Gezondheid alle pijlers

Litteken Ooglidcorrectie.

02-08-2015 13:53 9 berichten
2 weken terug heb ik een Ooglidcorrectie laten doen. Het is erg mooi geworden, alleen heb ik naast de ogen nu een litteken wat vrij diep is en wat schuin naar beneden loopt. Het lijkt net een hangende kraaienpoot wat me onnodig ouder maakt.

Nu dacht ik om met dermatix te gaan smeren om het te vervagen.

Iemand ervaring mee?

Trekt dat litteken nog weg? 2 weken is nog vroeg maar wil er alles aan doen om die storende lijn weg te krijgen. Het geeft ook een soort schaduwlijn. Dus camoufleren met makeup werkt niet.
Wat zegt je arts?
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me dat het na 2 weken wellicht nog wat gezwollen is en dus nog niet het eindresultaat. Verder is mijn ervaring dat een litteken na ongeveer 1,5 jaar wel echt stabiel is (kleur verandert dan niet meer), maar dat is gebaseerd op grotere littekens.

Daarnaast kijk je volgens mij met veel meer detail en kritiek naar je gezicht dan anderen doen. Dus dat ouder maken valt vast wel mee.
Twee weken is nog helemaal niks.

Het heeft echt wel een paar maanden nodig om bij te trekken.

Ik had eerst ook een paar lijntjes waar ik mijn bedenkingen bij had, maar die zijn nu, ruim een jaar later, volledig weggetrokken.
Hm, het is maar zelden dat ik met beschuldigende vinger uitgestoken op een ander toeloop: "Jij hebt een kraaienpoot! Hoe dúrf je je hier te vertonen!". Dus het zal wel meevallen joh.

Ik snap wel dat een operatie tegen kan vallen overigens. Dan heb je je er teveel van voorgesteld.

Misschien dat een visagiste je kan leren hoe je littekens onopvallender kan maken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Ditto schreef op 02 augustus 2015 @ 14:18:

Ik had eerst ook een paar lijntjes waar ik mijn bedenkingen bij had, maar die zijn nu, ruim een jaar later, volledig weggetrokken.Dit.. En ik zou zo min mogelijk smeren..
Nou ja.. dat dus..
quote:Ditto schreef op 02 augustus 2015 @ 14:18:

Ik had eerst ook een paar lijntjes waar ik mijn bedenkingen bij had, maar die zijn nu, ruim een jaar later, volledig weggetrokken.Fijn dit te lezen, ik moet zeggen dat ik verbaasd was dat er ook naast mijn oog een snee zat. Heb dat nooit bij anderen gezien. Is niet alleen ik die het ziet. Krijg ook opmerkingen van anderen.
Littekens doen er echt veel langer over om te herstellen dan 2 weken. Wat je kan doen is littekenzalf smeren (al lijkt me dat rond je ogen niet bepaald ideaal) Maar dat schijnt het herstel te bespoedigen.

Sommige mensen zeggen dat ze vervagen als je regelmatig de zon in gaat, maar dat is bij mij niet zo, en ik heb er heel erg veel. Sterker nog, hoe bruiner ik wordt, hoe meer mijn littekens opvallen. Misschien is dat per huid type wel anders hoor, dat weet ik niet.

Sowieso is het goed om de huid bij littekens soepel te houden, dus het zal geen kwaad kunnen om een goede crème te gebruiken.
En hoe zien de littekens er nu uit?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven