Gezondheid alle pijlers

Longembolie?

08-06-2015 22:30 146 berichten
Ik heb al een paar dagen veel pijnklachten en benauwdheid. Paar keer naar de HAP geweest en pijmedicatie gekregen ze dachten aan nierstenen.

Pijn ging niet weg dus vanmiddag naar de gewone huisarts gegaan.

Die dacht dat mijn middenrifspier gekneusd was maar kon een longembolie niet uitsluiten.

Voor de zekerheid met spoed laten prikken. Ik had er niks van verwacht en werd begin van de avond gebeld door het ziekenhuis. Er waren idd verontrustende waardes in het bloed gevonden en ik moest direct langskomen. Hele avond onderzoeken gehad en ze denken idd aan een longembolie.

Ik ben in goede handen en ik ben blij dat ze dit nu ontdekt hebben.

Nu ben ik aan het wachten om naar mijn afdeling gebracht te worden worden want ik wordt opgenomen en vannacht gaan ze de behandeling al starten.

ik vroeg me af of er mensen zijn die dit herkennen? Verder is het altijd fijn gewoon mijn verhaal kwijt te kunnen hier.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je mag stoppen met de spuitjes en nu over mag op tabletten. En fijn ook dat je een gesprek met die ha hebt gehad en dat ze uitgelegd heeft waarom haar zicht vertroebeld was.... (ik weet nl dat het ook anders kan en dat kan veel kwaadheid en onbegrip opleveren)

Hopelijk wordt de pijn snel minder en bouwt je energie weer op.
Fijn zeg, dat je mag stoppen met die spuitjes. En veel plezier bij het optreden van je nichtje, ik hoop dat het goed gaat en dat je kan genieten als trotse tante.
Ben zeker blij dat ik mocht stoppen met de spuitjes en met de erkenning van de huisarts. Het was duidelijk dat ze zelf ook lering trok uit het hele geval.

Het optreden ging goed gisteren. Vandaag ook nog even weggeweest vlakbij een strand. Dat was echter een stap te ver dus snel even ergens een hapje gegeten en weer naar huis gegaan.

Morgen en maandag gelukkig geen bijzonderheden dus alle tijd om uit te puffen en denk ook wel dat dat nodig is.
Wat een verschil toch... Ik sta er echt versteld van wat jij allemaal kan! Fijn hoor!
Fijn dat het zo goed ging, Ibi. En je moet het natuurlijk ook niet overdrijven
hai IBI, gaat de sauna nog door morgen?
Haha nee misschien heb ik het wat overdreven. Zondag en vandaag niks gedaan maar ben toch moe. Het is toch leren om grenzen aan te voelen en aan te geven.

vivapimpelmees, het is volgens mij echt iets wat bij ieder persoon anders uitpakt. Fietsen durf ik nog niet aan bv.

Thee, yep morgen naar de sauna maar ik reken er wel op dat ik veel in de rustruimte te vinden zal zijn. Wel een massage erbij geboekt dat moet me goed lukken lijkt me.
Veel plezier en sterkte met revalideren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 22 juni 2015 @ 18:15:

Haha nee misschien heb ik het wat overdreven. Zondag en vandaag niks gedaan maar ben toch moe. Het is toch leren om grenzen aan te voelen en aan te geven.

vivapimpelmees, het is volgens mij echt iets wat bij ieder persoon anders uitpakt. Fietsen durf ik nog niet aan bv.

Thee, yep morgen naar de sauna maar ik reken er wel op dat ik veel in de rustruimte te vinden zal zijn. Wel een massage erbij geboekt dat moet me goed lukken lijkt me.Om maar een voorbeeld te geven, de eerste paar weken moest ik 's ochtends echt kiezen: ga ik vandaag douchen of ga ik boodschappen doen. Allebei op 1 dag kon gewoon niet. En sauna mocht ik een jaar niet in.
quote:vivapimpelmees schreef op 22 juni 2015 @ 19:24:

[...]

Om maar een voorbeeld te geven, de eerste paar weken moest ik 's ochtends echt kiezen: ga ik vandaag douchen of ga ik boodschappen doen. Allebei op 1 dag kon gewoon niet. En sauna mocht ik een jaar niet in.Dat is zeker een groot verschil. Ik begreep wel van de arts dat de visie over hoe om te gaan met een longembolie de laatste jaren flink veranderd is. Hoe lang is het voor jou geleden?
2.5 jaar. En op zijn tijd nog steeds pijn.
Ik heb vrijdag dat gesprek gehad met de huisarts zoals ik al eerder schreef was haar blik vertroebeld door het bloed in mijn urine. Omdat daar in het ziekenhuis geen verklaring voor is gevonden wilde ze nog 1 maal controle doen.

Gisteren dus urine ingeleverd, de andere keren zag ik echt bloed zitten en nu was het helemaal schoon ik was er dus ook helemaal vanuit gegaan dat er niks uit zou komen.

Toen ik mijn medicatie in wilde nemen in de sauna zag ik echter dat de huisarts gebeld had. Ze had ingesproken en vroeg of ik terug kon bellen. Ik dus gebeld en er was toch wederom bloed in de urine aangetroffen. Nu heb ik dus een doorverwijzing voor de uroloog.

Ik ben heus blij dat ze goed naar mij kijken en dat ze onderzoek doen maar het is zo balen dat dat ook echt moet. Ik krijg een brief met een afspraak erin dus ik weet niet op welke termijn ik moet denken.

Nou ja het is weer afwachten wat daar dan weer uit komt. De sauna ging beter dan verwacht, was wel vroeg moe dus wilde bijtijds weer naar huis. Gelukkig snapt mijn vriend dat helemaal.
quote:vivapimpelmees schreef op 24 juni 2015 @ 19:58:

2.5 jaar. En op zijn tijd nog steeds pijn.

Ok, ja dat begreep ik idd. dat het nog jaren kan "zeuren"

Ik merk nu dat ik nog zeker niet pijnvrij ben ondanks de spiegel paracetamol.
Paracetamol helpt niks bij mij.
Even een up voor dit topic. Het herstel valt me tegen. Ik ben nog erg snel benauwd en moe. Toen ik net uit het ziekenhuis kwam leek ik meer aan te kunnen dan nu.

De vakantie met mijn neefje heb ik definitief geannuleerd en heb hem dit ook verteld afgelopen zondag. Hij nam het wel goed op geloof ik.

Afgelopen vrijdag heb ik een nieronderzoek gehad en is mijn spiraaltje gezet. Ik ben zenuwachtig voor morgen dan krijg ik nog een blaasonderzoek en de uitslag van het nieronderzoek, het blaasonderzoek, het bloed prikken en urine onderzoek.
Spannend IBI, ik ga voor je duimen! Vergeet niet dat een ziekenhuisopname er harder in hakt dan je in eerste instantie denkt. Je lichaam heeft een flinke opdoffer gehad en je bent ook geen 18 meer. Neem je tijd om te herstellen, beter voor nu, beter voor later.
Dit weer werkt ook niet mee. Mijn longen doen ook pijn.

Sterkte voor morgen. Is ook best spannend allemaal.
Hopelijk goede uitslagen vandaag.

Met die luchtvochtigheid is het ook erg benauwd. Misschien dat je een luchtontvochtiger in huis kunt halen?
Jeetje, wat spannend. Ik duim voor je!
Bedankt voor de reacties. Uit de onderzoeken is niks gebleken. Nou ja dat wil zeggen dat er ook nu weer bloed in de urine is aangetroffen maar dat ze nog geen aanwijsbare reden hebben gevonden.

Over een paar weken krijg ik een ct-scan in de hoop dat ze dan de oorzaak vinden. Ik ben wel opgelucht voor nu in ieder geval.
Ja, niets ernstigs in ieder geval. Maar doe echt rustig aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven