Gezondheid alle pijlers

Lotgenoten? Verbranden in de winter

07-01-2014 18:39 10 berichten
Ha allemaal,

Bij mij zie je het niet zo snel aan me, maar mijn huid is héél gevoelig voor zonlicht. Vandaag was het bewolkt, het is januari, en ik ben 1,5 uur buiten geweest (op de fiets). Nu gloeit mijn gezicht, knalrood, pijnlijk, jawel, weer verbrand. Word er soms verdrietig van. Het is nog maar winter...

Wie heeft ook zo`n lichtgevoelige huid. Wie herkent dit?
Alle reacties Link kopieren
Ja, maar ik geef er niet om. Elke dag 50g tomatenpuree eten helpt een klein beetje.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 07 januari 2014 @ 18:53:

Ja, maar ik geef er niet om. Elke dag 50g tomatenpuree eten helpt een klein beetje.Doet het geen pijn dan?
Nee, ik vind van niet.

Maar ik ben verbranden gewend Ben in mijn jeugd ook enorm verbrand.
En als je een dagcreme / BB-cream met SPF-factor opsmeert?
Misschien eventjes een afspraak maken bij de huisarts voor een doorverwijzing naar een dermatoloog? Medisch advies mag niet gegeven worden op het forum.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Insmeren met een goede factor en je hebt nergens last van.
Ik neem toch aan dat TO factor 50 opsmeert, dat lijkt mij standaard als je zo gevoelig bent voor de zon.
Ik zou maar naar arts gaan.

Ik heb een auto immuun ziekte en ben ook overgevoelig voor zonlicht.

En als ik dat negeer lig ik zo in t ziekenhuis.
@lichtbron: Passende naam ;). Mijn bedoeling was geen medisch advies te vragen, maar wellicht met lotgenoten wat verhalen/tips uit te wisselen.

Ben al naar de huisarts geweest. Gewoon héél lichte huid, constateerde zij. Huid langzaam laten wennen aan zonlicht (maar in de winter krijg ik al te veel, dus dat gaat niet echt op)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven