (ik was net zoals jij, durfte bijna niet te kijken brrr) totdat ik de medicijnen had gebruikt. Die zijn aardig sterk, dus de worm was volgens mij gewoon opgelost. (Ik had na het medicijngebruik ook nooit meer wat gezien)

Maar wees niet bang, die worm kan niet bewegen en kan je ook niet "opeten" van binnen. Hij eet alleen vitamines enzo, dus het is handig om nu lekker gezond te eten.

Probeer wel om gewoon naar het toilet te gaan en hou het niet op, daar krijg je alleen maar buikpijn van !
Die segmenten lijken wel een beetje op vaginale afscheiding, dus het kan zijn dat je er al langer last van had, maar dat je het niet opgemerkt hebt...
euwwwwwwww waarom toch lezen....

Sterkte TO met je bami vriend
weet niet of het belangrijk is maar bij mij was het niet helemaal wit, eerder donker. Maar dacht dat dat zowiezo wel kon omdat ik erbij moest poepen. Of zou een lintworm dan toch altijd wit blijven?
Als het niet om mijzelf ging moest ik er om lachen dangeensuus! Ik wil géén bamivriend!

IEEEWWWW BAH
quote:NurseLovely schreef op 07 mei 2010 @ 16:57:

weet niet of het belangrijk is maar bij mij was het niet helemaal wit, eerder donker. Maar dacht dat dat zowiezo wel kon omdat ik erbij moest poepen. Of zou een lintworm dan toch altijd wit blijven?Bedenk me net dat bami ook licht van kleur is... Huh wat was het dan???????
quote:NurseLovely schreef op 07 mei 2010 @ 17:00:

Als het niet om mijzelf ging moest ik er om lachen dangeensuus! Ik wil géén bamivriend!

IEEEWWWW BAH

ik kon er ook pas om lachen toen het beestje alweer vertrokken was.

Mijn moeder had zelfs nog een naam verzonnen voor m'n "huisdier" (tja, je gaat je er toch wel aan hechten hoor, aan zo'n beestje)
quote:NurseLovely schreef op 07 mei 2010 @ 17:02:

[...]

Bedenk me net dat bami ook licht van kleur is... Huh wat was het dan???????Geen idee, maar de dokter zal het wel weten !
quote:misschicken schreef op 07 mei 2010 @ 16:26:

Bami verteert...dit was geen bami.Ik poep wel eens hele mais korrels, en rijst. Het voedsel wordt niet altijd zo goed verteerd
Maar mais en rijst heeft een 'velletje' en bami is als het goed is gewoon aan elkaar geplakt meel. Anyway, naar de huisarts dan maar
Ik heb de proef op de som genomen. Stuk gekookte sliert bami tussen keukenpapier gedaan en flink geplet.

En tot mijn grote verbazing zag ik...dat dit wel heeeel erg veel leek op mijn eventuele lintworm!!!

Ik hoop echt dat het dit was! Ben er in elk geval een stuk geruster op geworden. Zal volgende week voor de zekerheid wel nog ff de huisarts bellen. Je weet maar nooit. En aangezien ik zwanger wil worden toch ook belangrijk ivm mogelijke medicatie.

Jullie in elk geval bedankt voor de reacties!

Mocht er toch een lintworm uit komen laat ik het uiteraard wel even weten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven