Gezondheid alle pijlers

Lintworm????

07-05-2010 16:20 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alleen voor harde magen bestemd:

Gister avond hebben wij thuis bami gegeten. Nou moest ik vanmmorgen naar de wc en na het poepen had ik bij afvegen een lange sliert op het papier zitten...

In de toiletpot zelf was echter niks te zien.

In eerste instantie schrok ik meteen en dacht ik aan een lintworm. Toen bedacht ik me dat we gisteren dus bami hebben gegeten. Maar toch knijp ik hem nu wel...

Ik heb altijd wel wat buikklachten (PDS) maar verder merk ik dus niks, maar bij lintworm hoeft dat blijkbaar ook niet.

Huisarts is inmiddels niet meer bereikbaar.

Aan de ene kant kan ik het wel relativeren. kan natuurlijk gewoon onverteerde bami zijn. Aan de andere kant, het idee dat er zo'n lange lintworm in me zit daar breekt me het zweet van uit (misschien iets te vaak youtubefilmpjes over wormen die uit mensen komen gekeken).

Wat zouden jullie doen?

Heb ik wel of niet een lintworm?

Totaal aantal stemmen: 14

Niks doen. Afwachten of het nog eens voor komt en dan naar d (43%)
Volgende week zowiezo de huisarts bellen voor advies. (50%)
Anders, zo ja wat dan??? (7%)
Je kunt bij de apotheek toch een pilletje halen tegen wormen? of is dat alleen voor die kleintjes?
Nou ja, als jij em gezien hebt, is ie er in ieder geval uit.. ik zeg: dat was dus een blijde boodschap!
ja maar.... je KAUWT je bami toch? Is het niet vaginale afscheiding?

Als de eisprong dichterbij komt, wordt de gewone roomwitte vaginale afscheiding helder en glanzend. Meestal is het een dag voor de eisprong slijmerig, draderig en dun (als rauw eiwit). Dat is gunstig voor de zaadcellen, die makkelijker omhoog kunnen bewegen, de baarmoeder in. De slijmverandering duurt 3 tot 4 dagen. Daarna wordt de afscheiding weer net als anders: wit en minder doorgankelijk.
Heb je niet even goed gekeken dan of het een worm was?
Het kan geen lintworm zijn. Een lintworm zit vast aan je darmwand en als je daar al iets van ziet, zijn het rijstkorrels. Het zijn waarschijnlijk spoelwormen ofzo. Daar kan je pillen voor halen bij de apotheek.
Ja je kan van die pilletjes halen, maar de dosis voor lintwormen is echt heel anders dan voor andere wormen dus je moet het wel zeker weten (onschuldig spul is het nou ook weer niet).

Vraag je huisarts om advies, ik vind het persoonlijk een beetje stug dat je al je bami verteert behalve één sliert (of zag je nog meerdere sliertstukjes?).
Bami verteert...dit was geen bami.
Volgens mij "verlies" je met een lintworm alleen stukjes worm. Niet de hele worm. Dus dan lijkt het me waarschijnlijker dat het bami was.

of een ander soort worm natuurlijk
Niemand is perfect, tot je verliefd op ze wordt...
Stomme vraag, maar zat er taugé in? Bij taugé had ik het vroeger ook wel eens
Waarom klik ik dit topic toch inshemelsnaam aan???

Anywho ik dacht eigenlijk ook aan tauge.
MILF in the making ;-)
Zat er taugé in? In je bami? Verteer ik namelijk ook nooit helemaal
anoniem_91417 wijzigde dit bericht op 07-05-2010 16:30
Reden: Oh, ik ben altijd te langzaam
% gewijzigd
Niemand is perfect, tot je verliefd op ze wordt...
@ septembergirl. Ja natuurlijk kauw ik mijn bami goed. Zo groot was dat stuk nou ook alweer niet. Zeg ong 5cm (misschien wel wat kleiner maar omdat ik ervan schrok heb ik het nou ook alweer niet bestudeerd).

