Gezondheid alle pijlers

Longtransplantatie

30-07-2016 22:37 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi forummers,

Heeft iemand hier een longtransplantatie gehad of ken je iemand in je direct omgeving die deze operatie is ondergaan? Ik heb een aantal vraagjes:

- Als de operatie goed is gegaan en de nieuwe longen zijn geplaatst.. Heb je dan nog kans dat je binnen enkele dagen alsnog overlijdt? Of mag je er dan vanuit gaan dat de operatie is geslaagd?

- Hoelang 'slaap' je nog na de operatie en vanaf wanneer ben je weer aanspreekbaar?

- Vanaf wanneer mag je weer bezoek ontvangen en mag je ook bezoek ontvangen van vrienden? Of alleen van familie?

Ik heb nog veel meer vragen, maar ik hoop dat ik hier al antwoord op kan krijgen..

Alvast bedankt.
Ik heb even iets opgezocht. Na de IC gaat ze naar afdeling D3. Als je de kaart naar Hanzeplein 1 stuurt en dan naar D3 met naam erbij, dan moet het goedkomen.
quote:sinnombre schreef op 30 juli 2016 @ 23:49:

Ik heb even iets opgezocht. Na de IC gaat ze naar afdeling D3. Als je de kaart naar Hanzeplein 1 stuurt en dan naar D3 met naam erbij, dan moet het goedkomen.Je bent een schat! Dank je wel
Volledige adres:

UMCG

Afdeling D3 (of IC)

Postbus 11120

9700 CC Groningen
quote:sinnombre schreef op 31 juli 2016 @ 00:06:

Volledige adres:

UMCG

Afdeling D3 (of IC)

Postbus 11120

9700 CC GroningenLief!!
Wat lief dat je het opgezocht hebt Sinnombre!

Heb je al wat gehoord Hello?
tsja.....
Mijn zwager heeft een transplantatie gehad. Helaas is hij enkele maanden geleden (redelijk onverwachts) alsnog overleden. Maar pas nadat hij nog enkele fantastische jaren heeft gehad dankzij zijn nieuwe longen.

Voordat hij getransplanteerd werd kon hij niets meer. Na de transplantatie was hij veranderd in een jonge, gezonde vent. Ongelooflijk! Hij lag op de kamer met iemand die zon beetje tegelijk getransplanteerd was en die man ging veel langzamer. Het verschilt dus erg per persoon hoe het herstel verloopt. Voor mijn gevoel (beetje overdreven maar in grote lijn) sprong mijn zwager na de operatie als een jonge vent uit bed. Wel was het altijd opletten met infecties, ziekenhuis bezoeken etc.

Uiteindelijk kreeg mijn zwager chronische afstoting en een zeldzaam syndroom op de longen en is hij na 7 jaar (heel recent) overleden. Ik begreep dat nog een keer transplanteren ook ter sprake is geweest, maar dat heeft hij helaas niet meer mee kunnen maken. Voor zover dat al mogelijk was.

Ik hoop dat jouw vriendin heel lang plezier mag hebben van haar nieuwe longen!
Hoe het in het prille begin ging (eigenlijk waar jouw vraag over gaat lees ik nu) weet ik niet meer precies... Alleen dat hij toen net vader was geworden, en toen "ineens" de oproep. Heftige tijd! Je kijkt zo lang uit naar zo iets en dan ineens in het moment daar. Ik weet wel dat de begin periode erg spannend was. Eerst de operatie natuurlijk die erg zwaar is en dan alle risicos nog. Zoals gezegd hing dat bij ons gelukkig erg voorspoedig allemaal, ik hoop bij jullie ook!! Als je nig vragen hebt kan ik ze wel aan mn zus stellen, dus weet het waarschijnlijk nog als de dag van gisteren allemaal....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven