Gezondheid alle pijlers

Longembolie?

08-06-2015 22:30 146 berichten
Ik heb al een paar dagen veel pijnklachten en benauwdheid. Paar keer naar de HAP geweest en pijmedicatie gekregen ze dachten aan nierstenen.

Pijn ging niet weg dus vanmiddag naar de gewone huisarts gegaan.

Die dacht dat mijn middenrifspier gekneusd was maar kon een longembolie niet uitsluiten.

Voor de zekerheid met spoed laten prikken. Ik had er niks van verwacht en werd begin van de avond gebeld door het ziekenhuis. Er waren idd verontrustende waardes in het bloed gevonden en ik moest direct langskomen. Hele avond onderzoeken gehad en ze denken idd aan een longembolie.

Ik ben in goede handen en ik ben blij dat ze dit nu ontdekt hebben.

Nu ben ik aan het wachten om naar mijn afdeling gebracht te worden worden want ik wordt opgenomen en vannacht gaan ze de behandeling al starten.

ik vroeg me af of er mensen zijn die dit herkennen? Verder is het altijd fijn gewoon mijn verhaal kwijt te kunnen hier.
Heftig, gelukkig was je er op tijd bij. Hier ook een beetje ervaring. Ik heb asthma en het vinden van de puffer die voor mij werkte was even zoeken. Ik kreeg het op een gegeven moment toen ik een andere puffer probeerde steeds benauwder inplaats van minder benauwd. Ik heb niet de typische asthma, meer een soort aanstellerige longen die als iets ze verkeerd valt kompleet op tilt gaan. En als ze op tilt gaan dan voelt dat schijnbaar gelijk aan een longembolie. Ik was toevallig in het ziekenhuis en dacht loop even langs de balie, vragen of het van de nieuwe puffer (die ik al 4 weken gebruikte inmiddels) kon liggen. Assistente keek een beetje beduusd en ging het wel even gauw vragen. Schijnbaar had zij nogal heftig verhaal gedaan, moest meteen tussendoor even langs de arts. Longfunctie test en bloedprikken (was dat bij jou ook zo in je pols? Man wat naar, ze prikte bij mij eerst in de zenuw, au!). Ik mocht weer naar huis, we zouden het onderzoek afwachten.

Ik hou niet zo van telefoneren dus meestal neem ik, als ik geen telefoon verwacht, van onbekende nummers niet op. Ik had nu ook nog eens tentamen dus toen ik daar ui kwam opeens meerdere gemiste telefoontjes en een voicemail of ik zsm terug wilde bellen. AL die telefoontjes waren buiten de gewone werkuren dus ik zag de bui al een beetje hangen, maar om 9 uur wilde ik de dokter niet meer storen. Was een beetje benauwd en had, als ik diep inadem, pijn, maar dat was ik eigenlijk wel gewend. Was nog maar net 2 maanden bezig met die puffers en tot nu toe was het nog niet veel beter geweest. Volgende ochtend eerst weer tentamen wilde daarna gaan bellen. Toen had ik al een mailtje met uitleg en dat ik zsm naar het ziekenhuis moest. Gauw gebeld. Moest letterlijk alles laten vallen en meteen komen. Behoorlijk geschrokken natuurlijk.

Eenmaal daar moest ik eigenlijk ook blijven, maar ik had de dag erna weer tentamen dus de longarts heeft ze gevraagd me alleen op te nemen als het niet anders kon. Een vriendin van mijn moeder werkt op die afdeling dus die heeft ons af en toe bezocht terwijl we daar uren zaten te wachten. Toen gauw ct. Wat bleek, ik had gewoon gelijk. Niets longembolie, gewoon een allergische reactie.

Op de een of andere manier heb ik altijd de bijwerking/reactie die ze niet in de bijsluiter noemen.

Achteraf wel blij dat het dus vals alarm was, alleen wat voelde ik me toen stom. Ik voelde me voor mijn doen best prima, moest ik perse in zo'n rolstoel en mocht ik niets meer lopen (snap het wel hoor, maar vond het vreselijk).

Ben eigenlijk wel benieuwd waarom mijn ontstekingswaarde zo hoog was, want daar is nooit een reden voor gevonden!
Ibi, ik hoop dat je een goede nacht hebt gehad (voor zover mogelijk in het ziekenhuis).
bedankt voor de reacties.

rennie-girl, wat een verhaal zeg! fijn dat je gelijk bleek te hebben.

Bij mij hebben ze idd bloed uit de pols geprikt. Helaas gaf de linkerkant niks dus ze heeft het aan beide kanten moeten doen is behoorlijk pijnlijk.

Begin van de nacht veel pijn gehad. Toen een morfinepil gehad en die heeft goed geholpen. vandaag de ct scan ben erg benieuwd inmiddels wat daar uit komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 09 juni 2015 @ 07:26:

Bij mij hebben ze idd bloed uit de pols geprikt. Helaas gaf de linkerkant niks dus ze heeft het aan beide kanten moeten doen is behoorlijk pijnlijk.

Begin van de nacht veel pijn gehad. Toen een morfinepil gehad en die heeft goed geholpen. vandaag de ct scan ben erg benieuwd inmiddels wat daar uit komt.Sterkte vandaag.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Sterkte vandaag!
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
He bah Ibi, wat naar.

Sterkte en beterschap.
hoi ibi sterkte en beterschap
het is zoals het is,daar moet je het mee doen
Beterschap Ibi!
Oei! Veel sterkte en beterschap..gelukkig op tijd ontdekt. Ik herken het idd vanuit mijn omgeving. Een embolie kan zich langzaam naar het hart toe bewegen en dan kan het fataal aflopen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Zo dat is schrikken IBI, gelukkig nu in goede handen en op tijd erbij geweest!
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 09 juni 2015 @ 07:26:

Begin van de nacht veel pijn gehad. Toen een morfinepil gehad en die heeft goed geholpen. vandaag de ct scan ben erg benieuwd inmiddels wat daar uit komt.Succes en heel veel beterschap!
Iebsje, heel veel beterschap en sterkte!
Ibi, sterkte!
Sterkte meid! En beterschap.
Sterkte en beterschap
Beterschap Ibi!
Ieperdepieps! Meid toch!!!
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Hoe is het met je vandaag?
bedankt allen!

Vandaag veel onderzoeken gehad en idd blijk ik longembolie te hebben bij beide longen.

Ik moet tot zondag in het ziekenhuis liggen en er is direct gestart met bloedverdunners.

Ik begreep dat ik het komende half jaar met de trombose dienst moet gaan kijken hoeveel bloedverdunners ik moet slikken.

Ook is me aangeraden te stoppen met de pil.
Wat een geluk dat je er zo vroeg bij bent Ieb, toch?

Heel veel sterkte
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Da's een tegenvaller om het aan beide kanten te hebben! Gelukkig is er wat aan te doen maar kan me voorstellen dat je goed geschrokken bent. Nu maar even rustig aan doen (kan ook niet anders) en veel beterschap.
Jeetje, dat is schrikken! Wat een geluk dat ze het snel ontdekt hebben.

Heel veel beterschap Ieb!
Stoppen met de pil zeker doen!

Beterschap.
Hetzelfde verhaal als bij mij een paar jaar geleden.

Heb je ook een trombosebeen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven