Lyme bloedtest negatief, 2e test doen ?

maandag 18 juni 2012 om 20:58
Ik heb 3 jaar geleden een tekenbeet opgelopen, geen rode ring gekregen en heb zover ik weet binnen 24 uur de teek heelhuids verwijderd. Deze zat tussen mijn tenen. De afgelopen 2 jaar ben ik aan het kwakkelen, allemaal vage klachten. Moe, spierpijn, zere gewrichten, tintelingen enz. In november bloed laten testen op b12, schildklier, ijzer en lyme. De eerste 3 waren laag maar wel binnen de waardes. De lyme test was negatief. In januari nog een keer laten prikken om te kijken of de waardes omhooggegaan waren en dat waren ze een beetje. Ik heb nog steeds klachten en als ik de symptomenlijst van Lyme erbij pak dan heb ik 90 % van de beschreven symptomen.
Nu lees ik in diverse informatie over lyme dat het vaak voorkomt dat de standaard lymetest negatief is maar als er een tweede test gedaan wordt, deze vaak wel positief is.
Is er iemand hier die dat gehad heeft ?
Ik ga sowieso volgende week weer naar huisarts om hierover te praten, ik ben alleen benieuwd naar ervaringen.
Nu lees ik in diverse informatie over lyme dat het vaak voorkomt dat de standaard lymetest negatief is maar als er een tweede test gedaan wordt, deze vaak wel positief is.
Is er iemand hier die dat gehad heeft ?
Ik ga sowieso volgende week weer naar huisarts om hierover te praten, ik ben alleen benieuwd naar ervaringen.