Ik probeer daarnaast zwanger te worden en weet onderhand wel hoe mijn afscheiding eruit ziet gedurende mijn hele cyclus.

@ Elmira Ik vind het ook zo raar dat juist 1 sliert niet verteerd was. als het dat blijkt te zijn. Nou heb ik door mijn buikklachten wel eens vaker dat het eten niet goed verteerd, maar dat zijn dan kleinere stukjes...

@ Roos ik heb gelezen op google dat een deel lintworm aan de wand hecht en de rest blijft zitten. Van het laatste tukje worm kunnen delen "" afvallen" wat in de ontlasting terecht komt.
Nou sorry hoor! djeeeeeeezzzz
Nee zat geen tauge in.
Hoe zag het eruit? Een lintworm is plat..echt een lint dus. En opgebouwd uit kleine stukjes.

Een lintworm bijt zich met de kop vast in je darmen en groeit dan door het eten wat er langs komt.

(Volgens mij krijg je die ook niet zomaar trouwens).

Heb je 'je worm' bewaard?
anoniem_63849 wijzigde dit bericht op 07-05-2010 16:33
Reden: niet goed gelezen
% gewijzigd
Darksoreprincess...ik snap je helemaal hoor! Heb er ook goed over na moeten denken of ik het topic wel zou posten. Maar toch...
kwarktaart...nee hij is door gespoeld. wou er zo snel mogelijk vanaf. Nu kan ik me wel voor mijn kop slaan!!!
Zag er trouwens uit als een platte sliert... Of het uit stukjes bestond, geen idee!

Nooit iemand een lintworm gehad?
Heb je al plaatjes van lintwormen gegoogled en gekeken of ie erop leek?
Ik heb zelf ook PDS en ik herken je probleem, volgens mij is het gewoon slijm uit je darmen, heb je misschien pas verstopt gezeten? of was je ontlasting misschien wat harder? dit kunne orzaken zijn van overmatige slijmproductie door je darmen.
quote:Elmira schreef op 07 mei 2010 @ 16:37:

Heb je al plaatjes van lintwormen gegoogled en gekeken of ie erop leek?Ieuw.... ik wist wat ik kon verwachten en wilde het niet zien, maar toch klikken he? Dat doe ik nou altijd... bah..
Tsja, ik denk ik plak ze niet rechtstreeks zodat je er altijd nog zelf voor kiest om geconfronteerd te worden. Eigen schuld!
Nurse, ik heb wel eens een keertje een lintworm gehad. Je kan het op verschillende manieren oplopen en het duurt een tijdje voordat de lintworm groot genoeg is om opgemerkt te worden bij het poepen. Voorderest hoef je er helemaal niks van te merken (en je hoeft er ook niet van af te vallen LOL)

Ten eerste : kijk NIET op Google maar bel je huisarts. Een lintworm lijkt enger dan het is en met de juiste medicijnen (wel op doktersvoorschrift) ben je er zo vanaf.

Je wilt zwanger worden zeg je. De medicijnen zijn niet geschikt tijdens een zwangerschap, dus mocht je al zwanger zijn, bespreek dan met je huisarts wat je moet doen.

Nu hoef je nog niks te doen. De volgende keer als je moet poepen, kijk dan goed of er nog witte stukjes mee naar buiten komen. Je hoeft ze niet te bewaren, maar leg duidelijk uit aan de huisarts hoe ze eruit zien.

Tot slot : ga NIET Googelen want er staan véél onbenullige sensatieverhalen op het Internet De enigste die je hiermee verder kan helpen is je huisarts. (Mocht je echt een lintworm hebben, dan zit hij er waarschijnlijk al een tijdje, dus als je maandag belt is het vroeg zat hoor)

Succes ! En als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel ! (En paniek niet te veel hoor, is nergens voor nodig)
slijm was het zeker niet. Ik merkte het bij afvegen en er lag echt een sliert op het papier.

Heb idd al gegoogled. sommige plaatjes lijken er wel op. andere niet. Denk dat ik zowiezo maandag de huisarts maar even bel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven