Gezondheid alle pijlers

luizen...

16-05-2014 20:12 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bah... Gistermiddag achter gekomen dat dochter en ik luizen hebben... Meteen naar de winkel gevlogen voor luizenkam en luizen lotion, de hele nacht in laten werken, vanmorgen gedoucht, en nu de hele dag aan het kammen, kammen, kammen... Brrr... Word gek van de jeuk!

Heb alles in huis schoongemaakt en uitgewassen, ook al zegt men tegenwoordig dat dat niet meer nodig is. Vind het zo'n vies idee...

Nu ook een fles azijn gehaald en mijn dochters haar voor het slapen in de azijn gezet, voor het slapen mezelf ook. morgen ochtend meteen maar weer douchen en het hele kam ritueel opnieuw uitvoeren... Ben hier wel even zoet mee... Voor het eerst in 30 jaar luizen...

Ook de school en oppas meteen ingelicht, plus alle mensen met kinderen waar we onlangs mee in contact zijn geweest.

Heeft iemand nog een gouden tip om er zsm van af te komen???
Kaalscheren en insmeren met petroleum en napalm
Haha! Nee helaas, zo ver ga ik niet, maar dat zei ik vanmiddag nog tegen mijn man... Heb de neiging om me kaal te scheren, dan weet ik tenminste zeker dat ik er vanaf ben, maar dat doen we nou weer net niet...

Had ook al bedacht om terpentine in mijn haar te doen, maar moet ook maar niet

Maar even afwachten denk ik wat dit doet en over een paar dagen nogmaals de anti luis lotion erin
Xt luis werkt hier direct. En luizen hebben is niet vies.
Liters cremespoeling gebruiken.

En dan het natte haar in bad kammen, kammen en nog eens kammen. Kwartier achter elkaar. Elke avond.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Ik lees mee! Heb ze al maanden, heb azijn prioderm xtluis teatree oil haarmayonaise en kammen kammen kammen geprobeerd. Niks helpt en ik heb inmiddels vreselijke knopen in mn haar en het ziet eruit als stro. Mijn moeder heeft vanochtend een uur lang mijn haar ontklit en daarna er een groot stuk afgeknipt. Hopelijk kom ik er nu makkelijker doorheen en ben ik er eindelijk eens vanaf....
Ik ga maandag weer aan de slag als luizenmoeder. Ben benieuwd
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:Tomatensoep schreef op 16 mei 2014 @ 20:24:

haarmayonaise

haarmayonaise, haarmayonaise? wtf is haarmayonaise?

Klinkt erg ranzig
quote:Suze02 schreef op 16 mei 2014 @ 20:21:

Xt luis werkt hier direct. En luizen hebben is niet vies.Werkte hier ook goed.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ja die XTluis heb ik dus gekocht...
En de crème spoeling behandeling en kammen ben ik dus ook fanatiek mee aan de slag...

Eigenlijk weet ik wel hoe ik ze moet behandelen maar ik dacht misschien heeft iemand hier nog een goede tip waar ik iets mee kan
Geen gif gebruiken maar kammen , kammen, kammen en kammen, met een luizenkam

Evt antiklit gebruiken ( de goedkoopste) voor het kammen, als je niets meer vangt nog 2 weken volhouden ivm hun ontwikkeling van larve naar luis.

Op elke dag dat het kan 2x per dag kammen

En geen paniek, je gaat er niet aan dood
Je bent zelf een theepot
Mijn geheim is tee tree olie. Woon in het buitenland en geloof me hier is de chemische anti luis ook echt chemisch. Alleen de luizen schijnen er tegen te kunnen. Was ook echt geen doen met zo'n kleintje om het in te laten werken uitwassen en weer opnieuw.

Bij een uitbraak van luizen spray ik anti klit spray in de haren waar ik tee tree olie (paar druppels maar) door heen heb gedaan. Iedere avond haren nat en anti klit creme er door heen en kammen.

Je kan ook de jasjes en dergelijke met de olie sprayen.
Er bestaat ook een electrische luizenkam.

Ik heb hem in huis voor mijn kleinkind als ze er aan toe is, maar heb hem nog niet geprobeerd.

Werkt een beetje als een electrische vliegenmepper.

Maar wel ter aanvulling van de andere behandelingen denk ik.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Nyda werkt als een tierelier. Succes echt leuk is het niet :(
quote:kroko schreef op 16 mei 2014 @ 20:55:

Mijn geheim is tee tree olie. Woon in het buitenland en geloof me hier is de chemische anti luis ook echt chemisch. Alleen de luizen schijnen er tegen te kunnen. Was ook echt geen doen met zo'n kleintje om het in te laten werken uitwassen en weer opnieuw.

Bij een uitbraak van luizen spray ik anti klit spray in de haren waar ik tee tree olie (paar druppels maar) door heen heb gedaan. Iedere avond haren nat en anti klit creme er door heen en kammen.

Je kan ook de jasjes en dergelijke met de olie sprayen.Gebruik ik hier ook altijd voor de meiden.Elke dag 1 druppeltje door het haar.We gebruiken het ter voorkoming van,want hier gaan de luizen ook al een tijdje rond op school.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
quote:Tomatensoep schreef op 16 mei 2014 @ 20:24:

Ik lees mee! Heb ze al maanden, heb azijn prioderm xtluis teatree oil haarmayonaise en kammen kammen kammen geprobeerd. Niks helpt en ik heb inmiddels vreselijke knopen in mn haar en het ziet eruit als stro. Mijn moeder heeft vanochtend een uur lang mijn haar ontklit en daarna er een groot stuk afgeknipt. Hopelijk kom ik er nu makkelijker doorheen en ben ik er eindelijk eens vanaf....Oh wat naar. Dochter van 8 heeft ze toen ze 3 was gekregen op de peuterspeelzaal en toen kreeg ik ze ook voor de eerste keer van mijn leven. Na 1 behandeling met prioderm en 14 dagen iedere dag kammen met half azijn en half cremespoeling en hele huis goed stofzuigen waren we er in 1 keer vanaf. Ze zeggen dat je inderdaad niet meer zo in huis alles schoon hoeft te maken, maar misschien toch raadzaam om je bankstel en autostoelen regelmatig goed te stofzuigen en je jas ook een paar keer per week uitwassen misschien?
quote:kroko schreef op 16 mei 2014 @ 20:55:

Je kan ook de jasjes en dergelijke met de olie sprayen.

IK gebruikte teatree oil als preventie, in de grote fles antiklit een paar druppels , de antiklit werd 2x per week gebruikt. Geen idee of het hielp, te lang geleden.

Ook met een elektrische kam blijft het kammen, kammen tot 2 weken na de laatste vangst
Je bent zelf een theepot
quote:Nouschi schreef op 16 mei 2014 @ 20:30:

[...]

Werkte hier ook goed.

Hier ook.

En dan voor de zekerheid 2x per dag kammen. 2 weken lang.

Wij doen met elke luizenronde met school mee. Meer dan XT luis en kammen doe ik niet meer.
Ik zweer bij Nyda!

Drie dochters met lang haar, en Nyda is het enige middel waarmee we er vanaf kwamen. Het stinkt niet zo erg, het is makkelijk om te gebruiken en het werkt echt.
Ik heb nog gelukkig geen luizen-ervaring maar in de klas bij zoontje heerst het, dus ik vroeg me af hoe dat eigenlijk gaat (voor geval we een keer aan de beurt komen); kan je jezelf wel kammen, of moet iemand anders dat voor je doen om goed te zien dat je alles hebt gehad? En zijn luizen snelle beestjes die weer van de kam af proberen te rennen? Hoe maakt je ze dood na het kammen?
quote:iemandanders schreef op 16 mei 2014 @ 22:54:

Ik heb nog gelukkig geen luizen-ervaring maar in de klas bij zoontje heerst het, dus ik vroeg me af hoe dat eigenlijk gaat (voor geval we een keer aan de beurt komen); kan je jezelf wel kammen, of moet iemand anders dat voor je doen om goed te zien dat je alles hebt gehad? En zijn luizen snelle beestjes die weer van de kam af proberen te rennen? Hoe maakt je ze dood na het kammen?

Ik kam altijd boven een wit vel, ook mezelf. Dan zie je ze er vanzelf uitvallen.

Ze vallen er uit door het kammen, ze zijn niet snel.

Even je nagel er op en ze zijn dood.
Assy netenkam! Werkt veel beter dan bijvoorbeeld de kam van Prioderm. Bij mezelf alleen die kam gebruikt, wel 3x per dag, en ik was er zo vanaf. Mijn dochter had het ook een keer en bij haar heb ik wel XT luis gebruikt, omdat ze erg lang en dik haar heeft en ik absoluut niet wilde dat ze anderen zou besmetten.
quote:sehnsucht schreef op 16 mei 2014 @ 20:28:

[...]

haarmayonaise, haarmayonaise? wtf is haarmayonaise?

Klinkt erg ranzig Een pot met een soort geel spul met kruiden erin. Het lijkt op de frietsaus van de mac maar dan écht voor je haar ;)
Oh vreselijke rotbeesten. Mijn zoon heb ik altijd met een kort koppie gehouden na zijn eerste luizen-ervaring want mijn oudste dochter kreeg ze toen ook en ze was toen nog baby. Zielig gewoon.

Ze heeft (natuurlijk) geen kort haar en dus is het bij haar vaker raak nu.

Ik lees iets over Nyda.. ik kan alleen geen lokale drogist vinden die het verkoopt, Misschien online.

Mijn jongste dochter heeft er trouwens helemaal geen last van?

Zou dat per persoon schelen?
Als je 7 keer valt..Sta je 8 keer op..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven