Gezondheid alle pijlers

Lymfklieren

10-07-2018 20:09 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien een hele rare vraag.
Maar is het normaal dat je altijd kleine bobbeltjes voelt waar je lymfklieren zitten.
Ik voel kleine balletjes in Mn oksel en in Mn hals en in Mn liezen.

Echt heel klein hoor.
Ik dacht laat ik eens mijn borsten onderzoeken en toen kwam ik ze tegen en heb toen gelijk ook maar aande rest gevoelt.
Ja, zolang ze kleiner dan 1 cm zijn, of in de liezen kleiner dan 2 cm is er niets aan de hand. Bij een vergrote klier die langer dan een paar dagen groot blijft of groeit moet je even naar de huisarts voor controle.
Fragolisa schreef:
10-07-2018 20:41
Ja, zolang ze kleiner dan 1 cm zijn, of in de liezen kleiner dan 2 cm is er niets aan de hand. Bij een vergrote klier die langer dan een paar dagen groot blijft of groeit moet je even naar de huisarts voor controle.
Maar dan misschien een hele domme vraag, mijn vriendin had een borsttumor en die was maar 1 cm. Hoe voel je het verschil?

Mijn lymfklieren zijn zeker kleiner als een cm. Ze zitten ook bijna symmetrisch aan beide zeiden en zijn ook even groot. Die in Mn liezen zijn denk ik wel een cm. Maar die zijn al jaren zo groot. Ben ik eigenlijk nooit voor naar een huisarts geweest.

Maar nu met Mn vriendin dacht ik, laat ik mijzelf eens controleren en dan kom je ineens van alles tegen :facepalm:
ostara. schreef:
10-07-2018 20:49
Maar dan misschien een hele domme vraag, mijn vriendin had een borsttumor en die was maar 1 cm. Hoe voel je het verschil?

Mijn lymfklieren zijn zeker kleiner als een cm. Ze zitten ook bijna symmetrisch aan beide zeiden en zijn ook even groot. Die in Mn liezen zijn denk ik wel een cm. Maar die zijn al jaren zo groot. Ben ik eigenlijk nooit voor naar een huisarts geweest.

Maar nu met Mn vriendin dacht ik, laat ik mijzelf eens controleren en dan kom je ineens van alles tegen :facepalm:
Dan wordt het tijd om naar de huisarts te gaan.
Ik heb ook van dat soort lymflieren van <1 cm in mijn oksels, kiezen en hals. Al jaren (wellicht altijd al) en verandert ook niets aan. Volgens huisarts niets bijzonders
Fragolisa schreef:
10-07-2018 20:51
Dan wordt het tijd om naar de huisarts te gaan.
Ja daar zal ik eens een afspraak maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven