Gezondheid alle pijlers

longen

23-03-2018 09:58 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
De longen van mijn oma klinken schoon, maar ze hoest wel ontzettend erg (ook slijm ophoesten)... iemand enig idee wat dit kan zijn? voor de zekerheid zijn er even foto's gemaakt in het ziekenhuis daarnet.
Had ik laatst ook. Bleek een luchtpijpinfectie te zijn.
Laat het aan de artsen over om te bepalen wat dit kan zijn.
We mogen hier geen diagnose geven, ik zou je oma aanraden om nog eens terug te gaan naar de dokter. Ik neem dat oma niet rookt?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
daar zijn artsen voor, geen forumleden
Als er net foto's zijn gemaakt zal ze binnenkort wel te horen krijgen wat er aan de hand is.
Sorry, ik was ook niet uit op een diagnose, maar dacht misschien weet iemand hoe dat kan en wat we het beste kunnen doen omdat ze het zo benauwd heeft en zo aan het hoesten is. De dokter heeft namelijk nog niks voorgeschreven
en nee ze rookt niet vroeger wel gedaan
we vinden het gewoon heel vervelend om aan te zien dat ze zo ziek is
Ik begrijp oprecht dat jij je zorgen maakt en er iets aan wilt doen. Maar je kunt dit beter aan de arts vragen. Wij kunnen vanaf hier niet bepalen hoe en wat .....

Laat je niet afschepen door de arts, als je het niet vertrouwd!
Sugarbaby schreef:
23-03-2018 10:03
Had ik laatst ook. Bleek een luchtpijpinfectie te zijn.
Als de longen schoon zijn zal het bij haar oma wellicht ook boven de longen zitten.
Heb jij er ook AB voor gehad?
viva-life22 schreef:
23-03-2018 10:25
Ik begrijp oprecht dat jij je zorgen maakt en er iets aan wilt doen. Maar je kunt dit beter aan de arts vragen. Wij kunnen vanaf hier niet bepalen hoe en wat .....

Laat je niet afschepen door de arts, als je het niet vertrouwd!
daar zijn de kinderen van oma voor, geen kleinkinderen om de boel te regelen
8102 schreef:
23-03-2018 10:27
daar zijn de kinderen van oma voor, geen kleinkinderen om de boel te regelen
Met de arts was ook meer in het algemeen bedoelt. Als oma of degene die met oma mee is het niet vertrouwd, dan je niet af laten schepen.
viva-life22 schreef:
23-03-2018 10:33
Met de arts was ook meer in het algemeen bedoelt. Als oma of degene die met oma mee is het niet vertrouwd, dan je niet af laten schepen.
Dit soort uitspraken blijkt maar weer dat jij artsen totaal niet vertrouwd.
TO beterschap voor je oma.
Suusje1234 schreef:
23-03-2018 10:22
Sorry, ik was ook niet uit op een diagnose, maar dacht misschien weet iemand hoe dat kan en wat we het beste kunnen doen omdat ze het zo benauwd heeft en zo aan het hoesten is. De dokter heeft namelijk nog niks voorgeschreven
Wacht gewoon de uitslag van de foto af. Daarvoor is er toch niks zinnigs over te zeggen. De arts kan tot de uitslag er is ook geen medicatie voorschrijven. .
Je zou evt wel iets van hoestdrank bij de drogist kunnen halen.
8102 schreef:
23-03-2018 10:35
Dit soort uitspraken blijkt maar weer dat jij artsen totaal niet vertrouwd.
TO beterschap voor je oma.

Wat een onzin jouw reactie.
Als je mijn eerste bericht hebt gelezen, dan zou je niet zo reageren.
Hart/longen, een nooit ontdekt astma en/of een slechte conditie?

De dokter weet het.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Mijn röntgen-ogen op afstand zijn in onderhoud dit weekend....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Heeft ze al de uitslag van de foto's? Ik neem aan dat ze opnieuw teruggaat naar de huisarts. Als jij degene bent die bij het gesprek is, vraag dan of er iets gedaan kan worden zodat ze het slijm makkelijker ophoest.

Een droge (kriebel)hoest kun je dempen met medicijnen, maar een productieve hoest (met slijm dus) is juist goed.Zo raak je het slijm kwijt uit de luchtwegen. Daar moet je geen hoest-dempende medicijnen voor gebruiken, ook niet van de drogist. Dan gaat het slijm vastzitten en kun je een ontsteking krijgen.

Haal dus niet zomaar wat bij de drogist maar vraag advies aan de huisarts. Niet alle medicijnen van de drogist zijn onschuldig.
Hoe is het nu met je oma TO en is de uitslag van de foto er al?
Ik heb hetzelfde meegemaakt, 3 weken geleden. Wegens veel slijm ophoesten (vooral 's nachts) naar de huisarts geweest. Na onderzoek zei HA dat mijn longen schoon klonken.
Op dat ogenblik was ik gerustgesteld maar: 2 dagen later kreeg ik koorts. En het ophoesten van slijmen werd erger. 's Nachts stikte ik zowat! Ik ben toen naar een andere arts gegaan. Toen die naar mijn longen luisterde zei ze: 'Moemoe, dit klinkt niet goed. Jij hebt een infectie op je longen en ik ga je AB voorschrijven voordat de infectie overgaat in een longontsteking'.
Ik heb dus gedurende 10 dagen AB moeten slikken en ben verplicht 5 dagen thuis moeten blijven van mijn werk.
Wat ik dus wil zeggen: bij twijfel (zogezegd schone longen) een tweede arts raadplegen voor je oma.
Infecties op de longen zijn geen lachertje namelijk, en zeker niet bij oudere mensen.
Veel sterkte voor oma!
Ik heb hetzelfde meegemaakt. Ik was verkouden.
Foto's waren goed. Het was inderdaad zo dat een tweede arts zei dat de longen helemaal niet schoon klonken. Nu antibiotica gehad voor een longontsteking.... Ze is gelukkig beter :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven